Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. április 12.

A Willpower után jött a Gripower

A labdarúgás világában a játékosok aktív pályafutásuk alatt többségében nem gondolnak arra, hogy karrierjük befejezése után mihez kezdenek. Néhányan – a szerencsésebbek, az elhivatottabbak – a futballban tudnak maradni edzőként, vagy akár klubvezetőként, de a többség 35-37 éves korában hirtelen ott áll, hogy nem tudja, merre tovább. Ikonomu Konstantinos a labdarúgó NB II-ben szereplő HR-Rent Kozármisleny labdarúgója biztosan nem ilyen, hiszen a görög-magyar származású futballista már a húszas évei derekán elkezdett azon gondolkodni, hogy az aktív futball mellett (!) sikeres vállalkozást építsen ki. Ez 27 éves korára sikerült, méghozzá úgy, hogy a Willpower révén üzlettársával kapuskesztyűket forgalmaz, emellett a Gripower révén sportzoknik forgalmazásába is belefogott. Mindkét vállalkozás sikeréhez piacismeret, innováció és természetesen a digitalizációs eszközök aktív használata szükségeltetett.

A fizetések késése miatt kezdett el gondolkozni azon, hogy a futballon belül vállalkozást indít

„Görögországban, a helyi másodosztályban az Ergotelisz csapatában futballoztam 2018-tól 2020-ig, s azzal kellett szembesülnöm, hogy mindennaposnak számít a fizetések késése (sokak szerint egyébként ez a világ egyik legszervezetlenebb és legkorruptabb másodosztálya) – emlékezett a kezdetekre Ikonomu Konstantinos. – Ezen körülmények váltották ki, hogy már 22 évesen beláttam, nem lehet csak a focira apellálnia egy játékosnak akkor, ha nem topszinten játszik. Tudtam, hogy nem akarok kiszolgáltatottá válni a futballban, s elkezdtem keresni, hogy mire vállalkozhatnék, s az is lebegett a szemem előtt, hogy ha családom lesz (amely azóta valósággá vált, hiszen ma már feleségem, s gyerekeim vannak), akkor legyen egy cég, amely már a pályafutásom vége előtt megélhetést biztosít számunkra.”

Konstantinos a futball területén kereste a vállalkozási lehetőséget és gyorsan meg is találta: üzlettársával, egyben korábbi csapattársával, a szlovák Denis Jančoval együtt először a kapuskesztyűk forgalmazásába vágtak bele. Először – még egyénileg – 30 kesztyűt rendelt meg, a következő lépcsőfok során már 300-at, ma pedig már több ezret.


„A covidjárvány alatt, 2020-ban, a leállások során körvonalazódott az irány. Bár először regenerációs eszközök forgalmazásában gondolkodtam (pl. masszázspisztoly), ez kezdő vállalkozóként nagyon tőkeigényes lett volna, ezért a kapuskesztyűk irányába kezdtem gondolkodni. Még Görögországban láttam, hogy több kapusedző létrehozza a saját mikrokörnyezetében eladható kesztyűmárkáját, s ez megtetszett – tudtam, hogy egy kapusnak egy teljes szezonban átlagban 2–4 kesztyűre van szüksége, de ez a szám akár 5–6-ra is emelkedhet, hiszen a kesztyűk folyamatosan kopnak, ezért éreztem úgy, hogy ebben jó üzlet lehet. Elkezdtem kutakodni, manufaktúrákkal beszélni, s első körben megrendeltem az első harminc kesztyűt. (Akkor még telefonon intéztem mindent, bizonyítva, hogy mai világban már egy okoskészülék is elég ahhoz, hogy elkezdjen az ember egy vállalkozást.) Ezeket még „prototípusként” „szórtam ki” ismerős kapusoknak, hogy próbálják ki és adjanak róla visszajelzést. Bár én nem vagyok kapus, sok hálóőrt ismerek, s mindig jóban voltam velük, talán mert belső védőként könnyebb közelebb kerülnöm hozzájuk. Úgy érzem, hogy az idő múlásával beletanultam a kesztyűk „szakmájába”, s most már tudom, hogy hogyan épül fel egy jó kesztyű. Fél év elteltével lett egy üzlettársam (a szlovák Denis Jančo, aki még az STK Samorín csapatában volt csapattársam, ő a marketingben is nagy szerepet játszik), akivel kisvártatva belevágtunk az első nagyobb projektbe, 300 pár kesztyű megrendelésébe – éppen akkor, amikor menyasszonyommal az esküvőnkre készültünk, s a lagzira szánt pénz nagy részét ebbe fektettem, de mondtam neki, hogy fél év múlva visszajön a befektetett összeg, és így is lett!”

A megye III-tól az NB I-ig sok kapus véd ma már Willpower kesztyűben

A tudatos építkezésnek Kostaséknál több fontos fázisa volt – elsőként az, hogy a Willpower kapuskesztyűit minél szélesebb körben, minél több egyesületben megismerjék, majd eljussanak az NB II-es és az NB I-es kapusokig is.

„Az első 300 darabkülföldről importált kapuskesztyűt webshopban kezdtük el árusítani, amelyet Facebook-os hirdetéseken keresztül próbáltunk ismertté tenni – folytatta Ikonomu Konstantinos. – Ezekhez kedvezményes áron jutottak hozzá a vevők, cserébe azt kértük a kapusoktól, hogy a Facebookon tegyenek ki fotót magukról az új kesztyűvel. Egyesületi szinten úgy próbáltunk építkezni, hogy ha például az U15-ös csapat kapusa vásárolt kesztyűt, akkor annak híre – a közösségi oldalakra kitett fotóval – az U17-es és az U19-es csapat kapusához is eljutott. Az NB II-es kapusokhoz kapcsolataim révén jutottunk el – a második ligás klubok egyébként most is kedvezményesen vásárolhatnak kesztyűt, cserébe azt kérjüka kapusoktól, hogy hordják is a meccseken, ne csak az edzéseken. Az NB II-ben Fejér Béla, Dúzs Gellért, Lékai Soma, Prokop Rostislav, Zelizi Patrik és Oroszi István mind ismert névnek számít, ők a Willpower kesztyűiben védenek. És mivel az első osztályban minden kapusalapvetően szponzoráltként kap kesztyűt, mi is elkezdtünk támogatni NB I-es kapusokat, hiszen a televíziós közvetítéssel platformot biztosítanak nekünk, mivel ott látható a kesztyűmárka. Az akkor még Kisvárdán védő ukrán kapus, Artem Odyntsov volt az első, aki az élvonalbeli kapusok közül minket választott, majd Kovács Marcel, Simon Barnabás és Fadgyas Tamás is mellettünk döntött. Portfóliónkat egyébként a megyei III. ligától az NB I-ig meg lehet találni, de nem teszünk különbséget, a megye III-as kapusok kesztyűiről készült fotót is megjelentetjük felületeinken és erre büszkék vagyunk. Ma a teljes Fradi utánpótlást mi látjuk el kesztyűkkel, de ugyanez elmondható a Diósgyőrről, vagy Szlovákiában a Kosice és a Banska Bystrica utánpótlásáról is.”

Természetesen buktatók és nehézségek is övezték Kostasék útját, hiszen a kesztyűmárka biznisz építése nehéz vállalkozás. Sok kis kézműves márka van, igencsak telített az alapvetően szűk piac, nagyon nagy a konkurencia, mivel a Távol-Keletről sok helyről be lehet szerezni kesztyűt. Sok munkával és befektetéssel tudtak eljutni arra a szintre, hogy mára az egyik legismertebb márka lettek, azonban szükséges, hogy a folyamatok gördülékenyebben zajlódjanak, ehhez pedig földrajzilag is közelebb kell hozni az üzletet.

Pakisztánban varrják a kapuskesztyűk 70-75 %-át, és előfordult egy nagyobb rendelésnél – éppen Karácsony előtt –, hogy a készlet majd’ fele más színben érkezett, mint amit megrendeltünk. Ezt aztán úgy oldottuk meg, hogy „újramarketingeltük” a készletet, hogy el tudjuk adni őket, mindenesetre ez is abba az irányba vitt minket, hogy közelebb hozzuk az üzletet. Olyan eset is akadt, hogy rendkívül sokat késett az egyik árukészlet, másfél hónapos csúszás ebben a szegmensben nagy nehézséget tud okozni. Ezek miatt éppen most dolgozunk azon, hogy nyártól megjelentessük az első, Magyarországon készült kesztyűmodellünket, együttműködésben egy hazai manufaktúrával – ha létrejön, akkor ez lesz az első itthon készült Willpower-modell! A jövő tehát biztosan az, hogy az EU-ban, vagy az EU-hoz közel gyártassunk, mert bár kissé drágább, sokkal kevesebb lesz a kommunikációs és egyéb probléma.”



A Willpower után jött a Gripower – ma már magyar válogatott játékosok is használják az új sportzoknit

Kostasék azonban nem álltak meg a kapuskesztyű-kereskedésnél. A Willpower megindulásával párhuzamosan felfigyeltek az új „őrületre”, a grip zoknik megjelenésére, amely külföldön már 7–8 évvel ezelőtt betört. A grip zokni egy olyan sportzokni, melynek a talpán csúszásgátló felületek vannak, így a láb nem csúszkál a cipőben és a vízhólyag kialakulásának is alacsonyabb az esélye. A futballban az utóbbi időben elterjedt trend, hogy a játékosok levágják a sportszár lábfej részét és helyette saját zoknit választanak. Ez ad teret többek között az ilyen jellegű tapadós zokniknak (de a sípcsontot ez nem védi).

„A grip zokni megjelenése és elterjedése után észrevettem, hogy a magyar, a szlovák, a cseh, a horvát és a román piacon nincs alternatíva ebben a szegmensben, s arra gondoltam, hogy lehet létjogosultsága annak, hogy a kesztyűk mellett elkezdjünk zoknikat is forgalmazni – avatott be Kostas. – Gyakorlatilag második-harmadikként hoztuk be ezt Közép-Kelet Európába. Úgy kezdtük el, hogy a zoknit betettük a forgalmazott kesztyűk mellé, mivel a cél az volt, hogy ne csak a kapusoknak adjuk, hanem általuk a mezőnyjátékosok is megismerjék. Gyorsan elterjedt, s bár eleinte a grip zokni forgalmazása is Willpower néven futott a kesztyűs webshopon keresztül, éppen egy éve döntöttünk úgy, hogy kettészedjük a két márkát – maradjon meg a Willpower a kapusoknak a webshopban, a Gripowernek elnevezett zokniknak pedig külön webshopot indítottunk. A legnagyobb kihívásnak így ma már az számít, hogy hogyan vigyük eredményesen a kettőt együtt? Azt vártuk, hogy fifty-fifty lesz a bevétel aránya a két szegmensből, de ez az előző év végére megváltozott és a zoknik eladása felé billentette a mérleg nyelvét, amely egyébként inkább impulzus-vásárlásnak tekinthető. Ez elgondolkodtatott minket, mert bár nagyon szeretjük a kapuskesztyű bizniszt (az új modellek kiválasztása, összerakása miatt), de a trend és a számok azt mutatják, hogy nagyon fontos a Gripowert még komolyabban venni! Elmondhatjuk, hogy ugyanazzal az energiabefektetéssel eljutottunk oda, hogy csak az előző évben több, mint 15000 zoknit adtunk el. A marketingstratégiánkat tehát úgy építjük, hogy két külön csapat foglalkozzon a két márkával, mivel a kapuskesztyűkkel való munka nagyobb energiát igényel, a zoknikkal való munka kevesebbet, mégis utóbbiból jön ma már a bevétel kétharmada.”

Kostasék természetesen szeretnének tovább terjeszkedni és bővülni, ez azonban nem feltétlen jelenti azt, hogy mindkét termékcsoporttal be akarnának kerülni viszonteladókhoz.

A grip zokni most éli fénykorát, viszont egyre telítettebbé válik ez a piac isKomoly piaci szereplők szeretnénk lenni ebben is, s az segít minket, hogy a magyar válogatottból Ádám Martin és Nagy Zsolt grip zoknit hord. Majdnem minden NB I-es mérkőzésen látható egy Gripower zokni, míg nemzetközi téren Amir Murillo, a francia Olympique Marseille panamai játékosa is minden bajnokin ezeket hordja. Az egyik legfőbb célunk, hogy minden magyar focimeccsen legyen egy Gripower vagy Willpower termék, ezt sokszor már nagyon közelinek érzem, hiszen többször előfordul, hogy belenézek egy NB I-es meccsbe vagy akár egy U10-es utánpótlás edzésbe, és vagy a zoknik, vagy a kesztyűk szembejönnek velem. Ezenfelül a legnagyobb álmunk, hogy a nemzetközi porondon is folyamatosan jelen legyünk. Ahhoz, hogy a Wilpower az EU-ban ismert legyen, kell még legalább két-három év, a Gripower esetében viszont, ha bejön egy új termékcsoport, akkor azt régiós szinten meg tudjuk valósítani – új sípcsontvédőt és mez alá készült termo melegítőket is elkezdtünk forgalmazni. Grip zoknikkal már jelen vagyunk Magyarország két legnagyobb focis boltjában, hiszen a Football Factor és az Absolute Teamsport Focivilág is viszonteladóink, viszont a kesztyűkkel nem is biztos, hogy be akarunk jutni, mivel magas kategóriájú modellekkel dolgozunk és nehéz lenne úgy alakítani, hogy a viszonteladó és mi is jól járjunk.”

Image 6483441

A digitalizációs eszközök használata nélkül nem juthattak volna el idáig

Ahogy Konstantinos említette, a digitális eszközök használata nélkül gyakorlatilag semeddig nem jutottak volna el. Az első lépés az általa már említett webshop működtetése volt, amelyet a közösségi oldalaikon ismertettek meg, ma pedig a közösségi médiában is aktívak. A Willpower esetében ma már edukatív anyagok is készülnek, erre több segítőjük is van, akik tartalmat, képeket gyártanak.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk