A Pinterestet a legtöbben egyszerű inspirációs ötlettárnak tartják, pedig marketingeszközként is hatékony. S mivel ezt hazánkban még kevesen ismerték fel, komoly versenyelőnyre tehet szert, aki beemeli az eszköztárába. Szakértőnk tippjei segítenek az indulásban.
A Pinterestet még a marketingben járatos vállalkozók többsége is csak magáncélra használja, s nem veszik észre, mekkora potenciál rejlik benne – de csak abban az esetben, ha megfelelően illesztik be a vállalkozás marketing-gépezetébe, mondja Buda Áron Pinterest-marketing szakértő, a PintGuru tulajdonosa. Szerinte a Pinterest egy „titkos fegyver”, amit kevesen használnak ki, és még kevesebben használják jól.
Pedig a Google és a YouTube után ez a harmadik legnépszerűbb keresőfelület, ahova termékötletekért fordulnak a felhasználók, és mivel célzottan keresnek konkrét termékekre és szolgáltatásokra, ezen a felületen könnyen tudunk olyan emberek szeme elé kerülni, akiknek valóban vásárlási szándékuk van. S mivel ide az emberek azért jönnek, hogy inspirációt keressenek, ötleteket gyűjtsenek különböző témákban, ezért az új márkák felfedezésére is nyitottak. Nem utolsó szempont az sem, hogy a statisztika szerint a Pinterest-felhasználók 40%-a felsőfokú végzettségű, ennek megfelelően alkalmasabb bizonyos jellegű termékek, szolgáltatások megismertetésére, mint mondjuk a TikTok.
Buda Áron szerint sokan azért is szeretik a Pinterestet, mert az a „béke szigete”, egy oázis az online térben: itt nincsenek mérgező tartalmak, politikai hirdetések, rosszindulatú kommentek vagy posztok.
“Nagy előnye a Pinterestnek, hogy – ellentétben például a Facebokkal – nem korlátozza az organikus elérést, azaz egy jó tartalommal simán el lehet érni több tízezres megtekintést. Akik lecsúsztak a Facebook vagy a TikTok kezdeti időszakáról, amikor óriási organikus eléréseket lehetett generálni és a hirdetések is sokszorosan megtérültek, azok a Pinteresten átélhetik ugyanezt” – mondja a szakértő.
Ráadásul a pinek évekig megmaradnak: ha van egy jó tartalmunk, az jóval később is felbukkanhat és eredményt hozhat. Egy apák napi poszt például jövőre is aktuális lesz.
Sokan nem tudják, hogy a platform lehetőséget nyújt célzott hirdetésekre is, azaz pontosan meghatározhatjuk, hogy kiknek jelenjenek meg a kreatív hirdetéseink. Ennél is fontosabb azonban, hogy a kutatások szerint van egy olyan felhasználói réteg, amely a többi közösségi média felületet nem használja aktívan, csak a Pinterestet. Aki ezeket a potenciális vásárlókat eléri, az előnyre tehet szert a piacon.
Nemcsak mutatós termékeknél működik
Kinek érdemes a Pinteresten hirdetni? Milyen tevékenységi körök esetében lehet hatékony?
“Bármilyen üzletágban, bármilyen tevékenység esetében működik, amennyiben az adott vállalkozás tudatosan alkalmazza a marketinget és képes rendszeresen hasznos tartalmat létrehozni. A legfontosabb, hogy értékes tartalmat tudjunk adni az internetezőknek, legyen az egy edukációs cikk vagy egy demonstrációs videó. Egy bútorokat forgalmazó ügyfelem például a különböző kanapétípusokról készített rövid, informatív videót, azzal terelte a weboldalára a lakberendezésre nyitott látogatókat” – hoz egy példát Buda Áron, akinek vállalkozása, a PintGuru a közép-kelet európai régió vezető Pinteresttel foglalkozó ügynöksége.
S bár az ember azt hinné, hogy a Pinterest kizárólag a vizuálisan vonzó, kézzelfogható termékeket kínáló cégek esetében működik jól, a PintGuru tulajdonosa szerint az tévhit.
“Valóban előny, ha vannak jó minőségű, tekintetvonzó fotók a pinekhez, de egyáltalán nem kell több százezres fotózásokba fektetni. Az egyik ügyfelem Excel-oktatással foglalkozik, aminél nehezen tudok kevésbé izgalmas témát elképzelni, mégis több tízezres megtekintéseket ért el, de a webshop-motorokat kínáló Shoprenter rendszerébe is be tudtuk illeszteni a Pinterestet, mert tud értékes tartalmakat nyújtani.”
A legnépszerűbb téma a Pinteresten művészet, ezt követi a szórakozás. Hasítanak például a streamingszolgáltatók, de rengetegen keresnek rá könyvekre is, és jó példa a magyar Meglepkék is, amely élményajándékokat, például élményautózást kínál. A harmadik helyen a DIY és lakberendezési tematika áll, és nagyon népszerű még az oktatás, amibe beletartozik többek között a gyereknevelés is – ebben a témában is rengeteg a szórakoztató és/vagy edukációs tartalom.
Nem való mindenkinek
A Pinterest-marketingnek két fő célja lehet: forgalmat terelni a saját weboldalunkra, vagy márkát építeni, láthatóvá válni, bekerülni a köztudatba. Ebből következik, hogy csak akkor lesz működőképes, ha jól működő weboldal és átgondolt marketing áll mögötte.
Ha egy cégnek rosszul működik a honlapja, akkor hiába posztol az Instagramon vagy a Pinteresten, nem fog eredményt elérni. Ha azonban az alapok rendben vannak, azt sokféleképpen kiaknázhatjuk: ha átkattint a látogató egy blogcikkre, akkor felkínálhatjuk neki a hírlevélre feliratkozás lehetőségét, például százalékos kedvezményért – ezzel már rákerül az e-mail listánkra -, vagy kínálhatunk neki ingyenesen letölthető tartalmat, a szakterületünkhöz kapcsolódó kisokost.
A Pinterest önmagában nem csodaszer, de remekül kiegészíti a többi marketingeszközt és -felületet, figyelmeztet Buda Áron.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk