Gyermeke születésekor Litter Éva kereste a megfelelő babahordozót, s mivel nem talált mindenben megfelelőt, varrt egyet a saját elképzelései szerint. Ez annyira jól sikerült, hogy kereskedni kezdett vele. A Mybabyhug a kezdetektől fogva webshopként működik, amelyben a vásárlók még egy online tervezőt is használhatnak a vágyott hordozó összeállítására. Mindeközben a cég már külföldi piacokon is jelen van. A fejlődés motorja maga a megálmodó: Éva folyamatosan képzi magát, hogy mind üzletileg, mind a marketing területén tartani tudja a tempót.
Hogyan indult a vállalkozásod?
Amikor megszületett első gyermekem, Alíz, hamar felismertem, hogy valamilyen magamra köthető hordozóra van szükségünk, mert csak akkor van csendben, ha fogom őt. Hordozó nélkül mindig foglalt volt a két kezem. Keresgélni kezdtem, s bár végül funkciójában megfelelőt találtam, a választék nem volt nagy, a dizájn nem tetszett igazán. Ezért varrtam egyet a saját elképzelésem szerint. Igazán csinos lett Alíz babám első hordozója, amellyel bármerre mentünk, óriási sikert arattunk. Mindenhol mosoly fogadott bennünket. Aztán megtetszett a termék egy-egy anyukának, akik kértek, varrjak nekik is. Majd egyre többet kellett készítenünk. Természetes módon fejlődött a dolog és megszületett a mybabyhug.com.
Mitől más a Mybabyhug, mint a többi babahordozó?
A hordozónk a csípőrendellenességeket is segít megelőzni. Egy híres amerikai ortopéd egyesület minősítését is megkaptuk erről, elsőként az országban. A szülőknek érdemes tudatosan ilyet választani a babájuknak. Emellett nagyon erősek vagyunk a dizájnban is. Egy tömegtermék nem tudja hozni azt, amit mi. Arra helyezzük a hangsúlyt, hogy egy édesanya attól, hogy anyuka lesz, még nem kell, hogy elveszítse a női mivoltát. A mi hordozóink öltöztetnek. Sok elismerést kapnak a Mybabyhug-os hordozót viselő anyukák, s ez jó a lelküknek. Ez az eszköz amellett, hogy a baba számára megnyugtató és egészséges, az anyuka számára pedig pihentető, hiszen szabaddá válnak a kezei, sőt még az anyaság lelki oldalát is megtámogatja. Visszaadja az önbizalmát a nőnek. Minden hordozónk minősített ökotex anyagból van, s az elmúlt tíz évben egyetlen minőségi kifogásunk nem volt sem az anyagra sem másra vonatkozóan.
Mikor jött el az a pont, amikor már profitot termelt a vállalkozás?
Amikor azon gondolkodtam, hogy ideje lenne visszatérni a főállásomba, akkor osztottam szoroztam és rájöttem, hogy fölösleges visszamennem dolgozni, mert a nyolcórás munkámmal kevesebbet keresnék, mint a babahordozóim forgalmazásával. Ráadásul amióta ezzel foglalkozom, annyira szabad vagyok, hogy már csak az időbeosztás miatt sem érdemes mást csinálnom.
Vannak beosztottjaid?
Igen. Az első varrónőm, akitől egykor én is tanultam varrni és aki a kezdetektől velem van, most is a Mybabyhug csapat tagja. További bérvarrónőkre is szükségünk van, olykor gyakornokok csatlakoznak hozzánk és van, aki az adminisztrációban segít.
Hogyan álltok helyt a folyamatosan változó és fejlődő digitális piacon?
Hosszú tanulási folyamat, amin átmentem ennek érdekében. Tíz éve létezünk az online világban, én ezt sosem szeretném feladni, mert élvezem, hogy sem térben, sem időben nem vagyunk korlátozva. Van egy egyedi tervezőprogramunk, amelyben a mi stílusunkban tudnak hordozót tervezni a szülők. Nagyon rugalmas a gyártásunk is. Minden hordozót nyolcféleképpen lehet variálni, s ezt a webshop rugalmassága nélkül nem lehetne megoldani. Igazából esetünkben az vált be, ha én irányítom a fő marketing és üzleti feladatokat. Volt, amikor megpróbáltam kiszervezni az online marketinget, de ez végül nem járt sikerrel. A célközönségünket nálam jobban talán senki nem ismeri, hiszen én kétszeres anyukaként átéltem azt, amit a vásárlóink. Ráadásul én marketing szakirányon végzett közgazdász vagyok, tehát érdekel is ez a terület. Így hát azt választottam, hogy képzem magam. Legtöbbször online előadásokat hallgatok, sokszor amerikaiakat, mert ezekből ismerhetem meg a legújabb trendeket. Emellett nagyon sokat olvasok – például a hellobiznisz.hu-t is -, tanulmányozom a versenytársakat. Statisztikákból, a számok bűvöletében élek. Elemzem a közösségi oldalaink eléréseit, reakcióit. Most éppen szembetűnő a TikTok fejlődése. A Facebook és Instagram után azon is jelen vagyunk és észrevehető, hogy sok látogatónk jön onnan is.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk