Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. december 28.

A Meglepkék kalandja a Pinteresttel

A Meglepkék Magyarország legelső élményajándék vállalkozásaként jött létre. Azokat a különleges élményeket, amit ők tudnak nyújtani az emberek közel húsz éve változatlanul imádják, annak ellenére, hogy a közelmúlt történései őket is próbára tették. Amikor indultak jóformán csak virágküldés létezett Magyarországon, jelenleg pedig már több, mint 2200 romantikus, családi vagy extrém programot és ajándékot kínálnak. Sashalmi Attila a cég megálmodója és ügyvezetője avatott be minket abba, hogyan lehet ezt hosszútávon jól csinálni, és arról is beszélgettünk, hogyan adott új lendületet a cégnek a konkurencia, a versenyszellem és a Pinterest.

A Google értékelésetek 4,8. Nagyon jól hangzik! 

Lehetne az 5 is! De 1000 megrendelésből azért 1-nek mindig savanyú a szőlő. És annak az egynek a közösségi média által manapság nagyon nagy hatalma van.  Nekünk pedig, ha igazságtalanul pontoznak le, nincsen semmilyen lehetőségünk megvédeni magunkat. 

Azért a többség mégiscsak 5 csillagot szokott adni. Mi az, amit értékelnek bennetek a „termékeiteken” kívül? 

A hozzáállásunkat! Nagyon kedves lányokat választunk ügyfélszolgálatra. Szegények kapnak savat, borsot, de akkor is mosolyognak, udvariasak, előzékenyek és minden problémát megoldanak. Ha valami nem stimmel a munkatársunkkal, elbúcsúzunk egymástól. Sajnos meg kellett tanulnunk, hogy ha van egy rossz alma és sokáig hagyod a kosárban, akkor a többi is olyan lesz. Pedig nálunk fő szempont, hogy mindenben segítsünk az ügyfeleinknek. Múltkor is valaki szombaton este 11 órakor hívott. Már csak kíváncsiságból is felvettem a telefont, azt mondja: Jó estét kívánok! Szeretnék egy jutalmat beváltani! Ez lehet bók is: azt hiszik, akkora cég vagyunk, hogy már 24 órás ügyfélszolgálatot tartunk.  

A cégetek 19 éves. Mi minden változott ez alatt az idő alatt? 

Az akkori cég, meg a mai cég nem hasonlítható össze! Egyrészt a kezdetekkor a kínálat csak abból állt, hogy: virágkiszállítás, limuzin, chipendale fiú, meg tandemugrás. Azóta kinyílt a világ, és nincs oly élmény vagy ajándék, amit ma már ne lehetne elérni. Másrészt első generációs vállalkozó vagyok, saját magamon tanultam a cégvezetést, a hibáimon, a buktatókon keresztül. Rengeteget változott a hozzáállásom. 

Ilyen távlatból milyen tanácsot adnál az akkori magadnak? 

Azt, hogy konzekvensen és precízen csináld! Én ugyanis inkább egy intuitív, álmodozó ember vagyok, de rá kellett jönnöm arra, hogy ha valami nem megy, akkor meg kell találni azt az embert, aki ezt kompenzálja. Az elején azt hiszed, hogy tudod, hogy mi történik a cégben, de amíg nem nézed a számokat, nem nézed a statisztikákat, nem elemzel, addig csak vakon mész. Hibáztathatod a világot, a kormányt, bármit, ha nem megy, csak te leszel a hibás. És hála Istennek, akkor egy nagyon jó barátom, Bohai Róbert bekerült a képbe, aki a számok világában van otthon, és jól kiegészít engem. Ha ő nincs, akkor valószínűleg az én szárnyalásommal már tönkre is tettem volna a céget.  

Mi volt egyébként a fő inspirációd anno, hogy pont élményekkel kezdj el foglalkozni?  

Egy olyan családból származom, ahol a megélhetést anyukám tudta ugyan biztosítani, de az már nem volt meg, hogy gyerekek elmegyünk moziba, vagy ide-oda, ezért később ezt magamnak kellett megteremtenem. Fiatal koromban éjszaka „összegyűjtöttem” pl. annyi virágot, amivel a hölgyet el tudtam bűvölni, vagy olyan dolgokkal leptem meg, ami nem feltétlen a pénzről szólt. És ezekből lettek kezdetben a „meglepetés ötletek” is. Furcsa fintora a sorsnak, hogy kezdetben férfiakat céloztunk meg, és most 75%-ban nők az ügyfelek. 

Amikor indultál, még csak virágküldő szolgálat volt, így ezen a területen teljesen úttörő voltál. A környezeted mennyire hitt ebben, amit elkezdtél?

Az anyukám még pár évvel ezelőtt is megkérdezte, hogy volt ma megrendelés? Ő soha nem értette meg, hogy interneten és weboldalon keresztül, hogy lehet pénzt keresni. De anno a suliban az osztálytársaim sem hittek ebben: azt mondták, jó hát vicces, hadd csinálja! Nekem viszont nem volt kérdés soha, hogy sikeres lesz.  

Az iskolában már erre készültél? 

Mindig military beállítottságú voltam: küzdősportok, ejtőernyős ugrás, lövészet, fegyverek, hasonlók. Megmondom őszintén, zöld sapkásnak készültem. Csakhogy az egyik éles harcnál a térdemet szétrúgták, úgyhogy kiesett ez a kommandós, military vonulat.  

Szerintem sok-sok ezer ember hálás, hogy végül inkább ezt választottad. Mik a legnépszerűbb ajándékok most, és hogyan változott a sorrend az idők során?  

A legnépszerűbb ajándék mindig valami autós. Emlékszem, amikor legelőször volt lehetőség Siófokon rallyzni Subaruval, akkor az volt a favorit. Utána jött a piros Ferrari, később a Mustang, majd az amerikai autók, most meg a Trabantok. Úgy tűnik, az élményvezetést nem lehet letaszítani a trónról. 

Miért rajonganak még? 

A szélcsatornát imádják! Nagyon jó ár-érték arányban van, és biztonságos is.  A tandemugrás sokaknak bakancslistás, de azért be vannak tojva tőle, ebben meg kipróbálhatják magukat biztonságosan. Ezen kívül népszerű a repülés, helikopterezés, hőlégballonozás, de ezek már felsőbb kategóriás élmények. Utána jönnek a military dolgok: pl. a lövészet, amit a környékbeli országokban nem annyira engednek, így a németeknél, osztrákoknál nagyon megy. Viszont a Facebook többször letiltott már minket, mert fegyverkereskedőnek hitt minket a fotóink miatt. Ezt is meg kellett tanulnunk kezelni, mert ha egy Facebook-fiókot befagyasztanak, az egy nagyon nagy bevételkiesés.

Az elmúlt évek kihívásait hogyan kezeltétek? 

Igyekeztünk úrrá lenni a covid pánikon, de történt egy olyan üzleti tényező is, ami számunkra ideális volt: letérdelt az egyik cég. Óriási balhéjuk volt. A mi területünkön nem volt igazi konkurenciánk, de már nagyon belenyúlt az élményszekcióba. Az új partnerkeresés ezt követően nem volt könnyű, mert sokan teljesen elidegenültek ettől a tovább értékesítéstől. Sokáig kellett küzdenünk azért, hogy a különbséget megérezzék.  De végső soron jelentősen megerősödve, pozitívan kerültünk ki a helyzetből. 

Ez a mostani válság hogyan érint benneteket?

Sokan voltak Katások, így sok vállalkozás bedőlt. Most naponta két e-mailt kapunk, hogy bezár ez az étterem, bezár az a vállalkozás, vagy bezár az egész szálloda a rezsi miatt. És ez még csak sajnos a kezdet. Vannak, akik kiszámolták, hogy ahhoz hogy megérje nekik tovább működni, a pizzát 16-17 ezerért kellene, hogy adják. Nehéz ilyenkor kezelni a helyzetet.  Például múltkor is egy fiatal lány vesz egy hotelbe utalványt, odaadja a szerelmének, nagy a boldogság, hurrá, megyünk! És amikor be akarnak csekkolni, kiderül a szálloda megszűnt. Sajnos ez most nem rajtunk múlik.  A célunk, hogy minél nagyobb kínálat legyen, de most mi is küzdünk ezzel.

Fent vagytok a Pinteresten is. Mi volt a motiváció, hogy ott is jelen legyetek?

Régóta tervben volt, és egyszer mondtam a kollégáimnak, hogy figyeljetek csajok, most megcsináljuk, töltögessetek fel képeket! Csakhogy kiderült, ez nem ilyen egyszerű.  Ha csak úgy csinálgatod sok értelme nincsen. Van egy konkurenciánk, akivel nagyon jóban vagyunk, havonta egyszer leülünk, reggelizünk, jókat nevetünk, beszélgetünk. Kiderült, hogy a Pinteresten ők már 10 ezer megtekintéssel előttünk járnak. Mondom, hát ez nem oké!  Elkezdtem keresni egy szakértőt, aki segíthetne ezen. Így találtam rá Buda Áronra. Nagyon durván kijött a különbség! Az analitikában, a konverzióban már több milliós forgalom jön róla azóta, hogy ő belépett a képbe. De ide is el kellett jutni, meg kellett találni azt az embert, aki ezt szívvel-lélekkel csinálja. Lehet, hogy pénzbe kerül, de azt is meg kell nézni, hogy mennyit hoz. Most jelenleg ott vagyunk, hogy 300 ezernél is több a megtekintésünk havonta.  

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk