Dolgozott jogászként, a családi vállalkozás fejlesztésében is részt vett, miközben édesanyává vált – Dr. Koroknai Katalin végül meghozta a karrierjét illető döntést és minden munkaenergiáját a Koroknai Medical felé fordította. Miközben a mozgásszervi fájdalmakra specializálódott szolgáltató cég a folyamatos digitális fejlődés mellett is elköteleződött, addig arra is találtak megoldásokat, hogy a rendszerben megmaradjon a személyesség és az élő emberi szó. Noha magas szinten alkalmaznak digitális megoldásokat, mégis elérhetők. Dr. Koroknai Katalin a cég praxis menedzsereként beszélt a fejlesztés kihívásairól, az emberközpontú értékrendről és az adatok gyűjtésének fontosságáról a döntéshozatal támogatására. És minden vállalkozó számára van egy fontos üzenete is.
Jogászként hogyan kötött ki az egészségiparban?
A férjem révén, aki már a megismerkedésünk idején is aktív praxist vitt az állami- és a magánegészségügyben is. Végül 2013-ban hoztuk meg immár közösen azt a döntést, hogy az egyébként akkor már öt éve futó magánegészségügyi vállalkozást a szolgáltatások és a vállalkozás működését, struktúráját illetően is egy magasabb szintre emeljük.
A személyes karrierje hogyan alakult ekkoriban?
Egészen 2012-ig a jogászként dolgoztam, viszont eléggé ráláttam a férjem tevékenységére és ahogy említettem, egy év múlva kiderült számunkra, hogy a cég további fejlődéséhez szükséges feladatok egy teljes ember munkáját kívánják meg. Az első lépések során kifejezetten előnyt jelentett számunkra a jogász tapasztalatom mellett a motivációm és az a készségem is, hogy képes vagyok átlátni és optimalizálni a folyamatokat. Mindez és a férjem szakmai tudása, illetve elhivatottsága egy nagyon szerencsés párosításnak bizonyult, hiszen a vállalkozásépítés mikéntje nem feltétlenül tartozik egy orvos feladatai, kompetenciái közé, hiszen egy orvos már csak az empátiaszintje miatt is sokkal inkább a betegekre fókuszál az üzleti megfontolások helyett, és ez így természetes. Márpedig egy vállalkozás során nem csak az kérdés, hogy legyen-e egy online számlázó- vagy egy időpontfoglaló rendszer, hanem az üzleti szemléletnek is jelen kell lennie.
Egy váltás még egy adott munkahelyet illetően is nehéz döntés lehet, ha pedig egy karrierről van szó, még alaposan kell tervezni… az Ön számára mennyire volt tiszta vagy éppen bizonytalan a döntési helyzet és a jövőbeli kilátások?
Ebben az időszakban magam is szembenéztem különböző bizonytalanságokkal, a helyzetet pedig árnyalta a gyermekünk születése is. Akkoriban erősen meg kellett osztanom az időmet és az energiámat; még dolgoztam jogászként, miközben a cég fejlesztésében is részt vettem, ezek mellett pedig a családra is figyelnem kellett. Végül eljött a pillanat, amikor beláttam, hogy nekem is csak 24 órám van egy napban. Döntenem kellett, amit segített az is, hogy akkor már tisztán látszott: a jó minőségű magánegészségügyi szolgáltatásokra megvan a piaci igény. Tehát a cégbe fektetett energia nagy eséllyel megtérül. Ekkor már nyilvánvaló volt, hogy kiélhetem az addig elnyomott kreativitásomat a vállalkozásfejlesztés területén.
Ebben a sűrű időszakban igénybe vett esetleg valamilyen – akár coaching vagy mentoring – támogatást?
A karrierváltás- és a család melletti vállalkozásindítás témaköre az USA-ban nagy múltra tekint vissza, én pedig már ekkoriban is nagyon sok jó sztorit olvastam a külföldi platformokon és biznisz fórumokon. A marketinget illetően Wolf Gábor története és meglátásai voltak rám nagy hatással. Vagyis nem vettem igénybe külső támogatást, inkább az öncoaching és mentoring útját jártam. Manapság is tréningelem magam, igaz már podcast formájában; igen kényelmes akár vasalás, akár a havi kimutatások böngészése közben. Hallgatok pszichológiai podcastokat, mint dr. Domján Mihály csatornáját, ha a Google Ads trendek érdekelnek akkor Isaac Rudanskyt streamelem. Vallom, hogy egy vállalkozónak masszív pszichével kell rendelkeznie, de jó hír, hogy ez fejleszthető.
Milyen – akár extrém – kihívással találkoztak az első időszakokban, illetve jól érzem, hogy a 2013-as esztendő egyfajta fordulópont volt?
Ez az év valóban fordulópontot jelentett számunkra. A papíralapút leváltva ekkor álltunk át az online adminisztrációra. A Google különböző szolgáltatásainak bevezetése használata – a gmail levelező rendszer, a megosztható- és valós időben szerkeszthető dokumentumok és napárak – nem várt módon dinamizálták a működést és ugrásszerű fejlődést hoztak a cég életben. A tudatos projektmenedzsmentben s a feladatok hatékony delegálásban akkor az Asana alkalmazás jelentett óriási segítséget. Bevezettünk egy medikai szoftvert, amivel már online generáltuk az ambuláns lapokat, így pedig rengeteg adathoz jutottunk hozzá, amik viszont a döntéshozatalt emelték magasabb szintre. Innen jutottunk el addig a nehéz lépésig, hogy felvettük a cég első alkalmazottját, ami megtöbbszörözte a felelősségünket is. Összeségében elmondható, hogy az adatokra támaszkodva tudtuk kijelölni az igazán jó irányokat és tovább bővíteni a csapatunkat orvoskollégákkal, szakemberekkel.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk