Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. augusztus 17.

A környezetvédelem nemcsak a Földnek jó, hanem anyagilag is megéri!

Az emberiség sorsa függ attól, hogy hogyan reagálunk a klímaváltozásra, s a jövő nem fogja jóvátenni azt, amit a jelenben elmulasztunk – erre hívják fel a figyelmet a legnevesebb klímaszakértők, akik egyben azt is hangsúlyozzák, hogy társadalmi, politikai és gazdasági színtereken is változtatni kell. Deák Attila salgótarjáni vállalkozó számára ez magától értetődő, már évek óta a környezettudatosság elve mentén fejleszti építőanyag kereskedését és kivitelezési vállalkozását.  Mint elmondta, a zöld technológiát nemcsak azért használják, mert ezzel hozzájárulnak a Föld megóvásához, hanem mert ezzel csökken a rezsiköltségük is.  Paul Ágnes szakértő szerint a „zöldítést” kicsiben, iroda szinten is el lehet kezdeni, de akik hajlandóak többet tenni, azok számára új piaci szegmensek nyílhatnak meg. A környezettudatosság hozzáadott értéket jelent, a fogyasztók, üzleti partnerek, a cég pedig szimpatikusabbá válik a befektetők számára. 

Salgótarjánba érve egy zöld erdőkkel dúsan ölelt városban találja magát az ember. A négysávos bevezető útról északra, a szlovák határ irányába tekintve vár magasodik a település fölé. Nem sokat kell a központ felé haladni, hogy a Silver Tüzéphez érjünk. Mire számít az ember egy építőanyag-kereskedés kapcsán? Semmiképp sem arra, ami itt fogadott bennünket… A többszáz tőből álló rózsakert, a szelektív hulladékgyűjtő kukák, az elektromos targoncák és a napelemrendszer a csarnok tetején sejtetik, hogy itt különleges, jó tapasztalatokra tehetünk szert. Az irodaházban, ahová az ügyvezető invitál minket, szó szerint alig férnek a sok cserepes zöld növénytől, a terek LED-del megvilágítottak. Deák Attila tulajdonost a kezdetekről kérdeztem: – Építőipari vállalkozóként jól ismertem a helyi tüzépeket és azt figyeltem meg, hogy Salgótarjánban hajlamosak az emberek legyinteni és azt mondani, hogy „jól van az úgy”. A szolgáltatások színvonala nem magas. Ha csak a mi szakterületünket nézzük, akkor elmondható, hogy vannak olyan megrendelők, akiknek jobb minőségű alapanyagra van szükségük. Egy tüzépen fontos az árukészlet, a munkamorál, a tempó és a minőség is. Elhatároztam, hogy megcsináljuk a megye legjobb építőanyag kereskedését, ahol dolgozó és vásárló is elégedett – avat be Deák Attila. A Silver Tüzép 2019-ben nyitotta meg kapuit, s azóta folyamatosan fejlődik. – Az induláshoz képest az elmúlt három évben csarnokkal és bemutató épülettel is bővültünk, de most is zajlik egy beruházás: még egy csarnokot építünk. Mindezt a környezeti szempontokat szem előtt tartva – mondja, majd kifejti: Az építőipar utolsó 15-20 évét látva egyértelmű, hogy nagyon fontos az energiatudatosság, fontosak az energetikai beruházások, a hőszigetelés, a megújuló energia felhasználása. Igazából mint magánszemély, mint vállalkozó, mint akármilyen döntéshozó, mindig ezeket a dolgokat veszem figyelembe, akár ügyféllel beszélek, akár a saját beruházásunkról van szó. Hosszú távon gondolkodunk és az volt a legfontosabb, amikor létrehoztuk a salgótarjáni irodánkat, hogy egy energiatudatos, minimális energiafelhasználású épületet létesítsünk, ami le van szigetelve, hőszigetelt nyílászárókkal van ellátva. Célunk volt, hogy ledes világítást, elektromos fűtést, hőszivattyút és napelemet használjunk. A kertben háromszáz tő rózsa várja a rovarokat és boldogítja a rá néző vásárlókat. Mindemellett optimalizáltuk a hulladékgazdálkodást és szelektíven gyűjtjük a szemetet – részletezi Deák Attila hozzátéve, hogy a napelemekkel megtermelt energia nemcsak az épületek fűtését és megvilágítását segíti, hanem a mindennapi munka során nélkülözhetetlen targoncáik töltésére is ezt használják. – Célunk ezzel, hogy minimalizáljuk a költségeinket, óvjuk a Földet, és hogy ne függjünk külső tényezőktől. Én hiszek ebben és csak akkor vagyok boldog, ha azt csinálom, amiben hiszek. A már meglévő 20 kw napelem mellé most egy olyan csarnok épül, amelyen közel 50 kw napelem lesz majd. Cégünk fejlődik, az energiafelhasználásunk is nő, de az új napelemrendszer ezt képes lesz kiszolgálni – húzza alá. Jelenleg három elektromos targonca dolgozik a terepen, a negyedik is úton van a Silver Tüzépre, már megrendelték. – Szinte mindig van lehetőség támogatásra pályázni, s mi élünk is vele. Mindenkit erre biztatok, hiszen amennyivel drágábbak az elektromos eszközök, annyi támogatás igényelhető is a vásárlásukhoz. Ha az áruszállításban is költséghatékony lesz az elektromos autó, akkor arra is váltani fogunk – húzza alá.  

Megéri zöldre váltani? 

A Silver Tüzép telephelyén a fent részletezett energiagazdálkodással az áram számlán évi kétmillió forint körüli összeget spórol a cég. Ez azt jelenti, hogy három év alatt megtérült a létesített napelemrendszer hatmilliós beruházási költsége.  

Paul Ágnes reklámszakember és egy etikus zöld kommunikációt segítő szervezet alapítója szerint vállalatként a környezetbarát működéssel nemcsak a természetnek teszünk jót, hanem magunknak is. Mint mondja, a környezettudatos szemlélethez sokszor hosszú távú befektetések kellenek. – Az energiafelhasználás csökkentésével is lehet mérsékelni a környezetre gyakorolt terhet, de van, amikor egy nagyobb beruházást kell először meglépnünk a cég fenntarthatóbb működése érdekében. Ezek a beruházások hosszabb távon megtérülnek, sőt csökkentik a kiadásainkat. Például, ha – ahogy a Silver Tüzép is – megújuló energiaforrással dolgozunk – fejti ki Ági, hozzátéve még egy járulékos pozitívumot: – Azáltal, hogy környezettudatosabb a működésünk és szimpatikusabbak vagyunk a fogyasztók számára, nem csak rövid, de hosszú távon is növeljük a bevételünket, nő a vásárlói kör és a vásárlók lojalitása. Szimpatikusabb üzleti partnerekké válhatunk így, ami új együttműködéseket eredményez. A termékeinkkel, szolgáltatásainkkal új piaci szegmenseket érhetünk el. Ezek mind-mind növelik a bevételünket és így bár pénzt és energiát kell fektetnünk a környezettudatosabb működésünkbe, összeségében mégis spórolunk és egyben fejlődünk. Érdemes a változáshoz a megfelelő szakmai csapatot is segítségül hívni, ha úgy érezzük, hogy a menedzsment önmagában nem tud megbirkózni egy nagy volumenű átalakulással.  

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk