Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. március 07.

A kőműves, aki nem fél használni a közösségi médiát

Nem csak a kézműves termékeknek vagy a digitális ügynökségek szolgáltatásainak van bérelt helye a közösségi médiában, amire az egyik legjobb példát Németh László mutatja meg nekünk. A kőműves egyéni vállalkozó szinte minden jelentősebb platformon jelen van, miközben releváns tartalmaival avat be minket az építőipar kulisszatitkaiba. Megkérdeztük tőle, hogy miért és hogyan csinálja.

Az ma már nem is kérdés, hogy egy vállalkozás számára kötelező érvénnyel bír az aktív közösségimédia-jelenlét és a megfelelő minőségű informatív és keresőbarát weboldal. Ennek ellenére – legalábbis a felmérések szerint – még mindig sok mikro- vagy kisvállalkozás vonakodik e lépéstől és marad offline. Aminek persze az adott vállalkozás erősen megérezheti negatív hatásait, hiszen a fogyasztók és a potenciális ügyfelek számára ugyan erős relevanciát jelentenek a közvetlen ajánlások, az elégedett ügyfelek ajánlásai, de első körben – legyen szó fodrászról, autószerelőről vagy pékségről – szétnéznek a közösségi oldalakon és aktívan „gúgliznak” is. Vagyis aki vállalkozóként nincsen jelen online és nem kereshető, az gyakorlatilag láthatatlan marad a piacon. De vajon érdemes és egyáltalán meg lehet-e minden terméket vagy szolgáltatást mutatni online? Erre a valóban fontos kérdésre adott egy nagyon erős és példamutató választ az egyéni vállalkozó Németh László kőműves szakember, aki a nagyobb cégeket is megszégyenítő módon van jelen szinte minden jelentős platformon. Miközben minden nap alkot, minden nap létrehoz valamit.

Szórólapozással és újsághirdetésekkel kezdte

„Több, mint egy évtizede kezdtem el vállalkozóként dolgozni, ám azokban az években még nem használtam a közösségi médiát, s eleve a lehetőségek is sokkal korlátozottabbak voltak, mint manapság” – emlékezett vissza László. Vagyis a kezdeti időszakban újsághirdetésekkel és szórólapokkal igyekezett megrendelőket szerezni. „Aztán a közösségi média megjelenése, elterjedése mindent megváltoztatott, ám én magam csak az elmúlt években kezdtem komolyabban az online jelenlétemmel foglalkozni, ekkor indítottam el a vállalkozói profilomat és csináltam meg a saját weboldalamat is” – tette hozzá László. Aztán a tapasztalatokat kielemezve a céges profilt személyessé alakítva folytatta az online építkezést. Azért volt erre szükség, mert – ahogy fogalmazott – az ezredforduló éveiben sok építőipari vállalkozás tűnt el, emellett az emberek igénylik azt, hogy legyen egy arc a vállalkozás mögött. „Az első időszakban magam is más cégek alvállalkozója voltam, ám az egyéni vállalkozóvá válásom után megjelentek az egyéni ügyfelek is, mert így már egy konkrét személyhez tudják kötni a szolgáltatást; általánosságban elmondható, hogy megrendelők nem látják, nem ismerik az adott kivitelező cég vezetőjét, ezzel szemben velem kialakul egy személyességen alapuló kapcsolat – említett egy izgalmas, a bizalom témakörét érintő aspektust László.

Miért érdemes online jelenlétet építeni?

„Az volt és ma is az a célom az online jelenléttel, hogy a leendő vagy potenciális megrendelőknek a lehető legjobban megmutassam a kőműves szakma rejtelmeit, kulisszatitkait a saját elképzeléseim alapján, a trendekhez való igazodás, influenszerkedés és a szolgáltatás tukmálása nélkül” – mondta László. Ez olyannyira működik, hogy érkeztek már megrendelők a Facebookról és az Instagramról is.

Íme néhány szempont, amiért a kivállalkozások számára is érdemes aktívan és tudatosan élni a közösségi média adta lehetőségekkel.

  • Az ismertség növelése
  • Hatékony kommunikáció és kapcsolattartás az ügyfelekkel
  • Célzott marketing és hirdetési lehetőségek
  • A versenyképesség növelése
  • A szakmaiság bemutatása
  • Lehetőség a közösségépítésre
  • A lojalitás, elkötelezettség erősítése

Beleásta magát

Ugyanakkor egy online jelenlétet nem lehet csak úgy a semmiből és vaktában felépíteni, éppen ezért László is komolyan beleásta magát a különböző platformok működési sajátosságainak megismerésébe onnantól kezdve, hogy mely típusú tartalmak melyik felületeken működnek a legjobban egészen odáig, hogy megértse és alkalmazni tudja a statisztikai adatokat. Hasonló tudatossággal járt el a weboldala kapcsán is, ugyanis azt is saját maga építette föl és kezeli a mai napig. „Azt tapasztaltam és láttam másoknál is, hogy a kiszervezett weboldal tartalmi frissítése vagy bármilyen korrekciója gyakran idő és egyeztetésigényes, többkörös folyamattá válik, miközben anyagi kiadásokkal is járhat” – fogalmazott a vállalkozó. Azzal viszont, hogy „én mindent egy kézben tartok s bármikor hozzá tudok nyúlni a weboldalamhoz, nem kell igazodnom senkihez, így nem csak időt, de jelentős költségeket is meg tudok takarítani”.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk