A Deutsche Telekom Csoport vezetősége az európai tagvállalatok B2C szegmensének növekedéséért felelős pozícióval bízta meg Szabó Melindát, a Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettesét. A kinevezés 2022. szeptember 15-től hatályos.
„Megtisztelőnek érzem a nemzetközi kinevezést és nagy örömmel csatlakozom a Deutsche Telekom Csoporthoz. Új feladatkörömben az európai szegmens kereskedelmi tevékenységének irányításáért leszek felelős. Ez egy egészen új, izgalmas kihívás, de a cél változatlan: szolgáltatásaink, hálózataink és programjaink által biztosítjuk ügyfeleinknek a digitális előrelépést. Ugyanakkor, magyar kollégáimtól nehéz szívvel búcsúzom. Munkatársaim felkészültsége és elkötelezettsége példa nélküli, melynek köszönhetően az elmúlt években új márkastratégiánkkal sikerült ügyfeleink elégedettségét tovább növelni és a Telekom stratégiai vállalását, Magyarország digitalizációját erősíteni. Köszönöm kollégáimnak az elkötelezett munkát és a sok kedves, személyes élményt. Pereszlényi Zoltánnak sok sikert kívánok a továbbiakhoz, aki kiváló szakemberként felkészülten veszi át a Magyar Telekom kereskedelmi területének vezetését, folytatva a közösen megkezdett munkát” – mondta kinevezése kapcsán Szabó Melinda.
Szabó Melinda karrierjét piackutatóként kezdte, majd 1999-ben csatlakozott a Westel900-hoz, ahol marketing területen több jelentős vezető menedzseri pozíciót töltött be. 2005-től a T-Mobile marketing igazgató-helyetteseként, 2008-tól pedig a vezetékes T-Home lakossági szegmens irányításáért is felelt, majd 2010 júliusától a lakossági marketing terület igazgatójaként folytatta karrierjét a Magyar Telekomnál. 2009-2012 között a montenegrói MobiMak-nál vállalt Board tagsági tisztséget. 2015-ben csatlakozott a Vodafone Magyarországhoz, ahol a teljes B2B szegmens marketingjéért felelt, majd 2016-tól az értékesítési és marketing vezetője lett az Kis- és középvállalati szegmensnek. 2018. július 1-től a Magyar Telekom Lakossági Szolgáltatások vezérigazgató-helyettese, 2020. január 1-től Kereskedelmi vezérigazgató-helyettes pozíciót tölti be, felelősségi területe a lakossági szegmens mellett lefedi a kis-és középvállalati szegmens marketing és kereskedelmi tevékenységet is, 2022. áprilisától a Magyar Telekom Igazgatóságának tagja, melynek nemzetközi kinevezését követően is tagja marad. Vezetése alatt új márkastratégiát vezettek be, eredményesen növelték ügyfeleik és munkavállalók elégedettségét. A stabil növekedés mellett, komoly fejlődést értek el a szegmensek digitális transzformációjában. Üzleti eredményességét elismerve a Forbes évek óta az 50 legbefolyásosabb női vezető között tartja számon. Elkötelezett Magyarország digitális fejlesztésében, valamint személyesen is fontos téma számára a női esélyegyenlőség. Részt vesz az Egyenlítő Alapítvány munkájában és az UNICEF kuratóriumi tagja.
„Köszönettel tartozom Melindának, hogy új szemléletet hozott vállalatunk működésébe, melynek köszönhetően kiemelkedő eredményeket érhettünk el. Az, hogy magyar vezetőként csatlakozik a Deutsche Telekom Csoport nemzetközi vezetőségéhez, jól mutatja, hogy milyen rendkívüli munkát végez. Sok sikert kívánok az új feladatokhoz. Pereszlényi Zoltánt üdvözlöm újra a magyar csapatban, kiváló szakértelmére és tapasztalataira alapozva folytatjuk a közös munkát” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
A Magyar Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi pozíciójára a Deutsche Telekomtól érkezik Pereszlényi Zoltán 2022. december 1-től. Érkezéséig átmenetileg Rékasi Tibor vezérigazgató látja el a kereskedelmi vezérigazgató-helyettesi feladatokat.
„Ambícióval és alázattal tekintek az előttem álló feladatokra. Köszönöm a bizalmat és a kollégáknak, partnereknek a kiváló eredményeket. Megtisztelő lesz újra együtt dolgozni, csapatban, az ügyfelekért, Magyarország digitális előre lépéséért” – mondta el kinevezése kapcsán Pereszlényi Zoltán.
Pereszlényi Zoltán több, mint húsz éve dolgozik a Telekom Csoportnál, vezetői pályája során különböző kereskedelmi, marketing és digitális területekért felelt. Karrierjét gyakornokként kezdte, 2001-től az értékesítési területen töltött be különböző pozíciókat. 2006-tól osztályvezetői, majd igazgató-helyettesi kinevezést kapott. 2012-től a vállalat értékesítési hálózatának fejlesztéséért, valamint a digitális transzformációért felelős igazgatóként dolgozott. 2017-től lakossági marketing- és értékesítés menedzsmentigazgatóként folytatta karrierjét. Kulcsszerepe volt a kereskedelmi sikerekben, a Magenta 1 bevezetésében, az ügyfélközpontú szemlélet formálásában, az adatvezérelt működés kialakításában és az online transzformációban. A Telekom agilis átalakulásában az első Tribe Lead-ek között volt, így élenjárt az agilis működés kialakításában és bevezetésében. 2021-ben Omnichannel Tribe Lead-ként kapott felkérést a Deutsche Telekom Csoporttól az európai tagvállalatok B2C szegmenseinek kereskedelmi kiválóságáért és növekedéséért felelős Vice President pozícióra. A szakember a Bonn-ban töltött egy év után a Magyar Telekom Igazgatóságának felkérésére tér vissza Magyarországra.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk