Szász János az Alföldi Tejtől érkezik a 100%-ban magyar tulajdonú vállalat kereskedelmi csapatának az élére. Az üdítőital-szektorban, a Sió-Eckes-nél eltöltött 20 év és a Magyar Marketing SZövetség vállalati tagja, a Márka Üdítőgyártó Kft. eddigi sikerei, valamint filozófiája, üzletpolitikája azok a tényezők, amik miatt a szakember csatlakozott: „Számos disztribúciós együttműködést (Szentkirályi, Bomba, Lipton, Viwa), valamint átszervezési és egyéb változásmenedzsment projekteket vezettem munkásságom alatt. Hiszem, hogy tapasztalataim értékesek lehetnek a Márka számára, hiszen folyamatosan változik az üzleti környezet, amihez alkalmazkodnia kell.” Ezzel párhuzamosan a növekedés menedzselésének is kulcsszerepet szán az igazgató.
A vállalat filozófiája a tradíció, az innováció és értékteremtés, nem utolsó sorban az edukáció. Nagy mérföldkő volt 2017-ben, amikor elindították felsőlajosi gyárukat, amit folyamatos fejlesztések, gépsorok és technológiák telepítése, megvalósítása követett. Az azt megelőző pár fős családi vállalkozásból mára 170 fős vállalattá fejlődtek. Piaci részesedéseiket évről évre növelni tudták: 2023-ban a szénsavas üdítők esetében 14%, a gyümölcsital kategóriában több, mint 6%, jegesteák között közel 9%, az ízesített vizek szegmensében pedig 37%. (MAGYÜSZ adatai alapján.)
Ezekhez az eredményekhez hozzájárultak a humán erőforrásaik bővítései, a folyamatos szervezet- és termékfejlesztések. A csökkenő piacon a folyamatos növekedést új brandek újraépítése, új termékkategóriák bevezetései is segítik: a Gyöngy üdítő-, Adrenalin és Kobra energiaital-családok gyártása és forgalmazása is a Márka portfóliójához tartozik.
„Jelmondatunk és a Márka szlogenje: Vállald be! Ez tükrözi azokat a törekvéseinket, hogy merjünk még a jövőben is nagyot, nagyokat álmodni, azaz: további fejlesztéseket valósítsunk meg termékekben, technológiákban, brandekben. Mindezekkel tovább erősítsük piaci pozíciónkat, belföldön és külföldön egyaránt. Mindezt természetesen úgy, hogy üzletpolitikánkat, a kereskedelmi partnerekkel való együttműködést még professzionálisabbá, hatékonyabbá, eredményesebbé és szorosabbá tegyük” – mondta Balog Zoltán cégvezető.
Ezen célkitűzések implementációjához csatlakozott a kereskedelmi csapathoz az elmúlt időszakban Szalczgruber Zsolt és Nagy József key-account manager-ek. Ugyanezzel a céllal, illetve annak megvalósításáért érkezett április 1-től Szász János mellett, Morva Júlia export-key-account manager-ként. A vállalat már most is 15 országban értékesíti termékeit, illetve számos külföldi bérgyártási projektről tud beszámolni. Az export aktivitások növelése, a disztribúció mélyítése stratégiai feladat, amely elérésére hozták létre ezt az új pozíciót. Morva Júlia szintén több évtizedes, FMCG / food-szektorban szerzett tapasztattal rendelkező szakember: a Bunge Zrt., majd a holland Greenyard (Okechamp) B.V. export, illetve kereskedelmi folyamatait menedzselte sikeresen.
„Tulajdonostársammal, egyben testvéremmel, Pécskövi Gáborral büszkék vagyunk, hogy vállalatunk menedzsmentje 2023-ban elnyerte a Kiválóan vezetett vállalatok díját. Erre a folyamatos fejlesztések, azok eredményességének elismeréseként, megerősítéseként tekintünk. Hisszük, hogy ezek az új pozíciók és lépések további fejlődéseket, új lehetőségeket eredményeznek” – nyilatkozta Pécskövi Tibor, tulajdonos-ügyvezető.
A vállalat 2024-ben már több, mint 200 millió palack üdítőt gyárt és értékesít terveik szerint.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk