A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Magyar Telekom 2022. júniusában jelentette be, hogy teszteli annak a megvalósíthatóságát, hogy 4 napos munkahéttel – változatlan alapbér és feladat mellett - ugyanazt a hatékonyságot el lehet-e érni, mint heti 5 napban. A kísérletbe bevont 300 kolléga a vállalat egészét lefedte, ügyfélszolgálati-, műszaki hibaelhárítással, technológiai értékesítés támogatással, és SAP rendszerekkel foglalkozó területeken dolgoztak az új munkarend szerint. A kísérlet legfontosabb célja az információgyűjtés volt, így hetente vizsgálták, hogyan változik a kollégák teljesítménye, hangulata, valamint elemezték a tesztcsapatokon belüli fluktuáció alakulását, a betegszabadságok változását, illetve a 4 napos munkahét hatását a toborzás-kiválasztásra és a munkáltatói márkára.A másfél év alatt több mint 100 kérdőíves felmérést és közel 50 mélyinterjút készítettek a vállalat szakemberei a kollégákkal, adatokat gyűjtve a folyamatról.
A kezdeti pozitív visszajelzéseket követően a felmérések rávilágítottak arra, hogy a hosszútávú tesztidőszak során nem minden terület és kolléga tudta ugyanolyan hatékonysággal ellátni feladatait. Míg a kollégák egy része akadály nélkül oldotta meg a feladatokat az intenzívebb 4 nap alatt, egyértelművé vált, hogy többségük munkája jellege, vagy élethelyzete miatt nem tudott ebben a modellben kellő hatékonysággal dolgozni. Emellett, a vegyes munkarenddel működő csapatok összehangolása hosszú távon szintén kihívásokat jelentett.
Másfél évnyi tesztelést követően világossá vált, hogy nem lehetséges egy olyan megoldás bevezetése, amellyel egységesen minden munkavállaló tud élni az egyéni vagy munkafolyamati megkötések miatt, a 4 napos és az 5 napos munkarend párhuzamos működése pedig hosszú távon üzleti kockázatokat jelentene.Ennek tükrében a vállalat vezetése úgy döntött, hogy akkor jár el felelősségteljesen, ha a 4 napos munkahét pilot időszakát 2024. február 29-vel lezárja és tovább keresi azt a megoldást, mely minél több kolléga számára vállalható és általánosan biztosítja a munka- magánélet egyensúlyának javulását.
„ Folyamatosan keressük az új irányokat, hogyan lehet valamit jobban, hatékonyabban megoldani, legyen szó ügyfeleink kiszolgálásáról, vagy munkafolyamataink szervezéséről. Utóbbira tettünk kísérletet a 4 napos munkahét tesztelésével, mely azt gondolom, szervezetünk rendkívüli nyitottságát mutatja. Rengeteg értékes visszajelzést, új tudást gyűjtöttünk a tesztidőszak alatt, melyet másfél év után zárunk. Az eredmények tükrében a hagyományos munkarend szerint dolgozunk tovább, de továbbra is keressük azokat az új megoldásokat, melyek a munka-magánélet egyensúlyát és a kollégák elégedettségét támogatják” – mondta Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk