Családbarát Munkahely címet kapott a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Metro magyarországi áruházlánca. A vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést.
A minősítést a Családbarát Magyarország Központ adja azoknak a munkahelyeknek, ahol a munka és magánélet egyensúlyát szervezeti szinten érvényesülő családbarát szemlélettel segítik megvalósítani a munkavállalók számára. A döntést egy audit elvégzése előzte meg, mely azt mérte fel, hogy a Metro milyen konkrét intézkedésekkel tesz hitet amellett, hogy a családot a maga számára is értéknek tekinti és a családok szempontjait működése során érvényesíti. A minősítést magasan az elvárt szint feletti pontszámmal kapta meg a több, mint 2000 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalat.
A Metro annak tudatában alakítja ki a munkakörülményeket, hogy a legtöbb munkavállaló a család hátországával, a családjáért dolgozik. Kiegyensúlyozott teljesítményük, lojalitásuk nagyban függ attól a tartalmas időtől is, amit családjukra tudnak fordítani. A munkavállaló biztonságérzetét és elkötelezettségét egyaránt erősíti a kölcsönösség elvén alapuló munkáltatás, s ez a munkaerőpiacon hosszú távon versenyelőnyt jelent.
Többek közt ezt szolgálják az olyan – belső szabályzatokban rögzített – intézkedések, mint a rugalmas munkaidő-beosztás, a variálható cafeteria, a munkába járás támogatása, a home office biztosítása, a különböző élethelyzetekben igényelhető támogatások, vagy a fizetett szabadság ideje meghatározásának átengedése a dolgozó számára.
A most elnyert minősítés mellett 2021-ben Fogyatékosságbarát Munkahely címmel, 2022-ben Megbízható Munkaadó címmel méltatták a Metro befogadó, a humánerőforrás területén is win-win helyzetre törekvő szemléletét.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk