Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. május 20.

WMNPWR: Az első kávé kifejezetten nőknek

A közgazdász végzettséggel rendelkező családanya, Mike Alexandra korábban a szakdolgozatához végzett egy kutatást. Csak ezután döntött úgy, hogy létrehozza a nők ízlésvilágának megfelelő kávékínálatot. A több mint háromezer fő megkérdezésével készült reprezentatív kutatás a nők kávéfogyasztásait vizsgálta. A felmérés tanulságos képet mutatott a magyar hölgyek kávéfogyasztási szokásairól, mivel a válaszadók több mint fele (56,21%) nyilatkozott úgy, hogy naponta többször iszik kávét. Azok száma is jelentős, akik minden nap legalább egy kávét (81,6%) hörpintenek fel. A kutatásban nagyon kevesen (6,86%) válaszoltak úgy, hogy nem fogyasztanak kávét. 

A felmérés egy érdekes trendre is rávilágított, miszerint a magyar nők többsége általában nem „magában” issza a kávét, mert a legnépszerűbb kávéitalnak a hölgyek körében a tejeskávé (58,97%), illetve capuccino (47,42 %) tekinthető a beérkezett válaszok alapján. Ezzel szemben a kérdőívet kitöltők szűk hányada nyilatkozott úgy, hogy a presszókávét (33,38%), vagy a hosszú kávét (21,80%) részesíti előnyben. A kutatás egy fontos tényre is felhívta a figyelmet, miszerint a magyar nők 91,05%-a fontosnak tartja a kávé ízét és jelentős többségük (64,6%) szívesen kipróbálna új kávékat is. 

Így volt ezzel Mike Alexandra a WMNPWR kávémárka megálmodója is, de ő olyan kávéfajtára bukkant, amelyet kizárólag nők készítenek. A kelet-afrikai Ruandában a kávétermesztés ugyanis az ottani nők kezében van, akik kézzel válogatják szét a kávészemeket, illetve végzik el az összes munkafolyamatot. Éppen ezért a ruandai nők megbecsült tagjai a társadalomnak. A kávészemeket aztán magyar pörökölőüzemben pörkölik, hogy megőrizze a ruandai kávécserjék termésének zamatát.  

„A WMNPWR – Ruanda büszkesége – kávét úgy alkottuk meg, hogy a lehető legtöbb nő megtalálja benne a számítását. Inkább az ízvilágra, mintsem az erejére koncentráltunk, ezért pörköléskor is olyan metodikát alkalmazunk, amellyel az ízek maximálisan megőrizhetőek. Emiatt egy olyan végeredményt kapunk, amely selymesen kényeztet, ugyanakkor a koffein hatása sem marad el”- árulta el Mike Alexandra

Az új kávémárka alapítójának azért esett a választása az arabica típusú ruandai kávéra, mert ez a fajta kávé szerte a világon nagy népszerűségnek örvend. Ezek a kávécserjék a tengerszint felett, több mint 1500 méteres magasságban, vulkanikus talajon virágzanak és hoznak terméseket. „A Ruandai arabica aromája közé tartozik a trópusi gyümölcs, banán és az eperdzsem, de ízjegyei között megtalálható a gyümölcsösség, amely leginkább a papayát, ananászt és a csokoládét hordozza magában” – tette hozzá a WMNPWR alapítója. 

A WMNPWR egy olyan kávémárka, amit a közösségi finanszírozás kelthet életre. A különböző kiszerelésű ruandai szemes kávékat egyelőre a Brancson lehet megvásárolni. A márka első vásárlói ugyanakkor garantáltan hozzájárulhatnak ahhoz, hogy hazánk első, kifejezetten nők számára kifejlesztett kávéja sikertörténetté váljon és elindulhasson hódító útjára a magyar kávépiacon.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk