Aktuális kampányunkban a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Vodafone legjobb tarifaajánlata találkozik a legjobb mobiltechnológiával: a gyakorlatilag valós idejű netkapcsolat korlátlan RED 5G-vel végre mindenki számára elérhető, eddigi legerősebb hálózatunkon.
Kampányidőszak, médiafelületek
A kampány tévében, moziban, digitális és köztéri felületeken, illetve a boltokban látható augusztustól október végéig. Összesen két image, két ajánlati és három készülékes TVC készült ugyanazokkal a főszereplőkkel, de további online szpotokban másféle erős emberi kapcsolatok is teret kapnak a kampányban.
Kampánycél
A kampány célja a márka megerősítése vezető techszolgáltatóként növekvő 5G-hálózata által, illetve annak bemutatása, hogy az új technológia miként terjeszti ki a RED innovativitását, dinamizmusát és szabadságát immár abszolút mértékben.
A kampány fő üzenete
Valósághű élmény az eddigi legjobb hálózatunkon. Vodafone 5G. Egy erősebb kapcsolat az erős kapcsolatokért.
Kreatív koncepció
A Vodafone mint relationship brand a definíció szerint az emberi kapcsolatokról szól. Technológiai és termékfejlesztései során azt tartja szem előtt, hogy miként hozhatja közel egymáshoz az embereket minél könnyebben, gyorsabban és megbízhatóbban, illetve a fizikai távolság dacára miként teheti a másik fél jelenlétét minél valóságosabbá a kapcsolattartásban. E célok maradéktalan teljesülése az 5G-hálózat kiépítésével realitássá vált: az új mobiltechnológia kapacitásával és valósidejűségével gyakorlatilag minden felhasználói igényt kielégít, a hálózat terhelésétől függetlenül. Az 5G egy erősebb technológiai kapcsolat az erősebb emberi kapcsolatokért.
Az üzenet életre keltésében a kreatívfejlesztés megválaszolandó kérdése az volt, hogy mivel támaszthatjuk alá, illetve dramatizálhatjuk leginkább egy mobilkapcsolat erősségét. A hétköznapi használatban az adatátvitel gyorsasága az emberek többsége számára már 4G-vel is megfelelő, és a hálózat kapacitásával, illetve megbízhatóságával sincsenek alapvető problémák. Miként tehetjük izgalmassá, hogy az 5G mindebben szintet lép?
„A megoldást egy régi és egy új kommunikációs koncepció ötvözése jelentette. A RED kommunikációja hagyományosan nem egy use case, hanem az egyén korlátlan szabadságának absztrakt bemutatására épült, mindig valami újdonságot jelentő üzleti ajánlatra alapozva. Erős 5G üzenet, de releváns use case hiányában az ehhez való visszatérés magától értetődőnek tűnt, azzal a módosítással, amit a Together We Can globális platform hozott a márka életébe: az individualista attitűdöt, azaz az egyén boldogulását a közös boldogulásra cseréltük” - mondta el Juhász Péter Tibor, a Vodafone márkaigazgatója.
„A kreatív koncepció tehát a RED megszokott, absztrakt módján az abszolút szabadságot, illetve korlátlanságot dramatizálja az 5G valósidejűsége által. Az új mobilkapcsolat nemcsak olyan gyors, hogy hozzá képest még a lehulló vízcsepp is mozdulatlanná dermed, de a fizikai távolságot is megszünteti a hívó felek között azzal, hogy a kommunikáció technikai minősége már nem különbözik attól, mint ha egymás mellett állnának. A film különleges vizuális világa ez előbbi, a története az utóbbi üzenetet közvetíti – a lehető legegyszerűbb, legérdekesebb, legemlékezetesebb módon” – tette hozzá Moldván Ákos, a Vodafone lakossági kommunikációs vezetője.
„Nagyon inspiráló volt számomra ez a koncepció az elejétől kezdve, mert igazán izgalmas vizuális megoldásokra adott lehetőséget, és ezekre az ügynökség és az ügyfél is nagy nyitottságot mutatott. A közös hang megtalálása után mindenki azon dolgozott, hogy ezek a látványos momentumok és a képi világ megszülethessen. Filmnyelvileg is izgalmas feladat volt egyszerre megmutatni egy mozdulatlan, »megfagyott« világot és egy egyre dinamikusabbá váló futást, ami a végére elemeltté is válik. Fontos volt, hogy érhető legyen a futás szimbolikája és hogy egy igazán emocionális filmet csináljunk. A két főszereplőt pedig külön ki kell emelnem, mert fizikailag is nagyon megterhelő forgatási napok voltak ezek, és mindketten maximális alázattal és odafigyeléssel hozták le zokszó nélkül az egészet, pedig ők is most repültek először" – mondta Szimler Bálint rendező.
Érdekesség, behind the scenes
A megállt idő világában rohanó főhősöket Joachim Trier tavalyi Oscar-jelölt filmjének (The Worst Person in the World) ikonikus jelenetéhez hasonlóan vettük fel: a statiszták végig mozdulatlanul tartották ki pozíciójukat minden egyes felvételen.
Megbízó: Vodafone
- Márkaigazgató: Juhász Péter Tibor
- Lakossági kommunikációs vezető: Moldván Ákos
- Kommunikációs szakértő/kampány lead: Hajdu Laura
- Kommunikációs szakértő: Csibor Balázs
- Médiaszakértő: Vágner Nikolett
Reklámügynökség: VMLY&R
- Group Executive Creative Director: Csirke Dániel
- Creative Group Head: Arányi Bogi
- Copywriter: Keserű Vagyim
- Art director: Karaba Gábor
- Grafikus: Rátonyi Gabriella
- Senior strategic planner: Debreceni János
- Chief Business Development, Technology and Content Officer: Heiszki László
- Head of Production: Brill Fanni
- Production Manager: Zádor Fanni
- Group Account Director: Wagner Zsófia
- Senior Account Manager: Makai Borbála
Médiaügynökség: Carat
- Business Director: Pénzes Réka
- Senior Communication Lead: Pajter Dominika
- Digital Strategist: Erőss Csaba
- Digital Media Planners: Szemán Zsófia, Várnai Brigitta
Produkciós cég: Filmpartners
- Rendező: Szimler Bálint
- Operatőr: Nagy Zágon
- Producer: Kenesei Edina
- Gyártásvezető: Péli Sári
- 1st AD: Kolos Ádám
- Utómunka: Gyár
- Utómunka koordinátor: Bereczki Barbara
- Vágó: Mezei Áron
- Colorist: Kovács Marci
- VFX Supervisor: Piroska András, Lublóváry Balázs
- Zene: M83–Outro
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk