Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. január 20.

Vásárlói élmény maximalizálása

2023 novemberében jelent meg a példátlan szakmai összefogással született Marketing Trendbook, melyben 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelent hagyományteremtő kiadvány, mely digitális és nyomtatott formában is elérhető a trendbook.marketing.hu oldalon, a legfrissebb szakmai és üzleti trendeket mutatja be. A marketing.hu a következő hónapokban egyenként is feldolgozza a Marketing Trendbook tartalmait, melyek közül most Szilva Mónika, a Tesco vásárlási élményért felelős igazgatója cikkét hoztuk el ízelítő gyanánt a kiadványból.

 

Vásárlói élmény maximalizálása az online és offline szinergiák mentén

 

Az elmúlt évek eseményei folyamatos kihívások elé állították az élelmiszer-kiskereskedelmet. Mindezek közül a Covid hatását érdemes leginkább kiemelni. A hirtelen megváltozott vásárlói szokások katalizátorként hatottak az élelmiszer-kiskereskedelem digitalizációjára, mely elsősorban az e-kereskedelmi csatornák robbanásszerű növekedését hozta. Mindez felvetette a kérdést: van-e jövője hagyományos kereskedelemnek?

,,A vásárlói döntéshozatal komplex folyamat, sok szubjektív elemmel töltve. A kereskedők feladata megérteni ezt az összetett folyamatot, erre az insightra építve kialakítani a vásárlási élmény maximalizált ökoszisztémáját!"

A válasz egyszerű: Az vásárlók szeretnek vásárolni. Szeretik a személyes vásárlás élményét megélni. A valódi jövő azonban a kettő kombinációjában rejlik: az online vásárlás mellett az instore vásárlás is folyamatosan digitalizálódik, így biztosítva megfelelő választást és vásárlói élményt a fogyasztók számára. De vajon mit is keresnek az instore élményt preferáló vásárlók és erre milyen kombinált ökoszisztémát kínálhatnak a kereskedők.

  • Keresőmarketing ma már az élelmiszer-kereskedelem alapja, a vásárlók elvárják, hogy gyorsan megtaláljanak minden információt a kereskedőről, ajánlatokról, nyitvatartásról, weboldalról, a kereskedő csatornáiról, legyen az online, click&collect vagy instore.
  • A vásárlás tervezésekor az árakat, akciókat online hasonlítják a vásárlók. Tehát a kereskedő weboldala, az ottani akciók, termékkínálat, otthon a fotelben ülve döntő iránytű abban, hogy a vásárló melyik kereskedőt fogja választani.
  • Social media kommunikáció és e-mail-marketing szerepe kiemelten fontos az új trendekhez kapcsolódó termékkínálat, szezonajánlatok bemutatásában.
  • A kereskedő applikációja további tájékoztatást adhat a futó akciókról, asszisztenciát nyújthat a bevásárlólista készítésében.

A teljes cikket, valamint a Trendbook egyéb tartalmait a Tovább gombra kattintva olvashatod el!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk