A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Nestlé márkája, a Nespresso a kiváló minőségű kapszulás kávék úttörőjeként és referenciapontjaként a Kávé világnapja alkalmából rávilágít a veszélyre, melyet az éghajlatváltozás jelent a globális kávétermelésre, és reflektorfénybe helyezi a kávé védelmére tett erőfeszítéseket.
Az új, The Empty Cup (Az Üres Csésze) elnevezésű kampányban George Clooney, a márka nagykövete egy üres kávéscsészét tart a kezében, annak a kockázatnak a szimbólumaként, amellyel világszerte rengeteg kávétermelő szembesül napjainkban, és akik közül több mint 140 000 farmer szorosan együttműködik a Nespresso-val.
A klímaváltozás jelenleg a vadon termő kávéfajták 60%-át veszélyezteti, és 2050-re a kávétermesztésre használt földterületek 50%-a alkalmatlanná válhat a megművelésre. A jobb Arabica fajták különösen érzékenyek az erőteljes időjárási sokkhatásokra. A kiváló minőségű kávé megóvása és jövőjének biztosítása már 20 éve központi szerepet játszik a Nespresso stratégiájában. A 2003-ban, az Esőerdő Szövetséggel közösen létrehozott Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program célja, hogy fokozza a termés mennyiségét és minőségét, miközben védi a környezetet és javítja a termelők és közösségeik életminőségét.
A kiváló minőségű kávé hosszútávú, fenntartható termesztése szempontjából kulcsfontosságú, hogy a gazdálkodó közösségek képesek legyenek megóvni ültetvényeiket az erőteljes időjárási hatásoktól, és ezzel együtt az éghajlatváltozást kiváltó okok ellen is küzdjenek. A Nespresso számára ennek eszköze a regeneratív (talajmegújító) mezőgazdaság, vagyis egy olyan szemlélet, amely nem csupán csökkenti a globális agrár-élelmiszeripar kibocsátását, hanem ellenállóbbá is teszi a termőföldeket az éghajlatváltozás hatásaival szemben.
A The Empty Cup kampány az első alkalom, amikor a Nespresso régóta ismert márkanagykövete az immár védjegyének számító Nespresso kávé helyett egy üres csészét tart a kezében.
George Clooney elmondta: „Az éghajlatváltozás valós veszélyt jelent, és a kávétermelők a frontvonalban állnak. Létfontosságú, hogy ezeket a közösségeket támogassuk abban, hogy pénzügyi és környezeti szempontból ellenállóak legyenek, és hogy ne csupán túléljenek, hanem boldoguljanak és növekedjenek is. Ez a gondolat áll a Nespresso törekvéseinek középpontjában. Ám mindez többről szól, mint a kávé. Az éghajlatváltozást egyetlen vállalat, sőt egy egész iparág sem képes megoldani. Nagyon gyorsan és határozottan kell cselekednünk, globális szinten. Hatalmas a tét.”
„Veszélybe került a különleges ízvilág, a kiváló minőség és a specialty kávékeverékek – vagyis mindaz, ami fontos a kávé szerelmeseinek. Cselekednünk kell, hogy a kávét és a kávétermelő közösségeket megvédjük az éghajlatváltozás hatásaival szemben. Ez a Nespresso szemléletének alapja immár 20 éve, de most még tovább megyünk. A regeneratív mezőgazdaság lehetőséget kínál, hogy a gazdálkodás fontos szerepet játsszon a klímaválság megoldásában. Ez egy olyan megközelítés, amely nemcsak elvesz a földtől, hanem valódi gyógyító hatással van a természeti környezetre, és helyreállítja a megbillent egyensúlyt. Büszke vagyok arra, hogy a Nespresso-nak úttörő szerep jut ebben az átalakulásban, de ennél is többet kell tennünk. Ezért arra kérjük a magán- és állami szervezeteket, hogy tegyenek olyan lépéseket, amelyek kézzelfogható változást eredményeznek” - nyilatkozta Guillaume Le Cunff, a Nespresso vezérigazgatója.
„A szén-dioxid-kibocsátás közel egynegyede a mezőgazdaságból, az erdőgazdálkodásból és a föld használatával járó egyéb tevékenységekből ered. Azonnal hatékonyabb fellépésre van szükség az éghajlatváltozás kezelésére, és ebben az élelmiszertermelés módszereinek megváltoztatása is kulcsfontosságú. A jó hír az, hogy a regeneratív mezőgazdaságra való átállás csökkentheti a gazdálkodás környezeti terhelését, és megőrizheti globális élelmiszer-rendszerünket a jövő nemzedékei számára” - tette hozzá Santiago Gowland, az Esőerdő Szövetség vezérigazgatója.
Együttműködés a Time magazinnal
A The Empty Cup immár George Clooney tizenhatodik Nespresso-kampánya. Október 1., a kávé világnapja előtt a márka nagykövete arra kéri az olvasókat, hogy az éghajlatváltozással kapcsolatban „gondoljanak arra is, mi van a csészén kívül”. A Time magazinnal együttműködve a Nespresso arra törekszik, hogy rávilágítson a kiváló minőségű kávét fenyegető veszélyre, és bemutassa, hogyan küzdenek ez ellen a farmerek. A Time100 Next lapszám szeptember 30-tól lesz kapható.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk