A Skilly egy társadalmi vállalkozás, mely 2019-es alapításától mostanáig Jamba néven működött. Célja fogyatékossággal élő emberek munkaerőpiaci versenyképességének növelése, mivel óriási a szakadék aközött, amit a piac elvár, és amire a szegregált oktatás, állami ellátás felkészíti őket. A Jamba öt éves évfordulójához közeledve szerették volna újrafogalmazni, mit képviselnek, és miért fontosak mint társadalmi vállalkozás a világban. A tavaly házon belül induló rebranding folyamatba idén két külső szereplő, az Explicit Design Studio és a Publicis Groupe Hungary kapcsolódott be.
Az új márkanév az angol skill szóból ered, mely egyszerre jelent ügyességet, jártasságot, képességet és szakértelmet. A Skilly e területek fejlesztésén dolgozik: ingyenesen nyújt képzéseket és karrierfejlesztést fogyatékossággal élő emberek számára, ezzel párhuzamosan céges partnereinél pedig a munkahelyi inklúziót támogatja széles eszköztárával.
„Az új névvel és megújult arculattal az volt a célunk, hogy tükrözze mindazt, amit elértünk és amit képviselünk. Hogy megmutassa, a nyitott szemléletű cégek számára az inklúzió lehet vonzó és pozitív feladat. Hogy az ép és a fogyatékossággal élő emberek közötti kapcsolatok lehetnek egymást építőek. Hogy a diverzitás a legtöbb esetben növeli a versenyképességet, és hogy a Skillyhez bizalommal fordulhatnak az álláskeresők és a cégek egyaránt” – fogalmaz Pásztor Sára, a Skilly alapító-ügyvezetője.
Az új névhez a logót az Explicit Design Studio készítette, akik szerették volna előmozdítani a társadalmi vállalkozás ügyét. „Az új logo megalkotásakor elsődleges volt a márkaértékek megjelenítése: megbízható, motiváló, játékosan következetes, profi és aktív” – mondja Kátay Hunor, az Explicit Design Studio vezetője. „Az Y-ban megjelenő emberi alak motivációt és magabiztosságot kifejező mozdulattal kommunikálja a befogadó felé az üzenetet, s egyben meg is hív a társadalmi változásokat célzó közösségbe.”
A fogyatékossággal élő emberek az oktatási rendszerből kikerülve egy légüres térben találják magukat, ahol nincs olyan támogató rendszer körülöttük, ami segít nekik összekapcsolódni a nyílt munkaerőpiaccal. Ezért jött létre a Skilly Karrier Akadémia, ahol a szakképzések mellett a résztvevők olyan készségeket is elsajátíthatnak, amire nincs lehetőségük az oktatási rendszerben. A Skilly új arculatában a Karrier Akadémia vizuálisan újrafogalmazott almárkaként jelenik meg, melynek kialakításában a Publicis Groupe Hungary közreműködött. A Publicis emellett további kreatív asseteket is tervezett a Skilly számára a marketingkommunikáció és a social média aktivitások támogatására.
Komáromi Zsófia, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officere szerint a Skilly tevékenysége hiánypótló. „Egy befogadóbb, igazságosabb és ezáltal fenntarthatóbb társadalom mindannyiunk közös érdeke. Ezért döntöttünk úgy, hogy támogatjuk a Skillyt szakembereink segítségével, de ezt követően HR vonalon is tervezünk együttműködni.”
A megújult arculattal a szervezet új honlapján is lehet találkozni. A skillyjobs.org weblapon várják a fogyatékossággal élő álláskeresők és partnercégek jelentkezését is. A webdesignt Oravecz Lizanka, autizmus tapasztalati szakértő, gyógypedagógus, informatikus készítette.
„Ha van szándék, nyitottság és akadálymentes munkakörnyezet, akkor a megváltozott munkaképességű kollégák is ugyanolyan jól tudnak teljesíteni, mint mindenki más, és a csapat teljes értékű tagjaként tudnak hozzájárulni a vállalati sikerekhez” – mondja Pásztor Sára. A Skilly vizuális világa ezentúl ezt az üzenetet közvetíti.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk