Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 16.

Többségi részesedést vásárol a Posta Biztosítókban a Waberer's

A magyarországi biztosítási piac meghatározó szereplőjévé válik a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjához, a Waberer’s Csoporthoz tartozó Gránit Biztosító azzal, hogy többségi tulajdont szerez a Magyar Posta Életbiztosítóban és a Magyar Posta Biztosítóban. A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat 100 százalékos tulajdonában lévő Gránit Biztosító Zrt. ugyanis július 8-án adásvételi szerződést írt alá a Magyar Posta Biztosító Zrt. és a Magyar Posta Életbiztosító Zrt. kétharmados - 66,925 százalékos - részesedésének megvásárlásáról. Az ügylet lezárása az adásvételi szerződésben meghatározott feltételek teljesülése a hatósági engedélyek és eljárások után 2024 őszén várható. Az akvizíció szorosan kapcsolódik a Waberer’s Csoport 2027-ig szóló stratégiájához, melynek egyik fontos célja, hogy a cégcsoport tovább terjeszkedjen a magyarországi biztosítási piacon.

A 2008-ban Wabard Biztosító Zrt. néven alapított Gránit Biztosító Magyarország egyik leghatékonyabban és legeredményesebben működő biztosítótársasága, amely a munkatársai szakértelmének és a digitális megoldásainak köszönhetően a biztosítási piac megkerülhetetlen szereplőjévé vált. A biztosító a Gránit Bankkal kötött stratégiai együttműködési megállapodásának köszönhetően a digitális pénzintézet szakmai hátterére is építhet a piaci pozíciójának erősítése érdekében.

Sokkal szélesebb lesz a paletta 

„A Waberer’s Csoport még tizenhat évvel ezelőtt lépett be a biztosítási piacra a saját logisztikai flottájának hatékony biztosítása céljából. Ezt követően kezdett piaci ügyfelek részére haszongépjármű, majd személyautó biztosítási termékeket értékesíteni, és ért el pár év alatt Top5-ös helyezést a KGFB szegmensen belül. A mostani akvizícióval a társaság célja, hogy a jelenleg sikeres, de fókuszált biztosítási tevékenységét tovább diverzifikálja, és komolyabb szereplővé léphessen elő a teljes magyarországi biztosítási piacon” - mondta a Posta Biztosítók felvásárlásáról Barna Zsolt, a Waberer’s International elnök-vezérigazgatója.  

A Magyar Posta Biztosító Zrt. és Magyar Posta Életbiztosító Zrt. a magyar biztosítási piac meghatározó szereplője komplex élet- és nem-életbiztosítási termékportfolióval. A mostani tranzakcióval a Waberer’s a magyar életbiztosítási piac egyik legnagyobb szereplőjében szerez részesedést, és jelenik meg az életbiztosítási szegmensben. Továbbá a nem életbiztosítási piacon mostaninál szélesebb ügyfélkört érhet el. A Posta Biztosítók hálózatán keresztül ráadásul sokkal több - fizikai - helyen, fiókban tud megjelenni a társaság, így olyan településeken, térségekben is elérhetőek lesznek a Gránit Biztosító szolgáltatásai, ahol eddig kevésbé volt jelen a vállalat.

„A Gránit Biztosító integrációja a Posta Biztosítókkal lehetőséget teremt számunkra, hogy tovább fejlesszük szolgáltatásainkat. Ezzel az akvizícióval célunk nem csak a piaci részesedés növelése, hanem az ügyfélélmény további javítása is. A Posta Biztosítók széleskörű fiókhálózatának és tapasztalatának köszönhetően még hatékonyabban tudunk megfelelni az egyedi ügyféligényeknek. Nagy öröm számunkra, hogy ilyen kiterjedt hálózattal és nagy múltú szakember gárdával bővül a Waberer’s Cégcsoport” - mondta Erdélyi Barna a Gránit Biztosító igazgatóságának elnöke.

Meghatározó piaci szerep a cél

A Waberer’s Csoport célja, hogy a tranzakció lezárását követően a Magyar Postával, mint társtulajdonossal és stratégiai partnerrel szoros együttműködést alakítson ki azzal a céllal, hogy a meglévő termék-, és értékesítési csatornákban lévő szinergiákat kihasználva meghatározó piaci részesedést szerezzenek a teljes magyarországi biztosítási piacon. Ez pedig hozzájárulhat a társaság értékeltségének növekedéséhez, valamint a jövedelmezőség bővüléséhez.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk