Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. szeptember 09.

Tízéves a MOL Bubi

Most vasárnap tizedik születésnapját ünnepli a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a BKK közbringarendszere, a MOL Bubi. A jellegzetes zöld bicikliket hamar megkedvelték a fővárosiak, a MOL Bubi 2.0 pedig már igazi sikertörténet lett: a 2021-ben bevezetett újításokat követően 5-8-szorosára nőtt az utazások száma a bevezetés első éveihez képest. A kerékpármegosztó szolgáltatás azóta is töretlen népszerűségnek örvend, Budapest közlekedésének szerves részévé vált. A BKK ügyfelei egy évtized alatt összesen 13,5 millió alkalommal utaztak MOL Bubival, és összesen körülbelül 27 millió kilométert tekertek. A fejlődés nem áll meg, a Bubi 3.0 rendszerében 2026-tól a tervek szerint megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetők lesznek.

A jellegzetes zöld biciklik 2014 óta színesítik Budapest városképét, a kezdeti 1100-as flottához képest ma már 2460 kerékpár található a főváros utcáin, illetve a bubihasználók és az állomások száma is jelentősen emelkedett.

„A szolgáltatás idén szeptemberben ünnepli a tizedik jubileumát, ez alatt az idő alatt a BKK ügyfelei összesen 13,5 millió alkalommal utaztak MOL Bubival, és összesen körülbelül 27 millió kilométert tekertek” – összegzett az évforduló kapcsán Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója.

A születésnap alkalmából a BKK összeszedte a MOL Bubi legfontosabb mérföldköveit.

Bárki számára elérhető lett a városi bringázás

A kerékpáros közösségi közlekedési rendszer előkészítése 2007-ben kezdődött a kormányzati szintű Kerékpáros Magyarország Program részeként, amely 1,1 Mrd Ft európai uniós támogatást is biztosított a fővárosnak a MOL Bubi létrehozására.

A közbringarendszer hamar népszerű lett, a MOL Bubi 1.0 sokat lendített a városi bringázás népszerűségén, a bevezetés után nem sokkal pedig egy – akkor különlegesnek számító – technológiai újítással is előrukkolt a BKK: a MOL Bubi applikációval okostelefonon is elérhetővé vált a bringabérlés, később pedig a FUTÁR utazástervező alkalmazásban is megjelentek a MOL Bubi-gyűjtőállomások. A szolgáltatás hatodik évére – a megváltozott felhasználói szokásokat és igényeket figyelembe véve – a BKK megújította a MOL Bubit, az első szériás kerékpárokat pedig a Máltai Szeretetszolgálaton keresztül nehéz sorsú családoknak ajánlotta fel a társaság.

A közbringarendszer 2021 tavaszára újjászületett: „Egyszerűsödött a regisztráció és a bérletvásárlás folyamata, valamint sokkal könnyebben tekerhető kerékpárok jelentek meg a flottában. A MOL Bubi 2.0 rendszerében már nem kell fizikailag „bedokkolni” az állomáson a bicikliket, hanem okoslakattal lehet őket le- és felvenni, továbbá az alkalmazás is számos fejlesztéssel gazdagodott, illetve digitalizálódott a teljes regisztrációs, valamint fizetési folyamat” – emelte ki Bodor ÁdámA megújult MOL Bubi igazi sikertörténet lett, amelyet a számok is igazoltak: 5-8-szorosára nőtt az utazások száma, a bérlések összesített száma pedig átlépte a 10 milliót.

Munkába és szórakozni is MOL Bubival járnak

A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója szerint a MOL Bubi evolúciója gyorsította a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárbarát utcák, utak fejlődését is Budapesten: ma már minden korosztályban sokan közlekednek biciklivel, így MOL Bubival is. A BKK egy korábbi felmérése szerint a többség munkába járásra, illetve a munkából hazajutásra (57%) használja a zöld kerékpárokat, emellett sokan intézik ügyeiket, kisebb vásárlásaikat (49%) is MOL Bubival, sőt sokan szórakozni is közbringával járnak (40%).

2023-ban naponta átlagosan több mint 9 ezerszer utaztak a zöld biciklikkel, az elmúlt év legforgalmasabb napján (szeptember 13-án) pedig több mint 18 ezer utazást rögzített a BKK. Idén 8 hónap alatt átlagosan már több mint 10,5 ezerszer bubiztak naponta a fővárosban. 2024-ben tíz új állomással bővítette a rendszert a Budapesti Közlekedési Központ, köztük olyan népszerű és forgalmas csomópontokon, mint Kelenföld vagy a Kopaszi gát, illetve számos új felvevőhelyszínt alakítottak ki a XIII. kerületben is. Így összesen már 211 állomás áll a bringázni vágyók rendelkezésére.

Új korszak jön

A MOL Bubi nemcsak egy városi közbringa-szolgáltatás, hanem egy fenntarthatóságot segítő és közösséget építő eszköz is, amely 10 év alatt dinamikusan fejlődött. A szolgáltatáshoz kapcsolódó kreatív kampányok segítségével nemcsak a MOL Bubi-felhasználók és a megosztott kerékpárokkal történő utazások száma nőtt, hanem egyre több ember figyelme irányult a városi kerékpározás, az aktív és közösségi közlekedés, és a megosztott mobilitási szolgáltatások felé, amely nagyban hozzájárult a városi mobilitás átalakulásához, valamint Budapest megosztott mobilitásiszolgáltatás-portfóliójának fejlődéséhez.

A flottában ma már összesen 2460 kerékpár áll a budapestiek rendelkezésére, a kerékpárokkal legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a közbringarendszer rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb szolgáltatásaival. A MOL Bubihoz számos esemény is kapcsolódik a fővárosban: a BKK rendszeresen szervez bringás reggeliket, a zöld biciklik pedig idén ősszel a Budapest Fashion Week és az Urban Asanas – Flow in the city jógaprogram keretében is megjelennek.

„A közbringarendszer új korszaka 2026-ban kezdődik: a tervek szerint a Bubi 3.0-val megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetők lesznek. Az új eszközpark és állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben – például az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest vagy Újpest-Városkapu környékén – élőknek is lehetőséget nyújtanak majd a megosztott kerékpárhasználatra” – mondta el Bodor Ádám.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk