Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. október 09.

Tíz biztosított eszközből hét elektromos meghajtású jármű

A mikromobilitási eszközökre szóló kötelező biztosítás bevezetése óta a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjánál, a K&H-nál majdnem közel 6 és fél ezer ilyen járműre, köztük rollerekre kötöttek szerződést - közölte a pénzintézet. A biztosítások átlagdíja pedig valamivel meghaladja a 6200 forintot.

Idén július 16-án lépett életbe a mikromobilitási eszközök kötelező biztosítására vonatkozó előírás: a K&H pedig elkészítette az első néhány hónap mérlegét.

Többezres rajt

Július közepétől augusztus végéig közel 6 és fél ezer mikromobilitási eszközre kötöttek biztosítást a K&H-nál, ezeknek a 70 százaléka szól az elektromos meghajtású mikromobilitási eszközökre. A szóban forgó kötelező biztosítások éves átlagos díja 6224 forint a pénzintézetnél.

Mivel a mikromobilitási eszközöknek nincsen hatósági jelzése - leegyszerűsítve rendszáma - ezért minden ilyen járművet használónak rendelkeznie kell biztosítási szerződéssel. Így, ha például valaki kölcsönkér mástól egy olyan eszközt, amelyre vonatkozik a biztosítási kötelezettség, ám nem rendelkezik szerződéssel, akkor neki kell erről gondoskodnia.

Veszélyesek lehetnek

"A mikromobilitási eszközök és az egyéb, manapság használt elektromos rollerek már egy segédmotorkerékpár sebességével vetekednek, így jelentős kárral járó balesetet is tudnak okozni. Ezért is fontos, hogy az ezen eszközeiket, köztük a villanyrollerüket használók fontolják meg a kiegészítő balesetbiztosítás megkötését, amely egy jelentősebb baleset során plusz fedezet nyújt” - hívta fel a figyelmet Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítási üzletágának vezetője.

A szabály bevezetése óta is vannak félreértések, hogy pontosan mely járművekre kell vagy nem kell biztosítást kötni, illetve többször felmerült az elektromos rásegítésű kerékpárok kérdése is, ez utóbbiakra azonban nem vonatkozik a szabályozás.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk