Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. augusztus 16.

Sziget Fesztivál: érdekes mobilhasználati szokásokra derült fény

A Sziget Fesztivál hat napjának adatforgalma mintegy 35 darab átlagos budapesti bázisállomás forgalmát bonyolítja, az egyes állomások pedig összesen körülbelül 25-ször akkora adatforgalmat kezelnek, mint egy átlagos budapesti hétköznapon. Az Óbudai-sziget egy átlagos nyári időszakban (idén július 3-8. között) mért adataihoz képest a fesztivál hat napján a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Yettel hálózatán összesen mintegy kétszázszor többet telefonáltak és 1200-szor több adatot használtak fel a fesztivállátogatók a helyszínen.

A hanghívások szempontjából a legsűrűbb nap az utolsó, hétfői nap volt (augusztus 12.), amikor a fesztivál napi átlagforgalmánál mintegy 15 százalékkal többet telefonáltak a Szigetlakók. Adatforgalom tekintetében két erősebb napot is mutat a mobilszolgáltató riportja: a szombati és vasárnapi adatforgalom körülbelül 14-15 százalékkal, míg a zárónap ennél kevesebbel, mintegy 11 százalékkal haladta meg az átlag Sziget-napot.

Külföldi látogatók és felhasználók

A Sziget Fesztivál minden évben nagy számú külföldi látogatót is megmozgat. A Yettel nemzetközi partnereinek köszönhetően az idelátogató vendégek is élvezhetik a megnövelt kapacitást: az immár 80 országban – és ennyi országból hozzánk látogató külföldi előfizetőknek – elérhető VoLTE roaming, azaz a nagykapacitású 4G-re terelt hangforgalom, aminek köszönhetően lényegesen több egyidejű telefonhívást képes kezelni a hálózat.

A látogatók legnagyobb csoportja általában Hollandiából, illetve az Egyesült Királyságból érkezik, és mindezt a mobilforgalmi adatok is tükrözik. A külföldi Sziget-látogatók közül idén az Egyesült Királyságból csatlakoztak legtöbben a Yettel hálózatára – azaz indítottak hívást vagy használták a mobilnetet –, és náluk minimálisan, 2-3 százalékkal kevesebb felhasználó érkezett Hollandiából. A harmadik helyen Ausztria áll.

A több százezer látogatóra a fesztivál hivatalos telekommunikációs partnere, a Yettel egy kisváros méretének megfelelő hálózati kapacitáserősítéssel készült. A közel egyhetes teszten jól vizsgázott az extra hat bázisállomás telepítésével és az 5G-vel megerősített mobilhálózat, amely így képes volt kiszolgálni a hirtelen megnövekedett forgalmat, és biztosítani, hogy viszonylag kis területen, egyidőben akár több tízezer fesztiválozó is problémamentesen tudjon telefonálni és netezni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk