Javában dübörög a nyár, egyre nagyobb a forgalom a szezon kedvelt vendéglátóinál, ahol gyakran láthatunk hosszú sorokat. Ehhez az esetek egy részében az is hozzájárulhat, ha nem biztosított a készpénzes fizetésnél gyorsabb lehetőség, mint például a bankkártya vagy a mobiltárca elfogadása – noha erre egyre nagyobb az igény. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az OTP Bank felmérése szerint a megkérdezett vállalkozások körében a leggyakoribb vélemény, hogy vevőik ma már az elektronikus fizetést részesítik előnyben (44%). Csupán egytizedük – főként a kereskedelmi és szolgáltatói szektorban – tapasztalta azt, hogy nála elsősorban készpénzzel szeretnek fizetni. Míg a válaszadók 43% szerint mindkettő jellemző, vagyis feltételezhetően a vásárlók a biztonság kedvéért tartanak maguknál készpénzt is.
Nyáron kifejezetten nagy könnyebbséget jelent, ha például a strandon vagy akár egy kerékpáros kirándulás során fizethetünk a bankkártyánkkal vagy a mobilunkkal. Ez a vállalkozások számára is számos előnnyel járhat, többek között növelhetik a vásárlók elégedettségét azzal, hogy gyors és kényelmes fizetési lehetőséget biztosítanak.
Ezt erősíti meg a Leányfalui Termálfürdő vezetője is: „Nálunk már 15 éve működik POS-terminál, és úgy látjuk, egyre inkább igénylik a vevők a készpénzmentes fizetést: most körülbelül a tranzakciók 70%-a történik elektronikusan. Számunkra is sokkal kényelmesebb, ha nem kell váltópénzről gondoskodnunk, ami költséggel is jár, és nem kell kötegelni, majd bankba szállítani az összegyűlt érméket, bankjegyeket. De még fontosabb a vendégek komfortérzete: főleg nyáron értékelik igazán, hogy akár a telefonjukkal is fizethetnek, és a hosszú sorban állás helyett gyorsan bejuthatnak” – mondta Balogh Zoltán, a fürdő ügyvezetője.
De vajon származik-e előnyük a cégeknek a kártyás fizetés biztosításából hosszútávon, a szezonalitáson túl? A felmérés alapján az e-fizetést kínáló vállalkozások jelentős hányada (86%) már az elektronikus fizetést a vállalkozások egyes szegmenseiben kötelezővé tevő jogszabály életbe lépése előtt elérhetővé tette a banki utalást vagy a kártyás vásárlást. Többségük ugyan nem tapasztalt szignifikáns változást, de 12%-12% észlelte, hogy nőtt a vásárlók száma vagy az átlagos kosárérték.
Azok pedig, akik csak készpénzes fizetést biztosítanak, több problémával is szembesültek. Minden harmadik céggel előfordult már, hogy valaki nem tudott nála vásárolni, mert a vásárlónál nem volt elég készpénz (36%), és szintén több mint egyharmaduknál (35%) hiúsult meg vásárlás azért, mert nem tudtak nagyobb címletből visszaadni.
„Vannak olyan időszakok, mint például a nyár vagy a karácsony, amikor a vállalkozásoknak jelentősen megnövekedett forgalmat kell kezelnie. Az üzlet hírnevére negatív hatása lehet, ha hosszú sorokban állnak a türelmetlen vevők – ilyenkor hatványozottan megmutatkozik az elektronikus fizetés előnye. Az elfogadóhelyek ma már több megoldás közül választhatnak, az OTP Bank partnerként abban nyújt segítséget, hogy megtalálják az egyedi igényeiknek leginkább megfelelőt” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.
A bank adatai is alátámasztják, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel az elektronikus fizetési megoldások előnyét. A 2024. első negyedévében a POS-terminálok száma az OTP Bank ügyfelei között közel 9%-kal, míg a SimplePay Telefonos POS-t − amikor a kereskedő mobiltelefonja funkcionál terminálként − használó vállalkozások száma dinamikusan, mintegy 30%-kal bővült az előző év azonos időszakához képest.
A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk