Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. február 21.

Sikeres évet zárt a Rossmann

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Rossmann Magyarország Zrt. 9 százalékkal növelte árbevételét 2021-ben, így több mint 115 milliárd forintos összbevétellel zárta a múlt évet. A járványhelyzet kialakulásával sokan előnyben részesítették az online vásárlást, ezért 2019-ről 2020-ra 249%-kal nőtt a vállalat online forgalma. A növekedés pedig tavaly sem torpant meg. 2020-ról 2021-re további 7,3%-os fejlődést ért el a drogériahálózat. A pandémia növelte ugyan az online vásárlások mértékét, de az Online Drogéria nem vette át a fizikai boltok helyét, inkább extra forgalomat generált.

A járványhelyzet alatt sok olyan vásárló is kipróbálta a webshopot, aki azelőtt soha nem vásárolt online. A 2021-es eredmény azt is tükrözi, hogy nagy arányban sikerült megtartani ezeket a vásárlókat. Ennek köszönhetően a Rossmann Online Drogéria az előkelő negyedik helyen szerepelt a GKI FMCG TOP 5-ben 2020-ban.

Egyre több üzlet nyílik

A Rossmann Magyarország 1993-ban nyitotta első üzletét, mára pedig már több mint 230 helyen vannak boltjai. Csak 2021-ben 15 új üzlete nyílt, 7 pedig bővítésre került, a 2022-es terv pedig további 12 új üzlet nyitása, valamint 10 meglévő bolt bővítése. Már 14 üzletben fizethetnek a vásárlók az önkiszolgáló kasszáknál, és az első eredmények azt tükrözik, hogy a szolgáltatás jó fogadtatásra talált. Egyes üzletekben már a vásárlók 50%-a használja ki ezt a lehetőséget. A vállalat további 60 üzletben tervezi bevezetni az önkiszolgáló kasszákat.

Bővül a dolgozói létszám

A cég közel 2000 munkavállalót foglalkoztat országosan. 1351 munkavállaló dolgozik az értékesítésben és 420 fő a logisztikán. A vállalat 2013 óta foglalkoztat megváltozott munkaképességű munkavállalókat, az idei cél ezen létszám további bővítése.

„Logisztikai állományunk 420 főre tehető. Nem titok, hogy a teljes ágazatban hiánypozíciónak számít a komissiózó munkakör. Azon dolgozunk, hogy megteremtsük azokat a munkakörülményeket, melyekre a munkavállók vágynak, többek között a megfelelő bérezéssel. A tavalyi évben 10% feletti béremelést hajtottunk végre, és idén is így fogunk eljárni. Az idei év nagy kihívása a logisztikai hiányszakmákon túl a dolgozói elégedettség fenntartása, a tavalyi évben nagyon jó visszajelzéseket kaptunk a munkatársainktól, idén is mindent meg fogunk tenni, hogy hasonlóan jó eredmények szülessenek” – mondta el Németh Kornél, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

Fontos szerephez jut a fenntarthatóság

Ahogy az anyavállalat, úgy a magyarországi leányvállalat életében is egyre fontosabb szerepet kap a fenntarthatóság. A Rossmann Magyarország 2019-ben radikálisan csökkentette nyomtatott magazinjai példányszámát, a korábbi, kéthetente 2,3 millió példány mára mindössze 600 ezerre csökkent. Ezzel a vállalat papírfelhasználása is jelentősen mérséklődött: míg 2019 előtt évente körülbelül 1422 tonna volt, addig idén a tervek szerint mindössze 508 tonna lesz. A négy évvel ezelőtti adatokhoz képest tehát a Rossmann 2022-ben közel 65%-kal kevesebb papírt tervez felhasználni akciós újságjaihoz.

„Fenntarthatósági törekvéseink mellett az is segít az átállásban, hogy a vásárlók már nem olyan mértékben igénylik a nyomtatott magazinokat, mint néhány éve, egyszerűbb és kényelmesebb is mobilapplikációnkban és a weboldalon átlapozni az akciókat. Nem az a kérdés, hogy megszűnik-e a nyomtatott formátum, hanem az, hogy mikor, és helyette a vásárlók milyen egyéb csatornát választanak. Rengeteget invesztáltunk a személyre szabott ajánlatokat lehetővé tévő rendszerekbe, a cél, hogy minden egyes vásárló a számára releváns akciós ajánlatot kapja meg, azon a csatornán, amit a leginkább használ, legyen az e-mail, mobil applikáció, vagy bármilyen közösségi média. Az egyik legizgalmasabb irány a mobil applikáció, több mint 400 ezer vásárló használja jelenleg a Rossmann applikációját.

A Rossmann számára valódi küldetés a fenntarthatóság, így amellett, hogy az akciós újságokhoz felhasznált papír mennyiségét az elkövetkezendő időszakban minimálisra csökkentjük, olyan szervezetekkel alakítunk ki hosszútávú együttműködést, mint például a Startup Plastic Surgery ” – mondta el Flórián László, a Rossmann Magyarország ügyvezető igazgatója.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk