Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. január 19.

Rugalmasságra épülő jövőkép

2023 novemberében jelent meg a példátlan szakmai összefogással született Marketing Trendbook, melyben 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelent hagyományteremtő kiadvány, mely digitális és nyomtatott formában is elérhető a trendbook.marketing.hu oldalon, a legfrissebb szakmai és üzleti trendeket mutatja be. A marketing.hu a következő hónapokban egyenként is feldolgozza a Marketing Trendbook tartalmait, melyek közül most Juhász Judit, a Kia Hungary senior marketing managere cikkét hoztuk el ízelítő gyanánt a kiadványból.

 

Rugalmasságra épülő jövőkép

 

,,Egyenlőségjelet kell tennünk a jövőkép és a rugalmasság közé, hiszen annak lesz versenyelőnye és az tud kilábalni a jövőben a váratlan és nehéz helyzetekből, aki képes rugalmasan gondolkozni, bátran gyors és átgondolt döntéseket hozni."

Az autós szektort az elmúlt években sok tekintetben megrángatták különböző külső hatások, és ilyenkor a gyors döntések sorozata és a rugalmas újratervezési képesség kincset ér. Egy szervezetben ekkor még hangsúlyosabban megmutatkozik, milyen ereje van az egyes részterületek összehangolásának. A kivárás vagy éppen a tanácstalanság ilyen esetben nem lehet opció: gyors, átgondolt, minden részleg véleményére alapozott döntések határozott meghozatala szükséges.

2020. év elején, amikor a Sportage kampányának áldásos értékesítési hatását élveztük és sorban kötöttük az újautó-szerződéseket, hirtelen bezárult körülöttünk a világ, és az egészségünk vált a legfontosabb prioritássá. A folyamatok leálltak, minden szinten globális sokkhatás ért minket. Több ügyfél is megrekedt a kiválasztási folyamat egy-egy döntési pontjánál vagy már magánál a megrendelési eljárásnál. Ebben a szituációban a márkaépítés szempontjából különösen fontos volt áttekinteni, mit tegyünk a kommunikációs tervünkkel. Következő taktikai tévékampányunk előkészületei már javában zajlottak, az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, hogy ezt töröljük, hiszen a taktikai üzenetünk hirtelen elvesztette jelentőségét. Rövid mérlegelés után úgy határoztunk, hogy folyamatos jelenlétünket a digitális felületeken azonban nem szakítjuk meg, sokkal inkább áthangoljuk, finomítjuk azt, emellett kiterjesztettük digitális elérhetőségeinket is. A márkakereskedésekhez becsatornáztuk a beérkező érdeklődéseket, és csak az értékesítő találékonysága szabott határt az ügyfél online kiszolgálási módjának. A számunkra stratégiai szempontból fontos közösségimédia-platformokon is folyamatosan jelen voltunk, bevontuk a követőinket az éppen adott helyzetbe, de leginkább márkakommunikációra helyeztük a hangsúlyt.

Két további alkalom volt még, amikor hasonló választás előtt álltunk marketingkommunikációt tekintve: 2021 januárjában világszinten hatalmas lépést tett a Kia, az új brandfilozófiával együtt bevezette az új Kia logót. Újra döntéseket kellett hoznunk.

A teljes cikket, valamint a Trendbook egyéb tartalmait a Tovább gombra kattintva olvashatod el!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk