A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco munkatársai közül 2800-an nevelnek több mint 4500 18 év alatti gyermeket, közülük 2200-an anyukák. Az összesen közel 5800 tescós kolléganő között azonban szép számmal vannak, akiknek már felnőttek gyermekeik, illetve nagyszülők is. A legnagyobb ajándék, amit egy szülő adhat a gyermekének, az a figyelme és az ideje, amelynek köszöneteképp ünnepelték idén május 5-én az anyákat országszerte. A vállalat számos különféle családbarát intézkedéssel biztosítja, hogy a gyermeket vállalók minél több szabadnapot kapjanak és ezáltal meg tudják valósítani a munka-magánélet egyensúlyát.
Egészségben, betegségben
A gondviselőknek járó extra fizetett szabadságokkal már azok is élhetnek, akik hivatalos döntés alapján gondoskodnak egy családtag gyermekéről. A kiterjesztett fogantatási támogatás pedig a termékenységi kezelésekben részt vevő kollégákon túl azokra is érvényes, akiknek a párja érintett az eljárásban. A Tescónál a háromévesnél idősebb gyermekek örökbefogadói is igénybe vehetnek 8 hét fizetett szabadságot a beilleszkedési folyamat megkönnyítéséhez, az áruházlánc pedig a legszomorúbb pillanatokban sem engedi el kollégái kezét, így a gyermeküket elvesztőknek a gyermek életkorától függetlenül két hét plusz szabadság jár.
A Tesco ezenkívül rugalmas munkalehetőségekkel is igyekszik támogatni, hogy az anyukák, illetve apukák a gyermek életének minden fontos pillanatában jelen tudjanak lenni. A részmunkaidős konstrukciókon túl például az áruházi dolgozók egy applikációban jelezhetik, mikor nem érnek rá, amit a munkabeosztás készítésekor a vezetők figyelembe vesznek. Extra szabadnap jár továbbá az általános iskola első osztályát kezdő gyermekek szülei számára az első iskolai napon.
Munkában és magánéletben
„Az idei anyák napjára különleges programmal készültünk. Ezúttal a kollégák hívhatták meg anyukájukat a Tescóba és mutathatták meg nekik egy vezetett bejárás keretében, hogy mivel is foglalkoznak nap mint nap. Az anyukák bepillanthattak az áruházi működésbe és megnézhették a központi irodát is. Ezen felül közös virágültetéssel, valamint egy kis harapnivalóval készültünk a rendhagyó szülő-gyermek napra, amely még tartalmasabbá tette az együtt töltött időt" – mondta Túróczi Norbert, a Tesco HR-igazgatója.
A Tesco munkatársainak közel 70 százaléka nő, így a női közösségnek is nagy szerepe van abban, hogy a kollégák minél több támogatást kapjanak egymástól a mindennapok során.
„Számos alulról jövő kezdeményezés, kisebb és nagyobb gesztus bizonyítja kolléganőink összetartását a munkában. Ezeket a történeteket gyakran megosztják belső kommunikációs csatornáinkon. Azt szerettük volna azonban, ha az ezekhez hasonló beszámolókat a nagyobb nyilvánosság is megismerheti. Ezért kezdeményeztük és szponzoráljuk egy külön kategória indítását a 10. jubileumi Terézanyu pályázaton, amelyben május 5-ig a kiskereskedelemben munkát vállaló nők pályázhattak, hogy írásos formában mutassák be, milyen barátként, szövetségesként egy munkahelyen dolgozni. Kíváncsian várjuk, hogy olvashassuk a kategóriába érkezett anyagokat” – tette hozzá Túróczi Norbert.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk