A koronavírus egy pillanat alatt változtatta meg az egész világot. Az emberi interakciók mellett jelentősen átalakultak a fogyasztási szokások is, amelyek felgyorsítottak egyes technológiai folyamatokat. Ez a változás pedig hatással van az egész MICE ágazatra is. A fejlődés pedig a metaverzumhoz kapcsolódó fejlesztéseknek köszönhetően nem fog megállni itt.
Amikor egy pillanat alatt online térbe kényszerült a világ, hamar megmutatkoztak a platform határai is. Kiderült például, hogy a koncertek esetén, hiányzik a személyes kontaktus, a rendezvények sodró lendülete. Ezt lehetett látni az újraindulást követően is, amikor az virtuális térben tartott események esetében volt egy erőteljes visszaesés, mert mindenki főként élő rendezvényekben gondolkodott. Egy év után most kezd kialakulni egyfajta egyensúly a rendezvényszervezés helyszíne kapcsán. A szervezők meglátták a hibrid események előnyeit is. Egy híres vendég távoli bejelentkezése például költségcsökkentést eredményezhet. Ma már bármilyen rendezvény szervezése megkezdhető párhuzamosan élő és/vagy online megvalósításra is, a hibrid esemény pedig könnyűszerrel interaktívabbá, izgalmasabbá, emlékezetesebbé és élményszerűbbé tehető. Ebben segíthetnek az
üzenőfalak, a streaming lehetősége, a helyszínen lévő és a távoli résztvevők összekapcsolása, a könnyen bevethető professzionális hang- és videotechnikai eszközök. Mindezek mellett a profi csapat és a folyamatos személyes technikusi készenlét garantálja a szolgáltatások magas színvonalát.
A korábban két, teljesen külön szálon kezelt online és offline eszközök, ma már erősségeinek és lehetőségeinek ismeretében, egy szakértői csapat támogatásával kiegészítik egymást. Az így létrejött virtuális események számára pedig izgalmas platformot jelenthet a metaverzum, ahol szinte bármi megvalósítható. Bár maga a fejlesztés még gyerekcipőben jár, a nagyvállalatok, egyelőre főként a presztízs miatt, de már használják ezeket a platformokat. A metaverzumok gazdaságra, társadalomra és az egyénekre gyakorolt hatásai még beláthatatlanok, akárcsak a közösségi médiáé volt 15 évvel ezelőtt, de már egyre többször, egyre több területen kerülnek előtérbe. Jól mutatja ezt a tendenciát az is, hogy az MTV Video Music Awards díjátadón a legjobb metaverzum produkcióknak külön kategóriájuk van.
„Mi a Visual Europe Group-nál folyamatosan azon dolgozunk, hogy a rendezvénytechnikai piacon megszerzett 20 éves tapasztalatunkat a legújabb technológiával ötvözve- a legkisebb épülethangosítástól a leglátványosabb show-ig- folyamatosan magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleink részére.”
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk