Március 25-én a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco balatonföldvári Expressz áruháza is csatlakozott az áruházlánc élelmiszermentő programjához, amelynek keretében országszerte a Tesco üzletek több mint 90 százalékában a munkatársak naponta összegyűjtik és szortírozzák a megmaradt és emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszert, hogy azt a rászorulóknak adományozhassák. A kezdeményezés 2014-ben indult a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnerségével, és azóta folyamatosan új boltokkal bővül. A balatonföldvári élelmiszermentés elindulásával már mind a hét Somogy vármegyei Tesco áruházból a környéken élő nélkülözőkhöz kerül a nap végén el nem adott élelmiszer.
A vármegyében elsőként a siófoki Tesco hipermarketben kezdődött el a mentés 2015 májusában. Még ugyanebben az évben csatlakozott a programhoz a marcali és kaposvári hipermarket, két évvel később a nagyatádi és a balatonboglári üzlet, majd 2019-ben a siófoki Tesco Expressz. Az indulás óta eltelt időszakban a hat áruházból összesen közel 1500 tonna élelmiszer-adomány érkezett egyházi, önkormányzati, valamint család- és gyermekjóléti szervezeteken keresztül rászorulókhoz. Ők is beletartoznak abba a több mint 200 szervezetből álló csapatba, akiken keresztül, az Élelmiszerbank közreműködésével, a Tesco évente több mint 100 000 rászorulóhoz tudja eljuttatni a napi működése során megmaradt és el nem adott, de még fogyasztható élelmiszert.
A Tesco minden évben közzéteszi élelmiszerhulladék-jelentését. A legutóbbi beszámoló szerint az elmúlt évben az áruházlánc 2765 tonna élelmiszert ajánlott fel jótékony célra, ami egyúttal 6,5 millió adag ételt jelent a nehéz helyzetben élőknek. Ebből a mennyiségből mintegy 100 tonna, vagyis közel 238 ezer adag ételnek megfelelő mentett élelmiszer érkezett a somogyi Tesco üzletekből.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk