A versenyzők nem csak országos szinten, hanem nemzetközi viszonylatban is bizonyíthatták rátermettségüket, idén először a magyar kiválóságok mellett Csehország és Szlovákia kiemelkedő tehetségei is bekapcsolódtak a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Telekom versenyébe – virtuálisan, de valódi csatákat vívva. Minden országot nyolc csapat képviselt a november 26-i összecsapások során. Délelőttől a helyi bajnokságok zajlottak, majd minden országban a legjobb kettő helyezett mérkőzött meg a nemzetközi döntőben történő részvételért. A nap csúcspontját jelentő kupadöntőre a sportág hagyományainak megfelelően már a késő esti órákban, 21 órás kezdettel került sor. A versenyzők minden helyszínen 5G-képes mobilokon egyszerre tízen, vezetékes netkapcsolattal rendelkező asztali gépen pedig egyszerre negyvenen játszhattak. A verseny élőben zajlott, a hangulatot és a feszültséget mindvégig magas hőfokon tartva. A LoL mellett 5G-hálózaton, elképesztően alacsony, 8 ms késleltetés és 1,1 Gbps becsült maximális sebesség mellett lehetett Wild Riftezni. A versenyre ellátogatók a VR-arénában beléphettek a virtuális valóságba is, a FIFA sarokban pedig Sony PS5-konzolokon mutathatták meg, hogy mire képesek.
A PC-s kupa félig online, félig LAN körülmények között zajlott, így speciális technológiai feltételeknek kellett megfelelnünk, ami egyúttal jó alkalom volt arra, hogy teszteljük hálózatunkat, rendszereinket és a kapott eredmények által is fejleszthessük szolgáltatásainkat. A verseny jó alkalmat teremtett arra, hogy a legerősebb gamer PC-ken kétcsapatonként 8,6 Gbps le- és feltöltéssel rendelkező hálózaton, illetve a Magyar Telekom országon belüli hálózatán, helyi infrastruktúrán közel 4-5 ms-os késleltetés mellett LoL-ozhattak a játékosok.
A magyar bajnokságot az „Ez meg az” elnevezésű csapat nyerte meg, akik nemcsak országos, hanem végül nemzetközi viszonylatban is a dobogó legfelső fokára állhattak fel.
Az Esport1 Kft.-vel közösen szervezett profi bajnokság értékes nyereményekkel várta a győzteseket a Magyar Telekom, valamint a szponzorok, a Samsung Electronics Magyar Zrt. és a Huawei Technologies Hungary Kft. jóvoltából. A magyar bajnokcsapat egy-egy Samsung Galaxy A53 típusú 5G-képes mobiltelefont vihetett haza a Samsung és a Magyar Telekom felajánlásával, egy-egy Huawei Watch 3 Pro E-Sim okosórát kapott jutalmul a Huaweitől. A nemzetközi győzelemért a Magyar Telekom egy-egy Oculus Quest 2 VR headsetet ajánlott fel a csapat tagjainak, valamint az esemény szervezét az Ericsson Magyarország Kft. támogatta.
A Telekom a hazai e-sport támogatójaként és az eSport CUP szervezőjeként is szeretne magyar gamerekhez kapcsolódni, a hazai gamer közösségeket és a sportág hazai bázisát is erősíteni. Az online játék nagy felbontás mellett igényel valós idejű adatkapcsolatot, ezért a gyors és stabil hálózat biztosításával azon dolgozunk, hogy ügyfeleinknek a lehető legjobb élményt tudjuk nyújtani, akár csak szórakozásból, akár komolyabb versenyeken játszanak.
„Örömmel tölt el bennünket, hogy idén is alkalmat és lehetőséget teremthettünk a képességek összemérésére a verseny alap-infrastruktúrájának biztosításával, a Telekom Gigaerős Tettek Hálózata ezúttal nemzetközi környezetben is bizonyított. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a lehető legjobb technikai feltételek mellett küzdhettek a résztvevők és arra törekedtünk, hogy Magyarország területén kívül is tudjuk tartani a hálózat magas minőségét” – fogalmazott Lubor Zatko, a Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese.
A versengés lehetősége továbbra is nyitva áll: már elindult a nevezés a december 11-i Telekom Cyber Kupára, ahol értékes nyereményekért mérettethetik meg magukat mindazok, akiket már magával ragadott az esport világa.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk