A hazai kisvállalkozók számára nem csak induláskor, hanem később, működésük során is nagyon fontosak a családi és baráti kapcsolatok. Az anyagi támogatás és a munkaerőben nyújtott segítség mellett legalább ennyit számít az önbizalom és a motiváció fenntartása, a vállalkozók közvetlen környezetétől érkező pozitív visszajelzések – derül ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Erste felmérésből. „A kisvállalkozók gyakran mindent maguk intéznek, nincs pénzügyesük, IT-szakemberük vagy marketingesük. Ezért olyan egyszerű, könnyen érthető és jól kezelhető megoldásokra van szükségük, mint az Erste digitális platformja, George, amelyen nem csak külön azonosítás nélkül válthatnak a magán és a vállalkozásuk pénzügyei között, de egyszerűbben kereshetnek a korábbi tranzakciókban, és könnyebben utalhatnak azoknak, akikkel már kapcsolatban vannak” – mondta Csajtai Andrea, az Erste kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője.
Az Erste kisvállalkozókat (egyéni vállalkozókat, mikro- és kisvállalkozások vezetőit) kérdezett arról, milyen segítséget jelentettek az indulásnál a család és a barátok, illetve milyen támogatást kapnak tőlük a működésük során. A válaszadók több mint felénél komoly szerepet vállalt családja a vállalkozás elindításhoz kapcsolódó költségek finanszírozásában. Több mint harmaduk nyilatkozott például arról, hogy az induláshoz szükséges eszközöket, gépeket, berendezéseket is családi támogatással szerezték be. A pénzügyi támogatásnál is nagyobb arányban támaszkodnak a kisvállalkozók a rokonok, barátok kapcsolatrendszerére. A válaszadók négyötöde emelte ki a család és barátok szerepét vállalkozásuk ügyfélkörének megtalálásában, potenciális beszállítókkal, partnerekkel való összekapcsolásban.
A rokonok és ismerősök munkájukkal, szakértelmükkel is szívesen hozzájárulnak a kisvállalkozók mindennapjaihoz. A megkérdezett vállalkozók több mint 80 százaléka gondolta úgy, hogy a hozzájuk közel álló családtagok és barátok rendszeresen segítenek nekik saját munkájukkal a vállalkozás működésének fenntartásában. Ez jelenthet általános, napi munkafolyamatokban való rendszeres segítséget (csomagolás, címkézés, postázás), de akár egészen konkrét szakértői szolgáltatásokban való segítséget (adózás, számlázás, marketing) is. A válaszadók jelentős része, kétharmada emelte még ki a vállalkozással kapcsolatos hírek, események megosztását a közösségi médiában, a jó hírnév terjesztését.
Az anyagiakban kifejezhető segítség mellett azonban legalább ilyen fontos a kisvállalkozók számára az érzelmi támogatás, amit valóban csak a hozzájuk közel állóktól kaphatnak meg. A válaszadók háromnegyede jelezte, hogy vállalkozása sikerének fenntartásához folyamatosan szüksége van a közvetlen környezetétől érkező pozitív visszacsatolásra. Ez lehet egy konkrét döntési helyzethez kapcsolódó megerősítés, vagy akárcsak a folyamatos támogatás az általános jövőbeli sikerbe vetett hitben. A kisvállalkozók 75 százaléka azt is nagyon fontos szempontként jelölte meg, hogy a családnak kritikus szerepe van a nehézségeken való túljutásban, a vállalkozási ötlet melletti kitartásban és a motiváció fenntartásában. Ugyanilyen meghatározó a közvetlen környezet hozzájárulása a munka és a magánélet egyensúlyának megőrzéséhez. A válaszadók háromnegyede szintén azt jelezte, hogy egy megértő, támogató és védelmező környezet nélkül nem tudták volna sikerre vinni vállalkozási ötletüket.
„Az Erste tudja, milyen nehéz a kisvállalkozóknak, és milyen sokat jelent a család, a barátok segítsége. Sokan vágnak bele második vagy akár harmadik karrierként a vállalkozásba, mert hisznek magukban és hisznek a piaci ötletükben. Az Erste küldetése, hogy támogassa a kisvállalkozókat, azokat, akik hisznek magukban és valami újba kezdenének. A bank digitális platformját, George-ot tavaly nyár óta a lakossági ügyfelek mellett a kisvállalkozók is használhatják. George igazodik a kisvállalkozók igényeihez: a modern, személyre szabható felületen a pénzügyek átláthatóbbak, a kiadási és bevételi kimutatások könnyen áttekinthetők. Az Erste folyamatosan fejleszti pénzügyi platformját, speciálisan a kisvállalkozói ügyfeleknek szóló fejlesztések is rendszeresen érkeznek George-ra. Nemrég elindult például a Számlázz.hu-val közös Autokassza szolgáltatás. George és a számlázóprogram összekapcsolása révén például a bankszámlára érkező összegeket automatikusan a megfelelő számlához rendeli a rendszer. Az Erste a vállalkozók támogatására egy digitális ökoszisztémát is kiépített. A PowerOn partner programban a bank ügyfelei számos extra szolgáltatást vehetnek igénybe díjmentesen vagy kedvezményesen, például könnyebben találhatnak lehetséges piaci partnereket (vevőket, megrendelőket, beszállítókat), vagy létrehozhatják, optimalizálhatják saját webshopjukat” – hívta fel a figyelmet Csajtai Andrea.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk