Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. február 07.

Mobilappon bankolnak szívesen az Erste ügyfelei

Egyszerűbbé, szerethetőbbé tette a bankolást George. Mióta a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Erste digitális platformja három éve elindult, a pénzintézetnél közel másfélszeresére nőtt azon ügyfelek száma, akik kényelmesen, elektronikusan intézik pénzügyeiket. A digitálisan aktív ügyfelek aránya George bevezetése előtti 50 százalék körüli szintről mára 70 százalék fölé emelkedett, a banki ügyintézés legfontosabb eszköze pedig a mobiltelefon lett.  

Tavaly az Erste ügyfelei a digitális tranzakciók 73 százalékát indították mobilról, míg két évvel korábban ez az arány még 49 százalék volt. A mobilról indított utalások, betétlekötések, és egyéb műveletek száma 27 százalékkal emelkedett egy év alatt, összegük 6 százalékkal nőtt. Három éve a digitálisan aktív Erste-ügyfelek harmada intézte pénzügyeit kizárólag mobilon, míg közel felük számítógépen. Mostanra azok aránya, akik csak telefonon használják George-ot 70 százalék fölé nőtt, míg a kizárólag számítógépet használóké 15 százalék alá esett. 

„A hazai digitális bankolási szokások alapvető átalakuláson mentek át alig néhány év alatt. Az Erste ügyfelei már minden második terméket online igényelnek, öt új ügyfélből egy pedig online nyitja meg erstés számláját. A mobil mindent visz, egyre többen szeretnek minden banki ügyet a telefonjukról intézni. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste új szolgáltatásai bevezetésénél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Az elmúlt három évben a George App több mint 60 olyan, új funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és szerethetőbbé teszik a napi pénzügyek intézését. A bank call centerét például már az ügyfelek fele közvetlenül George-ból, beazonosítva hívja” – mondta el Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.  

Az ügyfelek ma már a George Appból, személyazonosságukat egy szelfivel megerősítve nyithatnak online bank- és értékpapírszámlát, igényelhetnek hitelkártyát, folyószámlahitelt és személyi kölcsönt, egyszerűen köthetnek különféle biztosításokat. Tavaly elindult például a másodpercek alatt a számlán landoló gyorskölcsön, amelyet emberi beavatkozás nélkül, gépi tudás alapján ítél oda a rendszer, a kutya- és macskatartók pedig mindössze néhány kattintással köthetnek biztosítást kedvencükre. George segítségével már a banki dokumentumokat is alá lehet írni elektronikusan, az okmányadatok változását is be lehet jelenteni fiók felkeresése nélkül, a bankkártyát pedig bármikor pillanatok alatt lehet zárolni vagy feloldani a banki platformon. 

A számos, tavaly bevezetett újdonság közül kiemelkedik még a kiemelt árfolyamos devizaváltás, amelynél az Erste a havi keretösszegig nem számít fel semmilyen díjat, jutalékot, kezelési költséget. A megoldással a bank felvette a versenyt a fintech cégekkel szemben: a banknál pár hónap alatt duplájára nőtt a devizát váltó ügyfelek száma, miközben jelentősen csökkent a népszerű fintech cégeknél vezetett számlákra történő utalások volumene. George az Ersténél számlát vezető kisvállalkozások számára is elérhetővé vált nyáron, így az ügyfelek egy alkalmazásból kezelhetik a magán és a céges számlájukat is. A digitális platform a bankfiókokban is mind nagyobb szerephez jut: a táblagépes tanácsadó alkalmazás és George integrációjával a fióki termékigénylések is teljesen papírmentessé válnak az év során. 

George a pénzügyi egészség kialakításában, megőrzésében is segít. A két éve bevezetett Moneyback ma már az egyik legnépszerűbb funkció. Az ingyenes, személyre szabott pénzvisszatérítési kedvezményprogramban mindenki a saját költései alapján, a számára leginkább releváns kereskedőktől kap ajánlatot, amelyet aktiválva automatikusan jár az akár a vásárlás értékének 10 százalékát is elérő pénzvisszatérítés. A funkciót mára a mobilapplikációt használó ügyfelek közel fele aktiválta, összesen több mint 300 millió forintot spórolva meg vásárlásaik után.  

Megérkezett 2023-ban a Portfólió Egészség, ami a befektetésekkel rendelkező ügyfeleknek ad segítséget, megmutatja, hol és milyen eszközökkel tudják megtakarításaikat tovább optimalizálni. Teljesen online nyithatnak például értékpapírszámlát, tartós befektetési- és nyugdíj-előtakarékossági számlát, kereskedhetnek egyszeri és rendszeres befektetési termékekkel. A Portfólió Egészség funkciót ma már napi ötszázan használják. Idén jönnek a digitális platformra a személyre szabott befektetési tippek, illetve ezzel együtt megújul a személyes pénzügyek kezelésének támogatása – a költéseket nyomon követő, monitorozó funkcióval mindenki jobban látja majd, mire mennyi pénz megy. Hamarosan az Erste Önkéntes Nyugdíjpénztári tagságot is el lehet indítani George-on keresztül, a legkisebbeknek pedig érkezik a George Junior, hogy már fiatal kortól, fokozatosan elsajátíthassák a gyerekek a pénzügyek tudatos kezelését. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk