A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco 14. közösségépítő pályázatára összesen 395 jelentkezés érkezett be, ami az előző fordulóhoz képest 15 százalékos növekedést jelent. A pályázati anyagok közül az Effekteam Egyesület független szakértői szakmai szempontok figyelembevételével választották ki azt a 173 projektet, amelyek országosan összesen 41 millió 995 ezer forint támogatásban részesülnek majd. Ebből közel 41 millió forint sorsáról a Tesco vásárlóinak szavazatai döntenek, akik január 15. és február 11. között összegtől függetlenül minden vásárlás után egy darab zsetont kapnak, amellyel az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon az adott körzet továbbjutó pályázatainak egyikére adhatják le voksukat. Ezek közül a szavazási időszak végén a körzetenként legtöbb zsetont kapott kezdeményezés 400 ezer, a második helyezett 200 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint támogatást kap a Tescótól projektje megvalósításához.
„A Tescónál szeretnénk minél többet visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek. Ezért is működtetjük pályázati programunkat immár nyolc éve, melynek támogatási összege – a jelenlegi forduló támogatásaival együtt – meghaladja a félmilliárd forintot. Örülök, hogy a 14. fordulóban még több szervezet közösségfejlesztő tevékenységének finanszírozásához járulhatunk hozzá, mint legutóbb. Továbbra is népszerűek a környezetszépítő, illetve közösségi életet fellendítő, valamint az oktatási, képességfejlesztési kezdeményezések, melyek a továbbjutó pályázatok közel 80 százalékát teszik ki. Közülük is egyre több egyedi, példamutató projekt van, amelyek olyan fontos témákkal is foglalkoznak, mint a hátrányos helyzetűek felzárkóztatása, a hagyományok megőrzése vagy a generációs különbségek áthidalása. Ezeket az innovatív ötleteket most egyenként 365 ezer forint extra pénzügyi támogatással jutalmazzuk. Büszke vagyok rá, hogy így már összesen 22 különdíjasa van az Ön választ, mi segítünk programnak” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A legkreatívabb és legegyedülállóbb három projekt összesen 1 millió 95 ezer forintos különdíjban részesül. Ezeket egyenlő arányban elosztva az alábbiak kapják:
- az Igazgyöngy Alapítvány „Személyes példával a jövőért” pénzügyi tudatosságot erősítő programja az iskolai oktatásból kimaradt és a munka világán kívül rekedt édesanyák számára a generációs szegénység átörökítésének megakadályozása érdekében Hajdú-Bihar vármegyében;
- a Budaörsi Nő közösség kezdeményezése Pest vármegyében mesesétáló kialakítására, amely helyi nevezetességekhez kapcsolódva telefonos applikáción keresztül ismerteti meg az arra járókat a népmesékkel, hogy a természeti szépségek környezetében felnőttek és gyerekek együtt tanulhassanak;
- valamint a Velencei-tó Műhelye elnevezésű újrahasznosító varróklub projektje Fejér vármegyében, amelynek keretében szakképző iskolai tanulók és a tó körüli nyugdíjasotthonok idősei együtt készítenek textilhulladékból használati tárgyakat a környékbeli gyermekotthonoknak és helyi iskolásoknak.
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából megvalósult projekteket ezen a térképen lehet megtekinteni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk