Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. május 10.

Mikor áll meg végre az átlagos vásárlói kosártartalom csökkenése?

A bérek reálértéke 2024 Q1-ben nem nőtt érzékelhetően, és emellett sok termék drágult; az átlagfogyasztó úgy érzékeli, kevesebb elkölthető jövedelme van.

Az ár vált a legfontosabb paraméterré, már megelőzi a beltartalom, az innováció és az ismertség jelentőségét is, emellett beivódott vásárlói magatartás lett a fogyasztás csökkentése.

Az ollóhatás tovább nőtt, az átlagos fővárosi vásárlói kosárértéke több mint kétszerese a vidékinek.

A magyar termékek volumene akkor növekedhet érzékelhetően, ha az olcsóbb külföldi árukkal árban is felveszik a versenyt, ezt nem könnyíti, hogy ismét számottevő az országhatár közelében lakók külföldi vásárlásainak növekedése.

A hűséges vásárlók többet költenek, viszont árérzékenyebbek, és a saját márkás termékek részaránya nő közöttük, legtöbben az infláció hatásainak csökkentése miatt váltották ki a hűségkártyát, vagy vesznek részt törzsvásárlói programokban.

A vásárlók több mint fele csökkentette bevásárlókosara tartalmát, viszont a vásárlás gyakorisága ötödével nőtt, és jellemzően több helyen is történik, azaz a hipermarketek további lejtmenetét megakadályozhatja a vásárlók hatásos megszólítása speciális ajánlatokkal, nyereményjátékokkal, és az újradefiniált célcsoportok motiválása, bizalmuk visszaszerzése.

A promócióknak várhatóan továbbra is fontos szerepe lesz a következő 2-3 évben, amíg az átlagos vásárlói kosártartalom ismét növekedni kezd, fontos viszont, hogy segítsék a márkaértékek védelmét.

 

(Szerző: Vas Zoltán, Marketing igazgató, a4c.hu)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk