Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. december 01.

Miért kéne államilag támogatni a növényi alapú táplálkozást?

A tavaly hagyományteremtő jelleggel útjára bocsátott Plant-Powered Perspectives konferencia idén még magasabb színvonalon, számos szereplővel és hasznos programmal jelentkezett. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja a METRO Gasztroakadémiáján tartott, teltházas esemény a szektor azon fő kihívásaira fókuszált, amelyek rövid- és középtávon megoldást igényelnek, annak érdekében, hogy a növényi alapú termékek hazai növekedése tovább folytatódhasson, valamint a flexitáriánus étrend ismerete minél többekhez eljuthasson.

Az előadások és panelbeszélgetések négy nagy tematika köré csoportosultak, melyeknek köszönhetően szó esett a piaci- és jogszabályi környezetről, a növényi élelmiszer-előállítás és a vendéglátás legfontosabb kérdéseiről, valamint az üzleti növekedést érintő témákról. Az előadásokból világosan kirajzolódott, hogy egyre nagyobb az állati eredetű élelmiszer-fogyasztásukat tudatosan csökkentő – ám nem teljesen elhagyó – ún. flexitáriánus fogyasztók száma, akik komoly felvevőpiacot jelenthetnek a hazai vállalkozások számára.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Danone képviseletében Várkonyi Beáta, a cég vállalati kapcsolatok igazgatója előadásában kiemelten foglalkozott a növényi alapú italok és desszertek áfacsökkentése melletti érvrendszer bemutatásával. A szakember fontosnak tartja, hogy a növényi termékek egyre fejlődő, a fogyasztói igényeket széles spektrumban kielégítő kategóriája az összes érintett (hatóságok, tudomány, ipar, fogyasztói és civil szervezetek stb.) konstruktív egyeztetését követően, legyenek benne a hazai táplálkozási ajánlásokban, valamint az áfa-csökkentés lehetősége – egyenlő versenyesélyek kialakítása mentén – vizsgálatra kerüljön.  A kiállítói térben pedig közelebb is lehetett kerülni a márkához, hiszen a Danone csapata egy Alpro-standdal várta az érdeklődőket, ahol a vállalat egyik legújabb termékét, a This is not m!lk zabalapú italait lehetett megkóstolni.

A Csehország, Lengyelország és Szlovákia után Magyarországon is megrendezett esemény, melynek házigazdája Garami Gábor műsorvezető volt, hazánkban egyedülálló kezdeményezés, amely a növényi alapú trend követésére, előre mozdítására, színesítésére fókuszál az üzleti szektor érintett szegmenseiben. Az előadások és a moderált beszélgetések gyakran kapcsolták össze a növényi élelmiszerek kérdését a fenntarthatóság fogalmával, mely az év egyik legfontosabb hívószava. 

Mind az előadásokból, mint a kiállítók által felvonultatott bőséges termékkínálatból egyértelműen kiderült, hogy a tavalyi konferencia óta további előrelépés történt a növényi termékek hazai piacán, és egyre több szereplő ismeri fel, hogy mindez hosszútávú lehetőség a fenntartható fejlődés és a táplálkozás irányába.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk