A megszólaltatott közel 40 szakember válaszaiból egyértelműen kirajzolódtak a fő irányok:
- Mára az üzleti környezet alapvetően digitális lett, amihez a B2B marketingnek is alkalmazkodnia kell.
- Az átalakuló környezethez illeszkedve a régióban is a tartalommarketing vált a meghatározó B2B marketinges taktikává.
- Az általános célcsoportra való célzás helyett kiemelt szerepet kap az ügyfelek szegmentálása, a személyre szabott megoldások alkalmazása.
- A céges kommunikáció mellett egyre fontosabb az ügyfelek számára hiteles B2B influencerek bevonása
- A mesterséges intelligencián alapuló megoldások használata a következő években robbanásszerűen növekedni fog.
A három ország közelsége ellenére jelentős eltérést mutatnak a B2B marketingben alkalmazott taktikák. Míg Romániában kiemelt szerepet kapnak a közösséget közvetlenül elérő megoldások, mint a webináriumok vagy az influencer-együttműködések, a cseh marketingesek inkább a személyes találkozókat és a szakmai kiadványokat részesítik előnyben, A magyar B2B marketingre az integráció, az offline események online támogatása a jellemző.
A jövőben az MI, az automatizáció megkönnyíti a tartalomkészítést, növekedni fog a publikált tartalmak mennyisége, ugyanakkor felértékelődik az emberi beavatkozás, a vélemények, a tapasztalatokon alapuló megállapítások szerepe.
Ismerje meg alaposabban a témát online kerekasztal-beszélgetésünkön, ahol közép- és kelet-európai szakértőktől hatékony B2B marketing taktikákat ismerhet meg.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk