A DUE Médiahálózat és a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Yettel országos edukációs játékának első szakasza online zajlott. Ebben több mint 16 ezer fiatal tette próbára tudását az ország minden tájáról: a játékosok közel kétharmada kisebb városokból és településekről – például a 392 lakosú Egyházasdengelegről –, 22 százaléka a megyeszékhelyekről, 13 százaléka pedig Budapestről játszott. A tesztet bárki kitölthette, de a nyereményjátékban csak a 14-20 éves kor közöttiek vehettek részt. A legaktívabb tesztkitöltők a 17 (28%) és a 18 évesek (22%) voltak.
A maximális 15 pontból a résztvevők átlagosan 9 pontot értek el. A legtöbben (91%) a „mik azok a malware-ek” kérdésre válaszoltak helyesen, a legkevesebben (mintegy 10%) pedig azt tudták, hogy a ChatGPT egy nagy nyelvi modell.
A középdöntőbe a legjobban teljesítő 1000 fiatal kapott meghívást, majd a döntőben a legjobb húsz játékos mérte össze tudását. A végeredményt a 31. Országos Ifjúsági Sajtófesztiválon hirdették ki a szervezők. Harmadik helyen Gazsy Bendegúz végzett, második Szalontai Soma lett, a dobogó tetejére pedig Tóth Sándor Bendegúz állhatott.
A 16 éves Sándor a Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum szoftverfejlesztő szakán tanul. A versenyzés nem áll távol tőle, a Diákolimpián megyei harmadik helyezést ért el internet témakörben. Szeret sakkozni, konditerembe jár, és érdeklődik a tőzsdézés iránt. Természetesen sokat netezik, naponta legalább 4-5 órát. Nyolcéves korában kapta az első laptopját, azóta böngészik a világhálón, de – mint mondta – fiatalabbként szülői felügyelettel és időkorláttal tette azt.
A díjátadón Koren Balázs, a Yettel ProSuli szakmai vezetője elmondta: céljuk, hogy a hasonló kezdeményezésekkel ösztönözzék a fiatalokat az internet tudatos, biztonságos használatára. A Yettel ProSuli program keretében emellett tanárképzéseket tartanak, ahol a digitális eszközök oktatásba illesztésében támogatják a pedagógusokat, míg a szülőket célzó programjaikkal a generációk közötti digitális szakadék csökkentését kívánják elérni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk