A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a METRO nemzetközi cégcsoportja 2021-ben alapozta meg új üzleti stratégiáját, melyet a magyar leányvállalat a hazai viszonyokra igazítva adaptált. Az új stratégia fókuszában a két legfontosabb vevőcsoport, a vendéglátóipari és a kiskereskedői vásárlók jobb kiszolgálása áll. Vállalati oldalról a hatékonyság és a folyamatok egyszerűsítése volt a prioritás. Ezt a célt szolgálják az áruházak – kiemelten a vevőtér – átalakulása mellett a kiszállítási üzletág bővítése, az online piactér kiterjesztése, valamint a digitális jelenlét és szolgáltatások körének növelése is.
Vevőtér átalakítás és energiahatékonyság több szinten
A vevőtér kialakítását érintő átalakításokat az energiahatékonysági és korszerűsítési beruházásokkal együtt végezték el oly módon, hogy technikailag egyetlen napra se kelljen bezárnia az áruházaknak, miközben a lehető legrövidebb idő alatt, a vásárlók lehető legkisebb zavarásával menjen végbe a folyamat.
A vásárlói útvonal lerövidült. Szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították. 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új árazási politika érvényesítését is jelenti.
A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került. Ez a változás a hatékonyság mellett – vevőfogadó munkatárs alkalmazásával – egy bizalomtelibb, mélyebb üzleti kommunikációra is lehetőséget ad.
A Fóti úton található METRO áruház átalakulása különösen látványos volt. A 10.000 négyzetméteres komplexum merőben új, letisztult megjelenést kapott, de Szegeden is jól látható a professzionális vevők felé való nyitás.
Az átalakulás egyben üzenet is. A METRO szakít korábbi kereskedelmi és marketing gyakorlatával, és nagykereskedelmi csúcsokra tör.
A nagykereskedelem új korszaka
„Új fejezetet nyitunk a nagykereskedelem történetében. A jövőben a szektor megkerülhetetlen kulcsszereplője lesz a METRO. Készen állunk arra, hogy vendéglátóipari, kiskereskedelmi, kisvállalkozó és irodai ügyfeleinket támogassuk szolgáltatásainkkal a kihívásokkal teli gazdasági környezetben. Nagy hatékonyságú raktáráruházaink mellett az ő érdekeiket szolgálják digitális megoldásaink és kiszállító üzletágunk fejlesztése is” – foglalta össze a vállalat céljait Thierry Guillon-Verne, a METRO vezérigazgatója a kelet-pesti egység átadásán. Hozzátette, hogy partnereik számíthatnak arra, hogy az alapvető cikkekből piacvezető termékelérhetőséggel rendelkeznek majd, a most 3700 cikkből álló „Többet olcsóbban” termékek körét pedig jövő év elejétől tovább bővítik.
A METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások folytatódnak. Az első negyedévben a szombathelyi, a nyíregyházi, a székesfehérvári és a győri egységek alakulnak át. Várhatóan 2024 végére a hazai üzletlánc mind a 13 tagja megújult környezetben fogja a nagykereskedelmi modellt alkalmazni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk