Modern, innovatív, trendi: ezek a jelzők jutnak egy átlag magyar fogyasztó eszébe, amikor a mobilfizetésről kérdezik, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Mastercardnak a kutatásában részt vevők 60 százaléka nyilatkozott így. De emellett sokan emelték ki a gyorsaságot (39%), a költések nyomon követhetőségét (35%) és a kényelmet (34%).
Talán nem meglepő, de az innovatív fizetési mód a fiatalok körében a legnépszerűbb, közel minden ötödik (18%) megkérdezett ma már így fizet. De a kutatást végző Free Association Research más érdekességre is rámutatott: az iOS felhasználók sokkal inkább használják a mobiljukat fizetésre, mint a más rendszeren futó telefonok birtokosai, 26 %-uk rendszeresen így fizet, de többségük (51%) már legalább egyszer kipróbálta ezt a megoldást.
Az MNB adatai alapján is megállíthatatlannak tűnik a mobilfizetések terjedése. Egy év alatt mind a tranzakciók számában, mind ezek értékében 240% körüli a növekedés (a tranzakciók száma 243, az értékük 236 százalékkal emelkedett 2020 és 2021 utolsó negyedéve között).„A mobilfizetés egy olyan evolúciós lépcső a digitális fizetések terén, amelyhez maximum az érintésmentes fizetések egykori térnyerését lehet hasonlítani. A felhasználóknak sokkal kényelmesebb és gyorsabb megoldást jelent, mint a többi alternatíva, hiszen ma már a mobilunk nélkül sehova sem indulunk el és mindig a kezünk ügyében van” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Ezt igazolják azok a vásárlók, akik rendszeresen mobiljukkal fizetnek, hiszen a kutatás során 49%-uk emelte ki, hogy a mobiljuk mindig kéznél van, 39% szerint egyszerűbb így fizetni, mint a pénztárcájukban keresgélni, de a válaszadók egyharmada úgy érzi, a mobilfizetés egyszerűen gyorsabb, mint a kártyával történő tranzakció.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk