Ha egy szóval kellene összefoglalnom, mit jelentett a járvány, akkor a tanulás szó jut eszembe – nyilatkozta Salem Dániel, aki második lett a Signature 40 ranglistán. A Signiture 40 ötlete a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Positive Adamsky managing directora, Vaszary Ádám és creative managing partnere, Nagy Márton fejéből pattant ki. Az első ranglistát pedig a Marketing Summiton hírdették ki szeptember 15-én a Várkert Bazárban. A Heineken national trade marketing managere az előkelő helyezésével kapcsolatban beszélgetett az mmonline.hu-val.
Mások által követendő példaként szeretett volna eljárni a Heineken Hungária Zrt., amikor áttértetek a papírpoharakra?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy kizárólag saját elhatározásunkból döntöttünk így. Már régóta a levegőben lógott a kormány tervezete, így időben fel szerettünk volna készülni a műanyagmentes életre. Azonban amikor mégis későbbi határidőre tolódott, úgy döntöttünk, hogy sörös gyártóként elsőként lépünk erre az ösvényre. Nyilván ennek az az alapja, hogy a vállalatunk egyik alapértéke a fenntarthatóság. Az értékrendünkben meghatározó, ahogyan törődünk a bolygónkkal, így ezért komoly erőfeszítéseket teszünk. Brew a Better World stratégiánkkal a fenntarthatóság terén magasra tettük a lécet: 2030-ra a sörgyártást, 2040-re a teljes ellátási láncot tervezzük karbonsemlegessé tenni. A hazai eredményeinkre nagyon büszkék vagyunk: 2021-ben kivontuk a PET-palackos termékeinket a portfóliónkból, ezzel évi 200 tonna műanyagtól mentesítve környezetünket. POS-eszközeink fejlesztésekor a környezettudatosság jegyében több innovációt is bevezettünk az elmúlt időszakban: napernyőink és bowflagjeink újrahasznosított rePET anyagból készülnek és a displayek esetén is előnyben részesítjük az újrahasznosított papír, illetve fa alapanyagokat, míg selejtezés helyett átmatricázással, az elemek cseréjével hasznosítjuk újra régebbi eszközeinket.
Hogyan gondolsz vissza a járvány okozta hirtelen jött feladataidra, azok mit adtak számodra?
A pandémia 2020-ban minden szempontból feladta a leckét mindannyiunk számára. Hosszú idő után ismeretlen tényezőkkel kellett szembenézni, amelyek alapjaiban változtatták meg az életünket, míg munkafronton az addig jól bevált, rutinszerű folyamatokat kellett megváltoztatni. Ha egy szóval kellene összefoglalnom, mit jelentett a járvány, akkor a tanulás szó jut eszembe. Újra meg kellett tanulni másképpen dolgozni, együttműködni, új digitális eszközöket, programokat használni. Nekem egy lehetőséget is jelentett, hiszen a kollégáim segítségével egy új együttműködési keretrendszert dolgoztunk ki, amely alapján a vállalat kereskedelmi részét navigáltuk a kritikus hónapokban. A cég régiós központja, majd később a hazai vállalat is egyfajta példaként használta a keretrendszert, amely mutatja, hogy mennyire jól működött, és erre nagyon büszke vagyok.
A teljes cikket a Tovább gombra kattintva olvashatod!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk