A COVID az elmúlt években alapjaiban forgatta fel az online kereskedelmet, de két fontos irányzat egyértelmű fejlődésnek indult: a logisztika és a marketplace.
„Piacvezető szerepünk okán indokolt, hogy a szektorban elsőként lépjük meg ezt az átalakítást. A vállalaton belül jelenleg 12 európai országban működik már a Marketplace megoldás; ebből kiderül, hogy ez egy nemzetközi törekvés a vállalaton belül” – mondta el Maleta Dóra, a magyar Marketplace vezetője. „A többi ország eddig megszerzett tapasztalatait be tudtuk építeni a saját stratégiánkba, így maximálisan tudunk alkalmazkodni a lokális igényekhez.”
A sportszerforgalmazó cég zárt platformként fog működni, vagyis a partnereik a regisztráció után, nem automatikusan kerülnek be a rendszerbe, ahogy az a Magyarországon már működő marketplace megoldásoktól megszokott. A Decathlon három lépcsős minimum elvárási rendszert épített ki, ezzel is vásárlóik elégedettségét és a cégről kialakult imidzset igyekeznek növelni.
A marketplace-re való átállás a magyar piaci szereplőknek is kedvez, a hazai Decathlonnal való partnerségen keresztül ugyanis az európai piac felé is megnyílik előttük az út. Az ismertebb külföldi márkák mellett többek között a Dockyard-Fundango, az Everlast, a Tern és a lovitamin.hu termékei is elérhetővé váltak a Decathlon webshopján. Sőt, ezen felül kicsi, de izgalmas magyar márkákkal is leszerződtek, ilyen például a KRUZ Bike Company, akik kézműves kerékpárokat készítenek és egyedi kerékpárflottákat építenek és üzemeltetnek vállalatok számára. „Óriási lehetőség egy olyan nemzetközi piachoz való hozzáférés, mint amit a Decathlon Marketplace tud biztosítani nekünk. Ezzel a lehetőséggel akár mind a 12 országba el tudjuk juttatni az egyedi, kézzel készült városi kerékpárjainkat. Megtiszteltetés egy olyan piacvezető partner segítségével dolgozni, aki megbízható, stabil hátteret biztosít a terjeszkedéshez” – osztotta meg Ostorházi Márton, a KRUZ Bike Companys ügyvezetője.
Ezenfelül a cég egy, már régóta dédelgetett projektje is meg fog valósulni a marketplace-en keresztül: olyan értékesítési megoldásokat tudnak elindítani, amelyre korábban nem volt lehetőségük; ilyen a sérült csomagolású vagy szépséghibás termékek csökkentett áron történő eladása, amellyel a fenntarthatóbb kereskedelmi tevékenységüket kívánják erősíteni.
„A Marketplace indulása csak az első lépés: a víziónk hogy új partnereinkkel és a vásárlóinkkal közösen, egy hosszútávon is jól működő közösséget építsünk ki, ahol a közösen fejlődünk, egymástól tanulva“ – zárta Maleta Dóra.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk