Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. május 13.

Már a kisállatoknak is rendelhetünk online ételt

Ahogy Európában, úgy Magyarországon is egyre népszerűbb a kisállattartás, az Állatorvostudományi Egyetem kutatása szerint a pandémia végére minden második magyar háztartás kutyatartó lett. Blaumann Debóra, a foodpanda marketing igazgatója úgy véli, ez a változás a gyorskereskedelmi mutatókon is egyre jobban érzékelhető: „Ugyan az állateledel-rendelések jelenleg az összes panda marketes rendelés 2-3 százalékát teszik ki, az elmúlt évben megnégyszereződött az állateledelt vásárlók száma. A kisállateledelt vásárlók közel 40 százaléka több alkalommal is rendelt már valamilyen finomságot a kedvencének, 10 százalékuk pedig rendszeresen visszatér, hogy beszerezze a heti menünek valót.”

A macskáknak több jut a jóból

Habár imádjuk a kutyákat, a rendeléseket tekintve a macskások viszik a prímet: legtöbbször ugyanis macskaeledelt rendelnek házhoz a magyar kisállat-tulajdonosok, azon belül is a nedves tápok az igazán népszerűek. Azonban a kutyások sem maradnak el mögöttük sokkal, alig több mint ezer rendelésnyi különbség van a kutya- és a macskatartók között. 

Budapesten a 13. kerületben a legaktívabbak a gazdik, az állateledel-rendelések 11 százaléka innen érkezik, a második helyen pedig holtversenyben a 14. és a 11. kerület áll, 6-6 százalékkal. Vidéken a fővároshoz képest egyelőre még kevésbé aktívak a házhoz rendelésben a tulajdonosok, a nagyvárosok közül Székesfehérvár emelhető ki, ahol az utóbbi 8 hónapban megötszöröződtek a kiskedvenceknek szánt rendelések. 

Bárányhúsos, nedves kutyatáp viszi a prímet

Ugyan összességében több macskaeledel fogy a panda marketekből, a TOP3 legnépszerűbb étel között kizárólag kutyaeledel található: legtöbbször a bárányhúsos nedves tápra esküsznek a gazdik, de dobogós lett a kölyökkutyáknak szánt csirkehúsos konzerv is. A tulajdonosok átlagosan 1000-1500 forint költenek egy-egy vásárláskor kedvenceikre, a kis kiszerelés mellett pedig a nagyobb tápok is egyre népszerűbbek, amelyeket a gazdik rendszerint a saját online bevásárlásaikhoz csapnak hozzá.

Több lehetőség a gazdiknak és a kedvenceknek

Akadhatnak persze olyan helyzetek, amikor az élet közbeszól, és csak vasárnap este derül ki, hogy elfogyott a kedvenc jutifalat, vagy épp elszakadt kutyasétáltatásnál a póráz – a gyorskereskedelem pedig az ilyen alkalmakra is jó megoldás lehet. A foodpanda április végétől az AlphaZoo-val bővítette üzleti partnereinek körét, amely az első igazán széles kisállat-termékportfóliót kínáló brand a cég felületén.

Blaumann Debóra az együttműködés kapcsán elmondta, hogy az AlphaZoo-n jelenleg több mint 600 féle termék közül lehet választani, a jövőben pedig ez a szám kétezerre fog emelkedni. „A partnerségünknek köszönhetően már nem csak speciális állateledeleket (például dietetikus tápot) vagy higiéniai termékeket lehet rendelni a foodpandán keresztül, hanem kisállat-felszerelést is, legyen szó kullancsriasztóról, nyakörvről, vagy épp kutyasamponról” – tette hozzá.

Az AlphaZoo jelenleg 9 budapesti üzlettel van jelen, hamarosan azonban országosan is elérhető lesz a legtöbb megyeszékhelyen, (például Debrecenben, Békéscsabán, Székesfehérváron vagy Győrben), valamint több vidéki városban is (úgymint Kisvárda, Siófok vagy Üröm).  

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk