Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. április 01.

Május 10-ig lehet szavazni a Libri irodalmi díj közönségdíjasára

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. a kultúra elhivatott pártolójaként legfontosabb feladatának az olvasás népszerűsítését tartja, ezért hozta létre 2016-ban a Libri irodalmi díjat és az ehhez kapcsolódó Libri irodalmi közönségdíjat. A Libri idén hetedik alkalommal jutalmazza az előző év legjobb szépirodalmi könyveit, a díjak kampányában a magyar irodalom sokszínűségét és igényességét mutatja be, felhívja a figyelmet arra, hogy a kortárs magyar könyvek kiemelkedő minőséget képviselnek. A Libri a díjak kampányában nemcsak a nyerteseket, de mind a 10 döntőbe került szerzőt bemutatja, könyveiket a jövő klasszikusaiként aposztrofálja, a művekből származó idézeteket pedig ténylegesen idézhető hivatkozási ponttá teszi a kultúra iránt nyitott olvasók számára.A díjazottak 2-2 millió forintot és 30-30 millió forint értékű médiatámogatást kapnak.

A 10 döntős könyv:

  • Bartók Imre: Lovak a folyóban
  • Bödőcs Tibor: Mulat a Manézs
  • Danyi Zoltán: A rózsákról
  • Gerlóczy Márton: Fikció 1. – A katlan
  • Keresztury Tibor: Hűlt helyem
  • Krasznahorkai László: Herscht 07769
  • Szvoren Edina: Mondatok a csodálkozásról
  • Tóth Krisztina: Bálnadal
  • Vonnák Diána: Látlak
  • Závada Péter: Gondoskodás

A zsűri tagjai: Bálint András színész; Beck Zoltán, a 30Y énekes-gitárosa, egyetemi adjunktus; Fullajtár Andrea színész; Károlyi Csaba irodalomkritikus, az ÉS főszerkesztő-helyettese; és Szilágyi Zsófia irodalomtörténész.

Kreatív koncepció:

A 2022-es Libri irodalmi díjak vizuális koncepcióját az a törekvés határozza meg, hogy rámutassanak a kortárs magyar irodalmi élet sokszínűségére, és hogy érzékeltessék: a köztünk élő írók annyifélék, ahányan olvassuk őket. A látványvilágban fontos szerepet kap a különböző, egymás mellett mégis nagyszerűen megférő színek játéka, kiemelve a magyar irodalom legjobbjainak egyedi vonásait. A szerzők körüli tér szerepét egyszerű anyagok és tárgyak veszik át, ami figyelmünket az írók egyéni kisugárzására és személyiségére hívja fel.

A díjakhoz tartozó kampány idei szlogenje: Szavazzon a kortárs irodalomra!

A Libri a tavalyi évhez hasonlóan 2022-ben is több kulturális intézmény művészeivel és vezetőjével készít interjút a díjak kapcsán. Az így készült beszélgetések a kampány során megjelennek a Libri Magazinban, valamint az adott intézmény közösségimédia-felületein is.  Az együttműködésben részt vesz a Miskolci Nemzeti Színház, a Pécsi Nemzeti Színház, a székesfehérvári Vörösmarty Színház, a Kecskeméti Nemzeti Színház, valamint a Szegedi Nemzeti Színház. Az interjúkban arról kérdezik a társművészetek képviselőit, hogy mennyire követik a kortárs magyar irodalmat, miért tartják fontosnak, hogy a kultúra minél több emberhez eljusson.
Média:

Print- és bannerhirdetések jelennek meg kulturális, szakmai, üzleti és életmódmagazinokban, az outdoor megjelenést 110 darabos országos CLP-kampány biztosítja, ezt egészíti ki a budapesti Károly körúton elhelyezett épületháló, valamint a Nyugati téri full-branding villamosmegálló. Az újsághirdetések és a CLP-kampány mellett, a kampány kiterjed rádió-, valamint Youtube-hirdetésekre, továbbá a streamingfelületekre is.

PR

A kampányban a kulturális és marketingszakmai sajtó, valamint az életmódmagazinok felé közleményekkel és interjúkkal kommunikál a Libri. Továbbá a Libri Magazin oldalán a kampányidőszakban írásos és videóinterjúk is készülnek a 10 döntős szerzővel, valamint a magyar művészeti szcéna jeles képviselőivel.

Közösségi média

A Libri közösségimédia-felületein a kampány elemeinek felhasználásával szavazásra való részvételre buzdít. Emellett előtérbe helyezi a zsűri, a döntős szerzők és könyveik bemutatását, a kortárs irodalmat, valamint egyéb olvasásnépszerűsítő tartalmakat. A Libri a kampány során érdeklődést, párbeszédet és aktivitást generáló bejegyzéseket oszt meg oldalain, valamint nyereményjátékot szervez, amelynek keretében döntős szerzők által dedikált könyveket, valamint más könyvcsomagokat sorsolnak ki.

A kampány időtartama

  • szavazás: 2022. március 30. – május 10.
  • a nyertesekről szóló utókommunikáció: 2022. május 19-től június végéig

Érdekességek:

    A tavaly megjelent, magyar szerzők által írt, magyarul kiadott szép- és tényirodalmi művek közül 49 kiadó 150 könyve került fel 2021-ben a díjak hosszúlistájára. 189 neves közéleti személyiség segített kiválasztani azt a 10 könyvet, melyek a rövidlistát adják. Köztük írók, színészek, könyvpiaci szakemberek, orvosok és újságírók is vannak. A díj kihirdetésének pillanatáig a nyertesek kiléte szigorúan titkos. A fotózás és a díjátadó helyszíne egyaránt a MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem). Az eseményről készült gálavideót az olvasóközönség a Libri Facebook oldalán követheti élőben, az esemény után pedig az RTL Most! felületén nézheti vissza.

Alkotók Listája

Megbízó: Libri Könyvkereskedelmi Kft.      

  • Marketingigazgató: Sándor Gabriella
  • Márkamenedzser: Tömör Annamária
  • PR-menedzser: Jávor Zsófia
  • PR-koordinátor: Bistey Attila
  • Art director: Kozlovsky Kata
  • Szövegíró: Paál János
  • Marketingkoordinátor: Göcsei Georgina, Juhász Fruzsina
  • Közösségi média: Juhász Fruzsina, Zsoldi Gabriella
  • Médiakoordinátor: Ilcsik Tünde
  • Webdesign: Sárosi Tamás, Kozlovsky Kata, Földesy Fanni
  • Fotó: Wertán Botond
  • Videók: Wertán Botond, Vadas Géza
  • Illusztrátor: Simon József

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk