A hazai startup ökoszisztéma mintegy 25 százaléka, 212 vállalkozás nyilatkozott az immár másodjára elkészült és a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Microsoft Magyarország által támogatott Hungarian Startup Report felmérésben, ezért ez tekinthető a ma elérhető legátfogóbb kutatásnak erről, a hazai gazdaság versenyképessége szempontjából kiemelt fontossággal bíró szektorról. A jelentés egyik fontos megállapítása, hogy a fejlődésük kezdeti stádiumában lévő startupok közel kétharmada, 61 százaléka az előttük álló legnagyobb kihívásnak az értékesítést és az ügyfélszerzést tartja. Ezt követi a szakemberhiány (43%) és az ügyfelek megközelíthetőségének nehézségei (44%), továbbá a tőkehiány (41%).
A Microsoft for Startups program épp ezeken a területeken kínál támogatást Magyarország feltörekvő, innovatív vállalkozásainak. A szakértői tanácsadás mellett, akár ingyenes hozzáférést is biztosít a Microsoft az Azure felhőjéhez és számítási kapacitásaihoz, rendelkezésre bocsátja a legújabb technológiai megoldásait, és – ami talán a legértékesebb a startupok szemében – partnerhálózatán, értékesítési platformjain keresztül segít a vállalkozásoknak betörni a nagy nemzetközi piacokra, vagy kockázati tőke befektetők révén pénzügyi forrásokhoz juttatja őket. A Microsoft hozzáférést biztosít a startupoknak a világ egyik legnagyobb partnerhálózatához.
A Microsoft for Startups program számos sikeres vállalkozásnak segített megvetni a lábát külföldi piacokon. Ilyen például a Talk-a-bot, amelynek applikációja, a Cheq a Microsoft App Store-ban is elérhető. A közép-európai startup szektor legutóbbi seregszemléjén, a Microsoft CEE Startup Awards versenyen három magyar vállalkozás került be a legjobb 10 közé, majd a fenntarthatóság kategóriában a Volteum, a fintech kategóriában pedig a FintechX Technologies el is vitte a fődíjat. A Microsoft co-sell programjába is bekerült startupok gyorsan bővülő, új piacokon voltak képesek vonzó, úttörőnek számító innovációkat felmutatni, nagymértékben támaszkodnak a legújabb technológiákra, és az is közös bennük, hogy szeretnének a régiós vagy akár azon túli piacokra is belépni a termékeikkel.
„Azok a vállalkozások az igazán sikeresek, amelyek már a működésük kezdetén megcélozzák a külpiacokat” – emelte ki a Szabó Péter, a Microsoft Magyarország partnerkapcsolati üzletág igazgatója a kutatásból, rámutatva arra, hogy a felmérés legsikeresebb vállalkozásai, amelyek átlagosan több mint 80 000 euró forgalmat érnek el havonta, többnyire a nemzetközi piacon keresik meg a bevételeik zömét. – „Ebben, a külpiaci pozíciószerzésben szeretnénk támogatni a vállalkozásokat úgy, hogy ezek ne kényszerüljenek arra, hogy külföldre tegyék át vállalkozásaik székhelyét”. Hozzátette: nagyon kevés a B2C szektorban tevékenykedő hazai startup, pedig a Microsoft által nyújtott marketing támogatással, akár itt is sikeresek lehetnének.
A Hungarian Startup Report szerint a hazai vállalkozások 55 százaléka kötött stratégiai együttműködést valamilyen nagyvállalattal, és 25 százalékuk fejleszt velünk közösen valamilyen innovatív terméket, továbbá 26 százalékuk használja ki a partnerséget az értékesítésben is. A felmérésbe bevont vállalkozások 12 százaléka csatlakozott a Microsoft co-sell vagy Microsoft for Startup-hoz hasonló programokhoz, 11 százalékuk pénzügy támogatásban is részesült nagyvállalati partnereitől. A válaszadók fele (50%) ítélte jónak, 33 százaléka pedig nagyon jónak értékelte ezeket az együttműködéseket.
A Microsoft for Startupsról itt, a Microsoft co-selling programról pedig ide kattintva olvashat bővebben.
A Hungarian Startup Report teljes terjedelmében itt érhető el.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk