Nehéz állást foglalni az éves kilátásokat illetően egy annyira változékony helyzetben, amilyen a jelenlegi. Éppen ezért mi mással lehetne a kedvezőtlen külső körülményekre reagálni, mint a hatékonyság javításával, a kreativitással, jól megtervezett kampányokkal? A jelenlegi helyzet felértékeli ezek jelentőségét a reklámszakmában is, miközben a találékonyság nem csorbulhat, és az üzeneteknek is érthetőknek kell lenniük. A dolgunk persze nem egyszerű, hiszen alapesetben sem könnyű megérteni, milyen tényezők alapján hoznak döntést a fogyasztók egy termék vagy egy szolgáltatás igénybevételéről. Mindez még nagyobb nehézségekbe ütközik– egy rendkívül változékony, ráadásul korábban nem tapasztalt jelenségekkel, számos kockázattal terhelt világban.
A nehéz helyzetekben azt tapasztaljuk, hogy a kreativitás és az innováció ad érdemi kapaszkodót. Egyre nagyobb tere nyílik az adatvezérelt marketingnek és az újító technológiáknak. Egyre többször használunk virtuális vagy kiterjesztett valóságot, ami megsokszorozza a kreativitás hatóerejét, éppenséggel az urbanizáció szerves részévé emeli az out-of-home-ot. Ezekben a változékony időkben újra és újra meg kell találnuk az out-of-home-nak az optimális helyet a médiamixben, hogy a lehető legjobb hatást tudja kifejteni.
Ebben nagyon tudatos és igényes partnereink a megbízóink: akik gyakran annyira egyedi elvárásokat fogalmaznak meg napi szinten, hogy ezekre kizárólag különleges megoldásokkal lehet reflektálni. A jó hír az, hogy nem csupán a digitális térben gondolkodhatunk, hanem számos hibrid megoldás is létezik, például a hagyományos kültéri elemek összekapcsolása a social platformokkal. Amíg ezek kimagasló elérést produkálnak, ráadásul – az out-of-home szuperejének köszönhetően – olyan célcsoportokhoz is eljutnak, amelyek más felületeken nem vagy csak rettentő nehezen közelíthetők meg, addig a hagyományos eszközöknek is van létjogosultsága.
Közben persze szinte követhetetlen tempóban fejlődik a digitális terület is, hiszen ennek eszközparkja ma már elengedhetetlen az eltérő generációk különböző igényeinek kielégítéséhez. Ezek az eltérések az eszközhasználatban ugyanúgy megmutatkoznak, mint a témaválasztásban, egészen specifikus, sőt kimondottan egyedi, testre szabott megoldásokra van szükség. Ezért is jön jól az a szakmai tudás és iparági tapasztalat, amellyel nem csupán a legjobb felületek kiválasztásában, hanem magának a kreatívnak a kialakításában is komoly támogatást tudunk nyújtani az ügyfeleknek.
Azt tapasztaljuk, hogy a partnereink egyre nagyobb a nyitottságot mutatnak az új, az innovatív technológiákat és a kreativitást egyaránt kiaknázó megoldásokra. Mondhatni, ezek kötelező tartozékai lettek a reklámmixeknek, már nem csupán igénylik, egyenesen el is várják őket. Az ügyfelek értik és értékelik a digitális újdonságokat a hagyományos eszközökkel kombináló megoldásokat is, hiszen ezekkel hatékonyan juttatják el az egyes célcsoportnak szánt releváns, rövid és kreatív üzeneteiket.
Hiszen az out-of-home szuperereje éppen abban áll, hogy kimagasló hatékonysággal képes megszólítani olyan rétegeket, amelyek – például a rájuk jellemző reklámaverzió miatt – közömbösek más eszközökre. Ilyen csoport a sokat utazó városi fiataloké, akik a tudatos médiafogyasztás miatt a klasszikus csatornákon már nem, vagy csak alig érhetők el.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk