Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. április 03.

Közös TCR kutatást indít a Reklámszövetség és a Sharity Impact

CALL TO ACTION PROJECT: Közös TCR kutatást és pályázatot indít a Reklámszövetség és a Sharity Impact 

-  a társadalmi célú, illetve társadalmi ügyeket támogató, megjelenítő és felkaroló reklámok hatásainak feltérképezésére és a legfontosabb ügyek versenyeztetésére -   

A Call to Action projekt célja, hogy több aktivitáson (pl. felmérés, pályázat) keresztül bemutassa a legjobb TCR gyakorlatokat és ezáltal a reklámok társadalom egészére gyakorolt jótékony hatását demonstrálja. Az első fázisban a Magyar Reklámszövetség és a Sharity Impact a társadalmi célú ügyek publikálásának fontosságát, mértékét és hatását a Score Group kutatóintézet segítségével egy, a legnagyobb hirdetők reklámszakmai vezetői és az ügynökségek, médiavállalatok döntéshozói körében elindított felmérés keretében vizsgálja. A felmérés a hirdetők társadalmi célú vagy támogatói tevékenységét vagy a (márkák) gazdasági reklámjaiban megjelenő, közvéleményt pozitív módon formáló társadalmi célú információkat közlő hirdetéseit, valamint a jótékonysági (charity) aktivitásaikat és azok kommunikációját veszi górcső alá. A kérdőívet április 10. éjfélig lehet kitölteni. A kutatást több hazai nagy hirdető mélyinterjúja fogja teljessé tenni.

Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség alelnöke, a Call to Action projekt kezdeményezője és vezetője hangsúlyozta: „A Reklámszövetség ügyvezetősége egyértelműen úgy érzékeli, hogy az egyre tudatosabb (reklám)fogyasztók alapelvárásává vált minden reklámozó felé, - a nagyvállalatoktól kezdve a közepes és kisvállalkozások irányába egyaránt - hogy a márkák, cégek felelősen viszonyuljanak a körülményekhez (például társadalmi kérdésekhez, klíma ügyekhez stb.). Vagyis egy átfogó társadalmilag felelős gondolkodás szemlélettel a  kommunikációs magatartás ne csupán a cégek társadalmi célú vagy charity aktivitásainak hírverésében mutatkozzon meg, hanem áthassa a kereskedelmi (core tevékenységből fakadó) reklámokat is.1” A projekt vezetője hozzátette: „Az alaphelyzet feltérképezése (kutatás) után egy társadalmi célú aktivitást és reklámversenyt indítunk útra tavasszal a már megvalósult jó gyakorlatokból, illetve egy pályázatot is a kreatív civileknek egy-egy, a társadalmi munkát érintő téma mentén.”

A projekt alaplépéseként - a kommunikációs iparági, szakmai döntéshozók és véleményvezérek, valamint a társ-szakmai szervezetek tagságának körében  – lebonyolított kutatás egy „pillanatfelvételt” rögzít és ezzel feltárja a társadalmi célú reklámok hatásairól a legaktívabb hirdetői és ügynökségi kör aktuális véleményét. Egyúttal rávilágít a kommunikációs aktivitások és reklámok jelenleg érzékelhető szemléletformáló hatásának hatékonyságára és rámutat a hiányosságokra is. 

A kutatás (lebonyolítás, elemzés) szakmai partnere a Scores Group. Az online kutatás a kommunikációs iparági döntéshozókat vagy véleményvezéreket célozza az összes társ-szakmai kommunikációs szervezet tagságát megmozgatva. A kérdőív az alábbi linken érhető el és kitöltése kb. 8-10 percet vesz igénybe:

https://cloud.capitris.hu/scoresgroup/survey/MRSZ_CTA?uid=MRSZCTA

 

Kitöltési határidő: 2024. április 10. éjfél

A Call to Action kezdeményezés mellé sok neves szakember állt, hogy szakmai grémium tagként támogassa projektet és második fázisban induló pályázatot:

  • Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója
  • Blaskó Nikolett elnök, MAKSZ / az ACG Reklámügynökség tulajdonos-ügyvezetője 
  • Baráth Péter, az RTL marketing és kommunikációs igazgatója
  • Dr. Bársony Farkas, Sharity Zrt. társalapító, elnök-vezérigazgató
  • Gulyás János elnök, MRSZ / a Wavemaker Hungary Kft. ügyvezetője
  • Hivatal Péter az MRSZ elnökségi tagja és az ügyvezetőség tanácsadója
  • Kovács András Péter a Yettel marketing igazgatója
  • Kőszegi András, márkatanácsadó, az OnBrands tulajdonosa 
  • Mérő Ádám alelnök, MRSZ  / Senior Director, Coca-Cola Company Consumer & Shopper Connection
  • Nagy Bálint az IBS marketingtanszékének vezetője
  • Pőcze Balázs az MRSZ ügyvezetőségi tagja és Mito Creative Zrt. kreatív igazgatója

 

1 A 2016-ban megjelent, „A reklám gazdasági hatása kutatás, melyet a Magyar Reklámszövetség a PwC auditor vállalattal közösen készített el, már rávilágított a reklám gazdaságélénkítő hatása mellett olyan további hatásokra, amely akár a társadalom egészét pozitív szemléletváltás irányába tudja befolyásolni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk