Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. május 30.

Közel 150 hallgató dolgozott az Unilever gyárainak innovációján

2022-ben a Mérnökök Ligájára 9 egyetem összesen 132 hallgatója jelentkezett. A jelentkezőkből 23 csapat jutott be a döntőbe. A döntős csapatok a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem és a Pannon Egyetem hallgatói közül kerültek ki. Külön öröm, hogy 25 női műszaki hallgató is jelentkezett a versenyre, akik közül ketten döntős csapatok tagjai.

Figyelembe véve a témát és a döntő helyszínét, a jelentkezők két különböző feladat közül választhattak, melyek mindegyike egy-egy gyártási folyamat innovációját tűzte ki céljául. A feladatok többek között a pályakezdők angol nyelvű, prezentációs, LEAN problémamegoldó, valamint pénzügyi tervezéshez fűződő kompetenciáit vették igénybe. Mindemellett a zsűri a győztesek kiválasztása során értékelte a szemléletességet, a kreativitást, az összefüggések és kontextusok bemutatását, valamint az Unilever Magyarország Kft. értékeinek megjelenítését is (úgy mint biztonság, emberközpontúság, minőség, fenntarthatóság).

Az Unilever Magyarország Kft. az esettanulmányi verseny alatt folyamatos támogatást biztosított a hallgatóknak, így például a versenyzők gyárlátogatáson mérhették fel élesben a terepet, valamint folyamatosan tudtak konzultálni az Unilever mérnökeivel is. Az 3 hetes folyamat eredményeként a megálmodott innovációkat a hallgatóknak az Unilever Magyarország Kft. gyáraiban kellett szakmai zsűri előtt angolul prezentálni. A zsűritagok között kifejezetten érintett mérnökök is voltak, akik a leginkább gyakorlati szempontból vizsgálták a megoldásokat, hiszen ezeket az innovációkat a vállalat valóban be szeretné vezetni a későbbiek során.

A dobogós mérnökhallgatók értékes nyereményeket kaptak, de a többiek sem tértek haza üres kézzel. A hallgatók elmondása alapján az esettanulmányi verseny kifejezetten értékes tapasztalat volt számukra, főleg azért, mert a tudásukat egy nemzetközi vállalat is elismeri. Nem is akárhogy, hiszen jelenleg is számos olyan kolléga dolgozik a vállalatnál, akik szintén a Mérnökök Ligáján keresztül csatlakoztak az Unileverhez, amely az egyik vezető FMCG vállalat, hiszen a világ 50 legértékesebb márkája közül 14-et gyárt.

Az Unilever oldaláról Vadim Markin nyírbátori gyárigazgató elmondta, hogy "a ma valutája a készség, és ezzel a versennyel éppen ezeket a 'skilleket' tudják a fiatalok kiépíteni. Az Unilever számára pedig ez a verseny több, mint egyszerű rendezvény: hiszen egyetemi kurzusok, Facebook oldal épül azzal a céllal, hogy a hallgatók beleláthassanak az Unilever gyárainak mindennapjaiba és karrierlehetőségeibe."

Tárkány-Szűcs Zoltán veszprémi gyárigazgató pedig így fogalmazott: "A Mérnökök Ligája programunk egyik pozitív hozadékaként idén nyáron is több mérnök és 'mérnök hölgy' jelölt kezdi meg nyári szakmai gyakorlatát a gyárban. Mindez kiválóan bemutatja a verseny iránti lelkesedést mind a hallgatók, a vállalat és persze egyetemek körében is."

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk