Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. április 08.

Kövesd a belső baglyodat! Indul a Guarana bevezetőkampánya

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Szentkirályi Magyarország 2022-ben nem kisebb feladatra vállalkozott, minthogy bevezessen egy teljesen új márkát az amúgy is telített magyarországi energiaitalpiacra. Egyébként, a Guarana „No Sleep” Szerbiában (az anyaországában) igencsak népszerű brand, most pedig itthon is szerencsét próbálhat. A kampány ötletéért és kivitelezéséért a szintén MMSZ tag Positive Adamsky felelt.

A bevezetőkampány során az elsődleges cél az volt, hogy a szerb mintából kiindulva elkészüljön a launch TVC, valamint azok az online image-anyagok, amin keresztül a Guarana bemutatkozhat a hazai közönségnek. Az adaptációs feladatok egyik fő kihívása azvolt , hogy a márka mascotja, egy antropomorf bagoly megtalálja a saját, „magyaros” tonalitását, mégpedig úgy, hogy főként a Z generációsok szokásaival is tudjon rezonálni.

Az itthoni kommunikáció alapját végül az képezi, hogy a bagoly arra bíztat, kövesd a belső hangodat/baglyodat, kérdőjelezz meg mindent, ami túl általános vagy valami turpisságot sejtesz mögötte, és tedd azt, amit épp jónak látsz anélkül, hogy bárki beleszólna az életedbe.

Kreatív koncepció és üzenet

A szerb „mascot-központúságot” újraértelmezve, alkalmazkodva az új kihívásokhoz, egy olyan narratív keretrendszer született meg, ami nemhogy a különböző zsánereket leuraló energiaitalkommunikációtól, de egészét tekintve a hazai márkakommunikációtól is eltérhet.

A márka alapvetően egy olyan rétegnek kommunikál, akik egyre kevésbé fogékonyak a hagyományos értelemben vett reklámokra, és nem hiszik el, hogy ettől, vagy attól a terméktől ilyen, vagy olyan képességekre tesznek szert, ezértaz őszinteség mint megkülönböztető-jegy az első pillanattól kezdve fontos szerepet kap. A másik fő motívum inkább táplálkozik a jelenkori zeitgeist jellegéből: a TVC (és a kommunikáció) nagyon sok helyen már „meta” irányba is kikacsint, de nem riad vissza attól sem, ha arra kell reflektálnia, hogy a fogyasztók éppen egy reklámot néznek. Egyszóval nyakon van öntve az egész egy jó adag posztmodernizmussal.

Így lett a bagoly karaktere egyszerre okos, elgondolkodtató, csipkelődő, önreflektív, humoros, aki sokszor még azt a bizonyos 4. falat is előszeretettel lebontja. Ennek az attitűdnek, a márka karaterének, valamit a következő évek kommunikációs irányainak megágyazása a TVC.

A TVC-ben két baglyot látunk - mindegyiknek a zseniális Kerekes József kölcsönözte a hangját -, ahogy az egyik végigpörgeti a fejében, hogy mi történt vele a hétvégén – mindezt úgy, hogy a másik tökéletesen látja a gondolatbuborékban a flashbackeket. A helyzetek az egészen életszerűtől a teljesen szürreálisig, a belsős poénokon át a popkulturális utalásokig, lefedik a skálát. Ez egyébként a fő mondanivalót támasztja alá: a Guaranának mindegy mivel töltöd az idődet, nem mondja meg hogyan kell élned, csinálj, amit szeretnél („kövesd a belső baglyod”) – a Guarana csak löketet és energiát ad hozzá.  

Mikortól meddig fut a kampány milyen felületeken?

A Guarana kampánya a februári teaseridőszakot követően áprilisban kapcsol teljes sebességbe TV, social és egyé digitális performance felületeken.

Guarana TV Spot v1 from Positive Adamsky on Vimeo.

Guaran TV Spot v2 from Positive Adamsky on Vimeo.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk