Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 24.

Kisokos a fiatalok által kiszemelt termékek “beszerzéséhez”

Rendhagyó helyzetben köszöntött be az idei Black Friday-szezon, amely sok országban, így Magyarországon is több napot ölel fel, amikor a kiskereskedők akciókkal, kedvezményekkel teszik vonzóbbá a portékáikat. A kivételes helyzet indoka az inflációs környezet, rengeteg termék ára jóval magasabb lett. A különböző nagy értékű eszközökre, például okostelefonra, laptopra, játékkonzolra takarékoskodó fiatalok számára mégis jó lehetőséget kínálhatnak az árleszállítások.

A Black Friday-napokban látható akciós “zajban” ugyanis tényleg vannak olyan termékek, amelyek ára jóval alacsonyabb a megszokottnál. Érdemes azonban a szülőkkel közösen átnézni a kínálatot és csak megbízható kereskedőtől vásárolni. Ha megvan a célpont, akkor a cikkszám alapján érdemes internetes keresőkkel vagy árukereső oldalak segítségével ellenőrizni, melyik boltban, online áruházban a legolcsóbb a termék. Lehetnek ugyanis jelentős eltérések az akciók ellenére is. Sőt, ha egy nagy, ismert gyártó termékéről van szó, akkor a cég saját webshopjában is érdemes megnézni, mert ők is jelentős árleszállítással tehetik vonzóbbá a termékeiket. Ha esetleg a gyermek megtakarított pénze nem elég a kiszemelt termékre, akkor a szülők anyagi lehetőségeikhez mérten beszállhatnak, ha a piaci vizsgálat után arra jutottak, hogy tényleg érdemes megvásárolni a kiszemelt eszköz.

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H felhívja a figyelmet, hogy a vásárlás során a szülőknek érdemes a legfontosabb szabályokkal, elsősorban a garanciára, pontosabban a jótállásra vonatkozó előírásokkal megismertetniük a fiatalokat. 2021 óta ugyanis a korábbinál szigorúbb, vevőbarátabb szabályok léptek életbe.

  • A 10-100 ezer forint közötti áron megvásárolt termékekre 1 év,
  • a 100-250 ezer forintos termékekre 2 év,
  • a 250 ezernél drágábbakra pedig 3 év jótállást kell vállalniuk a kereskedőknek.

A Black Friday-akciók egyúttal apropót adnak ahhoz is, hogy a gyermekek megkezdjék a takarékoskodást. Érdemes ösztönözni őket arra, hogy ne költsék el az összes zsebpénzt, hanem inkább takarékoskodjanak. A spórolást pedig nem érdemes készpénzben megoldani, sokkal inkább bankszámlán, amely akár 14 éves kortól, 0 forint bankszámla havi díjjal elérhető.

A gyerekek ráadásul sokkal többet megtudhatnak a bankszámlákról, a bankkártyákról, a spórolásról a K&H Vigyázz, kész, pénz! diákoknak meghirdetett versenyhez készült oktatási anyagban. Arról nem beszélve, hogy a vetélkedő különböző fordulóiban játékos feladatok segítségével kaphatnak képet a mindennapi pénzügyekről.

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk