Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. február 14.

K&H: minden korábbinál fontosabbá válnak a lakásbiztosítások

Fókuszba kerülnek az idén a lakásbiztosítások, aminek több oka is van: egyrészt a tavalyi inflációhoz kötött díjváltozások, valamint a tavasszal várható kampány, amelynek keretében biztosítót válthatnak az ingatlantulajdonosok - derül ki a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H összefoglalójából, amely saját reprezentatív kutatása alapján ad körképet a magyar lakásbiztosítási piac egy részéről.

kinek van, kinek nincs lakásbiztosítása?

A pénzintézet tavaly szeptemberi kutatása szerint a 30-59 évesek mindössze 15 százalékának nincs semmilyen lakásbiztosítása, az ő arányuk az egy évvel korábbi kutatásban 14 százalékos volt, így ez minimális eltérést jelent. A legfrissebb eredmények szerint az anyagi helyzet is befolyásolja ezt: az alacsony jövedelműek 27 százaléka egyáltalán nem rendelkezik lakásbiztosítással, a közepes és magas jövedelmi kategóriákban ugyanakkor mindössze 11-11 százalékos az arányuk.

A lakásbiztosítással rendelkezők 53 százalékának az ingóságokra és az ingatlanra egyaránt szól a biztosítása, 25 százalékuknak pedig kizárólag az utóbbira. A részeredmények szerint a harmincas és negyvenes korosztály tagjai elsősorban az ingatlanjukat biztosítják, az ingóságaikat kevésbé. Az ötvenes éveikben járók többségének - 62 százalékának - van mindkettőre biztosítása, míg a másik két korcsoportban 47 és 52 százalékuk mondhatja el ezt magáról.

A megkérdezettek fele a meglévő lakásbiztosítását a biztosító üzletkötőjének segítségével kötötte meg, minden negyedik válaszadó pedig az adott banki vagy más közvetítőn keresztül tette ugyanezt. További 14 és 7 százalékuk az online utat választotta előbbiek a kiválasztott biztosító weboldalán, utóbbiak pedig alkuszcég portálján kötöttek lakásbiztosítást.

mi alapján választanak?

A lakásbiztosítás esetében kulcskérdés a díj a K&H felmérése szerint. A lakásbiztosítással rendelkezők túlnyomó része – 67 százaléka – ugyanis a kedvező díj miatt döntött az adott konstrukció mellett.

A választásnál a kiszemelt biztosítótársaság megbízhatósága került a rangsor második helyére, de jelentős lemaradással: csak 27 százalékuk mondta ezt. Harmadik helyen, 25 százalékos említettséggel áll az a tényező, hogy milyen kiegészítő szolgáltatásokat kínál a társaság a lakásbiztosítási konstrukcióhoz.

K&H biztos jövő kutatás

A közleményben idézett K&H biztos jövő kutatás célja, hogy negyedévente bemutassa a 30-59 éves lakosság biztonságérzetében bekövetkezett változásokat. Az anyagi helyzet megítélésén felül a felmérés minden negyedévben különböző aktuális témákat vizsgál részletesen: az utazási kedv alakulását, a nyugdíjkilátásokat és a nyugdíjmegtakarításra fordítható összeg nagyságát, a korosztály tagjainak lakhatási helyzetét és kilátásait, valamint a közlekedésről, ezen belül a közlekedésbiztonságról, járművek biztonságáról alkotott véleményét. A megkérdezettek száma negyedévente 500 fő, összetételük nem, kor, régió és településtípus alapján reprezentálja a 30-59 éves magyar lakosságot. A mostani felmérés 2023. szeptember 1-16. között készült.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk