Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 23.

K&H: Mennyiből gazdálkodnak a kkv-k?

Kitart a vállalkozások optimizmusa, ami a pénzügyeket illeti, továbbra is növekedést várnak az árbevételüket és a nyereségüket illetően. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő 12 hónapos várakozásait vizsgáló K&H kkv bizalmi indexének második negyedéves eredményei alapján a teljes kkv szektort tekintve 6,6 százalékos bevételnövekedéssel és 3,2 százalékos profitbővüléssel számolnak a cégek. 

„Ezek a várakozások kedvezőek abból a szempontból, hogy továbbra is növekedésben gondolkodnak a vállalkozások. Ezt a képet azonban árnyalja, hogy a várható nyereség alatta marad a jelenlegi inflációnak, ami júniusban 3,7 százalékra mérséklődött. Másrészt az is jól látható, hogy a pénzügyi várakozások egy kétéve tartó lassú csökkenést mutatnak” – számolt be Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője a legfrissebb eredményekről. 

A zsugorodó pénzügyi várakozások leginkább annak tudhatók be, hogy egyre több cég számára jelent nehézséget a keresletcsökkenés. Jelenleg a vállalkozások 29 százaléka jelezte ezt, ami az első negyedévi 24 százalékos arányhoz képest nem egy jelentős ugrás. Ha azonban a két évvel ezelőtti eredményeket nézzük (9%), akkor jól látható, hogy gyakorlatilag megháromszorozódott az ezzel küzdő cégek aránya. 

Emellett a vállalkozások működését akadályozó tényezők rangsorában továbbra is az első helyen tartja magát az infláció. Igaz, a jelenlegi 31 százalékos arány egyértelmű javulás az előző negyedév 37 százalékos értékéhez képest. „A fogyasztói árak emelkedése jelentősen lelassult, gyakorlatilag visszaállt a covid előtti szintre. Mindez azonban a cégek számára három oldalról is problémát okoz: a megemelkedett beszerzési költségek és az inflációt követő béremelkedés extra kiadást jelent, miközben a fogyasztói árakba már csak mérsékelten tudják beépíteni ezeket a plusz kiadásokat” – elemezte a várakozásokat a kkv vezető. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk