A múlt év során az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal több biztosítást kötöttek a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H mobilbankjában az érintettek.
Ebben jelentős szerepe volt annak, hogy a kockázati életbiztosítás a múlt év elejétől vált elérhetővé. Jelenleg már minden ötödik életbiztosítást mobilbankban kötnek az ügyfelek. Emellett a mobilbankos csatorna szempontjából kedvező eredmény az is, hogy a digitálisan megkötött életbiztosítások átlagdíja 6 százalékkal meghaladja a személyes közreműködéssel megkötött szerződésekre jellemző értéket.
Székely Pálma, a K&H értékesítés és életbiztosítás üzletágának vezetője elmondta, hogy a többi biztosítás esetében is egyre népszerűbb a mobilbankos megoldás. 2023-ban a K&H mobilbankban 35 ezer forintos éves átlagdíjjal megkötött lakásbiztosítások esetében az előző évhez képest 20 százalékos növekedés történt a kötések számában. A 62 ezer forintos átlagos díjjal megkötött kötelezőknél 21 százalékos, a 6 ezer forintos átlagot mutató utasbiztosításoknál pedig 64 százalékos bővülést könyvelhetett el a pénzintézet. “Azt látjuk, hogy sok ügyfélnél már kézenfekvő a mobilos ügyintézés és a jövőben még nagyobb teret nyerhet a digitális, akár webes, akár mobilbankos alternatíva” – tette hozzá a szakértő.
Az online megoldás a lakáskár-bejelentéseknél is fölényben van: míg 2022-ben az esetek 80 százalékát nyújtották be ilyen formában, 2023-ban ez az arány már 86 százalékra emelkedett.
Székely Pálma azt is elmondta, hogy a káreseményeknél nagyon fontos az alapos dokumentáció, valamint a káreseményről való pontos tájékoztatás. Ez – a mobilbank és a webes ügyintézés mellett – jelentősen meggyorsítja a kárrendezési folyamatot.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk