Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. február 29.

K&H: bátorítás a tanulásra és fejlődésre

Hamarosan itt a nőnap, amikor hagyományosan egy szál virággal köszöntik a hölgyeket. Érdemes azonban tovább is nézni ennél munkáltatóként és azt is megvizsgálni, hogy mennyire érvényesülhetnek a női munkavállalók a cégben, milyen fejlődési és előrelépési lehetőségeik vannak, mennyire kaphatnak helyet a vezetésben. A nagyobb cégek számára ez utóbbi nem is annyira önkéntes, hiszen az Európai Bizottság irányelve szerint 2026-ra a tőzsdén jegyzett uniós nagyvállalatoknál a nem ügyvezetői tanácsokban a női döntéshozók aránya el kell, hogy érje a 40 százalékot, az összes tanácsban pedig a 33 százalékot.

Mindez nem kizárólag az előírások és esélyegyenlőség biztosítása miatt fontos, hanem az ESG elvárások egyre nagyobb súlya miatt is. A női igazgatósági tagok ugyanis jobban azonosulnak a cégek finanszírozása szempontjából egyre meghatározóbb ESG célokkal: a BloombergNEF kutatócég 2020-as elemzése alapján azok a cégek, ahol magasabb a női vezetők aránya, nagyobb arányban támogatják az energiahatékonysági fejlesztéseket, a környezeti hatások csökkentését és a megújuló energia beruházásokat. A női kollégák fejlődésének segítése tehát egy igazi win-win lehetőség.  

„Amikor a nők munkalehetőségeiről beszélünk, természetesen elsőként mindig az olyan, kifejezetten hozzájuk kapcsolódó élethelyzeti igényeket kell biztosítani, mint a gyerekvállalás és a munkába való minél gördülékenyebb visszailleszkedés támogatása. A K&H esetében például a kismamák munkába visszailleszkedését segítő programunk hatására 85 százalékra emelkedett a visszatérő kollégák aránya. Emellett óvodai támogatást, részmunkaidőt, rugalmas munkaidőt és otthoni munkavégzést is kiemelten biztosítunk a szülőknek” – hangsúlyozta ki Medvey Leila, a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H HR igazgatója, hogy mivel teremtheti meg egy cég annak az alapjait, hogy a nők is lehetőséget kapjanak a fejlődésre és egyúttal a munka-magánélet közötti egyensúly megteremtésére.

„Legalább ilyen fontos azonban a pozitív ösztönzés” – folytatta a szakértő. „Abban ugyanis, hogy valaki nőként sikeres legyen a munkájában és ambíciózus célokat merjen kitűzni maga elé, óriási szerepe van a környezete támogatásának és annak, hogy pozitív példákat lát. Éppen ezért a hölgyek karrierútjának, vezetővé válásának előmozdításában fontos, hogy helyet kapjanak az ösztönző tehetségprogramok és mentorok, a női vezetői példaképek bemutatása, illetve az önbizalmat fejlesztő programok is.” Ezek hatékonyságára a pénzintézet saját példáján keresztül mutat rá: az elmúlt években a K&H meNŐk karrieriskola és mentorprogram, a K&H kitűNŐk rendezvénysorozat inspiráló beszélgetései és a sikeres női vezetők megszólaltatása, cikkeken, podcastokon keresztül történő bemutatása is hozzájárult ahhoz, hogy 2023-ban kimagasló 48 százalékra emelkedett a női vezetők aránya, illetve a női munkavállalók közel kétharmada (64%) élhetett a munkakörváltás, komplexebb pozícióba lépés vagy előléptetés lehetőségével.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk